Algemeen forum > Techniek

Temperatuur loopt hoog op

<< < (2/10) > >>

Tinus:
Wat kost eigenlijk een thermostaat voor een polo coupe uit '90?

Bedankt voor jullie reacties.

PoloDennis:

--- Citaat van: Tinus op do, 08 jun 2006, 12:50:00 ---Wat kost eigenlijk een thermostaat voor een polo coupe uit '90?

Bedankt voor jullie reacties.
--- Einde van citaat ---

geen idee, maar het kan niet veel zijn, en als je toch een nieuwe thermostaat haalt kan je er ook 1 kopen die eerder open gaat. Dit type thermostaten zit in veel motoren, dus je hoeft niet te zoeken naar specifiek voor een polo coupe.

Ik denk eigenlijk niet dat je thermostaat problemen geeft, maar misschien dat een eerder openende thermostaat het probleem oplost, of een ventilatorschakelaar die eerder aangaat. Ik zou eerst kijken hoe het is na ontluchten, dat is vrij simpel zelf te doen en gratis.

Tinus:
kun je me uitleggen hoe dat in z'n werk moet gaan?
Heb dit nog nooit gedaan.

Sjon:
Streepje van temp gaat niet verder dan 3/4 => niks aan de hand.
Als dan de fan aanslaat en temp zakt weer tot +/- halverwege => netjes toch.
Pas als de temp in de max staat ontstaat er stress.........

PoloDennis:

--- Citaat van: Tinus op do, 08 jun 2006, 13:06:00 ---kun je me uitleggen hoe dat in z'n werk moet gaan?
Heb dit nog nooit gedaan.
--- Einde van citaat ---

allereerst moet de motor koud zijn, anders staat er teveel druk op het koelsysteem, ook moet de motor uit staan

-je zet de interieurverwarming op uiterst warm
-je draait de dop van het koelvloeistofreservoir af
-je draait het dopje aan de interieurverwarming onder de paravan, bij de warm/koud klep los totdat er koelvloeistof uit komt
-als het koelvloeistofniveau teveel daalt vul je iets bij, totdat er koelvloeistof uit het dopje komt
-je draait de dopjes weer erop

De motor even laten draaien om het water rond te pompen, en daarmee de overgebleven luchtbellen ook, en daarna opnieuw ontluchten zou volgens mij ook iets kunnen helpen.

Ik geloof dat dat het is, ik heb zelf nooit iets anders gedaan, maar ik heb hem dan ook nooit echt hoeven te ontluchten.

Als ik iets vergeten ben hoor ik het graag, ik denk dat ik binnen afzienbare tijd ook het een en het ander aan mijn koelsysteem ga doen, dus dit zeker weten zal wel fijn zijn.

Ohja, bij een warme motor de koelvloeistofdop eraf halen en er weer opzetten zorgt voor onderdruk, en dan krijg je de dop er niet meer af bij een koude motor, dus altijd met koude motor werken



Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie