Auteur Topic: Smurrie  (gelezen 2647 keer)

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Smurrie
« Gepost op: di, 22 mrt 2005, 22:12:29 »
Ik heb sinds kort witte smurrie aan de oliedop van mijn NZ blok. Wat betekent dit? Ik dacht aan lekke koppakking...

Wie??

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Smurrie
« Reactie #1 Gepost op: di, 22 mrt 2005, 22:22:43 »
Die kans is groot.
Heb je ook koelwaterverbruik, en/of olie in het koelwater?

Andere oorzaak kan zijn dat je te korte ritjes maakt, maar dat is het geval niet of wel?

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Smurrie
« Reactie #2 Gepost op: di, 22 mrt 2005, 22:29:30 »
ik rij elke dag 2 keer een stuk van 20 km....

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Smurrie
« Reactie #3 Gepost op: wo, 23 mrt 2005, 21:04:48 »
ik rij elke dag 2 keer een stuk van 20 km....

zie daar je probleem!!!!!

mischien met een kapote termostaat??? dat ie nie warm genoeg word
kan condens water zijn etcetc

gr maikel

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Smurrie
« Reactie #4 Gepost op: wo, 23 mrt 2005, 21:25:28 »
na 20 km rijden wordt een auto toch ook wel warm zonder thermostaat?? Duurt iets langer (als de thermostaat niet meer dichtgaat..), maar warm wordt ie dan wel denk ik.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Smurrie
« Reactie #5 Gepost op: wo, 23 mrt 2005, 21:58:26 »
na 20 km rijden wordt een auto toch ook wel warm zonder thermostaat?? Duurt iets langer (als de thermostaat niet meer dichtgaat..), maar warm wordt ie dan wel denk ik.

Nou geloof me, dan is die niet fatsoenlijk op temperatuur.
Ik had het laatst ook, en van aalten naar doetinghem 30 km is die over de helft pas warm (op ut klokje).
Dus fatsoenlijk op temperatuur is die dan nog niet denk ik.
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Smurrie
« Reactie #6 Gepost op: wo, 23 mrt 2005, 22:51:37 »
Ik rij elke dag 2 x 30 km.
Op de meter is het water warm na ongeveer 10km.
Zal er morgen eens op letten hoe lang het precies duurt.

Is inderdaad een belangrijke voorwaarde, dat de motor(olie) goed op temperatuur komt, zodat je het condenswater (altijd aanwezig) kunt laten verdampen.

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Smurrie
« Reactie #7 Gepost op: wo, 23 mrt 2005, 23:08:06 »
-uitlachen- "Je moe wel gas gevah"
anders wordt 't nooit warm......

Me classic: water is warm na 2 km.......na 8 km trap ik gaspedaal tegen de grill -naughty- (dan al zowat op me werk)
Nu zullen er wel mensen denken: die gozer is niet helemaal lekker....klopt.....
engineswap zit in de planning.....vandaar 't raggen/knallen......

Me coupe is ander verhaal: voorzien van olietemp-meter:
Pas bij die 8 km komt wijzertje "los". Dan is ie dus 60 graden.....
En dan duurt 't niet zo heel lang meer voor ie de ideale temp bereikt: graatje of 80 a 90.
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Smurrie
« Reactie #8 Gepost op: wo, 23 mrt 2005, 23:14:58 »
Meestal is een kwartier voldoende voor de motor om goed op temperatuur te komen.

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Smurrie
« Reactie #9 Gepost op: wo, 23 mrt 2005, 23:46:48 »
-gert-  -gert-  rare lui, mijn auto is na 5 minuten al op temperatuur...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Smurrie
« Reactie #10 Gepost op: do, 24 mrt 2005, 00:41:32 »
Heelemaal mee eens: volgens mij is 10 a 15 km meer dan genoeg om de auto op bedrijfstemp te krijgen. Als ie na 30 kilometer pas warm wordt, moet je eerder je motorkap dicht doen... withstupid
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Smurrie
« Reactie #11 Gepost op: do, 24 mrt 2005, 07:36:41 »
Het koelwater is al best snel op temperatuur ja, alleen de olie duurt wat langer ;)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Smurrie
« Reactie #12 Gepost op: do, 24 mrt 2005, 09:16:52 »
jaja, dat weet ik. Het metertje op je dashboard meet toch de koelwater temp.?? Als die pas bij 30km halverwege staat, dan gaat er iets fout.

Je olie is veel later pas op bedrijfstemp.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Smurrie
« Reactie #13 Gepost op: do, 24 mrt 2005, 10:39:07 »
Ik heb gewoon de originele meter er in zitten, en 1 van "conrad" met een senzor in de catherplug...
Die laatste duurt wel langer ja... Maar goed, erg betrouwbaar is die volgensmij nog niet... volgensmij krijgt de senzor te veel koeling van het rijden...
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Smurrie
« Reactie #14 Gepost op: do, 24 mrt 2005, 10:56:28 »
@ Nielzzz: De "originele meter" meet de temperatuur van je koelvloeistof en die van conrad die van je olie, dus dat zijn twee totaal verschillende waardes !