Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: punk3000 op do, 06 sep 2012, 21:28:42
-
Ik ben bezig om de voorveren van de polo te vervangen.
Nou hebben we ongelooflijk veel moeite om de fusee los te krijgen.
Het klote is dat mijn collega ook dacht dat het makkelijker zou gaan als de stabilisatie stang los is.
Alles is nu uit zijn vorm gedrukt , zeg maar.
En de stabi krijgen we niet echt terug op zijn plek.
Maar die fusee is gewoon het grootste probleem.
Iemand tips??
Het is allemaal wel even zwaar k#t, want het is onze enige auto en nu kunnen we dus zeg maar zo goed als niks.
-
Draagarm uit veerpoot? Je kunt tussen wiellagerhuis en pen van de fuseekogel gaan wrikken met een grote schroevendraaier of bandenijzer.
Als je wat ruimte krijgt dan moertje oid erin leggen en verder wrikken.
Of veerpoot helemaal uitbouwen en draagarm met een kunststof hamer er uit tikken.
Stabistang gaat er het makkelijkst weer op als de beide voorste bevestigingen los zijn.
Bij het vastdraaien van de voorste bevestigingen wel goed ondersteunen, anders heb je kans dat je het schroefdraad kapot draait.
-
En een stabi monteren gaat het gemakkelijkst wanneer de polo op de grond staat.
-
Gisteren drie uur lopen kutten, vandaag in de pauze gewoon draagarmen los gedraaid, twee tikken met een hamer en het zooitje was los.
Hopelijk gaat vanavond alles een beetje goed.
Morgen wordt ik om half vier in de ochtend opgehaald, dus hoop op tijd klaar te zijn, anders wordt het een kort nachtje
-
zei ik toch. gewoon loshalen. spanning er af en 'plop'
edit. had het idd gezegd. maar het herhalen er van klinkt dan weer snel alsof ik de wijsheid in pacht denk te hebben :)
@ JJ. Dat roep ik op mijn werk nu ook altijd. -uitlachen-
-
luisterde iedereen maar naar jou Geene :)
-
Ik heb het toch zo gedaan, Roel?????
Dan luister iktoch??
Ik ben zo dociel en volgzaam yoh :)
-
braaf
-
ik zei toch niet dat je niet luisterde -dunno-
(http://images.yourdictionary.com/images/definitions/lg/dog-biscuit.jpg)
-
@Roel... :D
http://www.youtube.com/watch?v=Auxn2VAdiKI
-
:)
(dat dansje / die bewegingen laat ik maar achterwege. leuk voor TV :) )
-
zei ik toch. gewoon loshalen. spanning er af en 'plop'
edit. had het idd gezegd. maar het herhalen er van klinkt dan weer snel alsof ik de wijsheid in pacht denk te hebben :)
@ JJ. Dat roep ik op mijn werk nu ook altijd. -uitlachen-
Ik zie toevallig dit topic, maar Roel; Wat roep jij altijd op je werk wat ik ook altijd roep want ik heb werkelijk geen idee? :)
-
laat me raden: ik zei het toch?
-
"Ik heb werkelijk geen idee"
-
@Roel... :D
http://www.youtube.com/watch?v=Auxn2VAdiKI
HATE TO SAY I TOLD YOU SO!!!! (http://www.youtube.com/watch?v=lzOk5RDlcqU)
-
Ik zie toevallig dit topic, maar Roel; Wat roep jij altijd op je werk wat ik ook altijd roep want ik heb werkelijk geen idee? :)
sorry. JJ / JTG..... al die afkortingen......
-
SUCCES!!!!!
(http://i45.tinypic.com/vhu5wk.jpg)
De oude gt dempers waren nog net niet zo lek als de achter dempers, maar waren ook toe aan hun laatste ritje naar de eeuwige jachtvelden.
PU bussen zitten eronder en de veerpootbrug ook (zij het beun, want het boren ging niet helemaal goed)
Volgende week het 3f blok opbouwen, week erna afbouwen en hopelijk eind van de maand het blok inbouwen.
De polo is er onderstel technisch vrijwel klaar voor.
Zag wel dat een van de rubbers de fusee gescheurd was, dus niet APK of RDW waardig, dus die moeten vervangen worden.
Dus gelijk nog een vraagje, zijn DIT (http://item.mobileweb.ebay.de/viewitem?itemId=180686231937&index=0&nav=SEARCH&nid=01153038407) nou echt g40 draagarmen of gewoon standaard armen???
Kan toch niet g40 zijn voor dat geld?
-
nee zijn standaard alleen past het op een g40 :)
-
G40 draagarmen zijn stukje duurder, dacht ik zo.
Vond het al erg goedkoop.
-
klopt, van een g40 (mits verkrijgbaar) rond de 100+ per stuk
http://www.maxrpm.de/SuperPro-VW-Polo-2-2F-G40-Fahrwerkstuning-und-PU-Buchsen
-
Dat word hem dan niet.
Heeeeeel misschien komt er een 268 nokkenas in, dat samen met een 3f blok vind ik nog niet genoeg power om g40 armen erop te zetten.
-
de belasting op je draagarmen komt volgens mij meer voort uit je rijgedrag als door de motor
(natuurlijk kun je met een 0.9 niet echt hard gaan)
Gok echter dat de draagarmen van de "G40 naar 500.000km" minder extreme krachten hebben hoeven verwerken als een aantal standaard polotjes hier.
Daarbij: heb nog nooit gehoord dat een draagarm zomaar afbrak of andersoortige bovenmaatse slijtage liet zien.
-
Laten we het zo zeggen dat ze bij mij redelijk wat te lijden hebben. -sturen-
En dat zal niet minder worden als het 3f blok erin ligt.
Dus een nieuw setje draagarmen is geen overbodige luxe, denk ik zo