En verstellen gaat bij het type wat jij hebt als volgt:
Veerpoot uitbouwen, en veer demonteren.
De zuigerstang helemaal induwen, en al draaiende naar het punt zoeken waar de zuigerstang ergens in valt.
Dan kun je de zuigerstang linksom en rechtsom draaien en zo het ventiel onderin de schokdemper verder open of dicht draaien. (met de klok mee is zachtere demping, tegen de klok in is hardere demping)
Je kunt niet oneindig draaien, er zit een aanslag in.
Zorg dat je beide kanten gelijk instelt vanaf een aanslagpunt.
dank je dennis dat wou ik eff weten!!!
en jaap die die moer met binnen 6 kant heeft orgineel voor je orginele schokker een kering!!!!!!! omdat deze patronene niet zolals de koni's dicht zijn en dus onderaan lekken!!
normale auto's (alles wat anders is dan de latere vw en de polo)
en mc-person veerpoten voor zitten de schokkers samen gemaakt met de veerschotel geschroeft aan het fuseestuk (het gedeelte waar wiellager inzit je fuseekogel inkomt en je stuurkogel inkomt!!!
polo is een uitzondering die heeft aan z'n fuseestuk fast de veerschotel en in het fuseestuk schuif je je schokbreker patroon sorry dat het wat onduidelijk was maar ik zal het voortaan gewoon veerpoot noemen aangezien iedereen mij dan snapt!!!!!
en dan over het indrukken
ik had het niet over indrukken in ontspannen en gedemonteerde toestand maar over gemonteerde toestand met de wielen op de grond
en wat mij nu zo vreemd is dat ik de rechter kant van mijn polo in kan drukken je je heb even een veerbeweging ziet maken,
terweil mijn linkerkant van de auto bijna niet eens in te drukken is!!!!!! wat kan hier de rede van zijn als het niet aan de instelling van de schokkers ligt?
?
groeten maikel en nog maals bedankt!!