Polo 6N 1.4 16v 100pk = motorcode AFH => andere cilinderkop dan de 'standaard' 1.4 16v's
(nokkenassen in de cilinderkop, 1 dis.riem over beide nokkenastandwielen en hydrostoters recht boven de kleppen.
'Standaard' 1.4 16v heeft de nokkenassen in 't massieve kleppendeksel, apart riempje voor uitlaatnokkenas
en roltuimelaars icm kleine hydrostoters)
'Standaard' 1.4 16v vind je in de Polo 6n2, Lupo, Golf 4 en vast nog wel meer VAG's,
alleen zijn er verschillende onderblokken qua bevestiging versnellingsbak:
die uit een Polo 6N2 hebben gewoon een 085-bak => plof je zo in een 86c.
(alleen motorsteun bij dynamo kan maar met 2 bouten in 't onderblok:
3e bout is eventueel wel een beetje af te steunen naar onderen:
waar ooit de airco-pomp en/of stuurbekrachtigingspomp zat)
Polo 6N2 1.4 16v 75pk = motorcode AHW, APE, AUA
Polo 6N2 1.4 16v 100pk = motorcode AFK, AUB
Let op: in de andere VAG's zijn dezelfde motorcode's geleverd, maar toch verschillen
de onderblokken => er zitten andere versnellingsbakken aangeknoopt.
(
P.S.: op voorhand vermeld ik alvast even dat ik niet reageer op PB mbt dit soort 'algemene' vragen
=> mooie aanvullende info voor 't forum )