Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: vwpolo.nl op do, 05 nov 2009, 16:18:30
-
Hallo allemaal,
Ik lees af en toe hier eens op het forum maar heb me eigen volgens mij nog nooit echt voorgesteld.
Sommige zullen me wel kennen van meetings en van VW Polo Club Holland waar ik oprichter en secretaris van ben.
In het dagelijks leven is Johan mijn naam en kom uit Asten (Noord-Brabant)
Mijn auto's zijn een VW Golf Gti 16v Oettinger van 1996, VW Polo 6n Sdi van 1997 en een VW Polo 2 GT coupe (HH) van 1983.
Polo's type 2 uit het verleden zijn 1.0 coupe 1986, 1.3 coupe 1988, 1.3 GT steilheck 1989 deze zijn alle door me gesloopt. Verder nog een 1.3 GT coupe (GK) 1989 en deze is nu in bezit van Jos (Orange Polo).
(http://www.vwpolo.nl/leden/Polo2/johanvandegoor/DSC00502klein.jpg)
Nu dat jullie dit weten zal ik mijn GT aan jullie voorstellen.
De polo is een orginele nederlandse auto en ben de 3 eigenaar en heeft nu 160 dkm gelopen.
Op dit moment ligt er een orginele HH in met 60 paardjes....
(http://www.ruudsvwshop.com/images/stories/Johan/dsc00431-s.jpg)
(http://www.ruudsvwshop.com/images/stories/Johan/dsc00440-s.jpg)
Aangezien ik wat meer PK's wilde en dit graag wilde doen in de tijd van toen ben ik gaan plannen.
Al snel was ik eruit hij moest in de Sorg style opgebouwd worden met webers...
Al snel genoeg kwamen de spullen binnen.
Nu eigenlijk er alles was wilde ik gaan beginnen. -klus-
Omdat het een hele tijd zou duren zocht ik nog een HH en heb deze toen geloof ik van Dennis hier op het forum gekocht.
Eindelijk kon ik beginnen maar toen kwam de tegenslag in de vorm van veel te weinig tijd..... tja een drukke baan en priveleven eist dan zijn tol.... -boehoe-
Gaan de weg werden de plannen steeds gewijzigd en wilde ik ook het onderblok aan gaan passen wat weer een investering ging worden.. -gert-
Al een aantal jaren heb ik goede contacten met een duitser uit Köln en had een deftig blok in zijn rode derby liggen. :)
Nu ging hij een ander blok bouwen en bood zijn blok aan mij aan......
Hij had er veel chroomdelen aan zitten maar dat is niets voor mij -gert-
Over de prijs werden we het niet eens zijn prijs was me veel te hoog en besloot maar met mijn blok verder te gaan....
Nu kreeg ik een aanbod wat ik gewoon niet kon weigeren en heb besloten met mijn blok te stoppen en dit blok over te nemen.
Hier de feiten over het blok wat erin gaat komen.... -naughty-
Onderblok motorcode PY
Krukas bewerkt, verlicht en uitgebalanceerd
Drijfstangen bewerkt en uitgewogen
Gesmede zuigers van REC diameter 76,6 mm
Zuiger en drijfstanglagerschalen 3x gecoat van SKN
Aluminium carter met schot erin
Cillinderkop motorcode HH
Uitlaatkanalen zo bewerkt dat deze naadloos overlopen in de op maat gemaakte spagetti van KWL met einddiameter 63 mm
Inlaatkanalen zo bewerkt dat er naadloos een inlaatspruitstuk voor 45 mm webers op passen
Inlaatkleppen 32 mm en uitlaatkleppen 37 mm alle bewerkt en met bronzen bussen verbouwd
Dubbellen klepveren met bijpassende onderschotels van Schrick
Nokkenas van Debilas 316 graden met een spreiding van 108 graden en een kleplift van 11,4 mm
Koppakking van een G40
Verstelbaar nokkenastandwiel van KWL
Distributieriem van een G40
De compressieverhouding is 12,1:1
Op dit blok kommen 40er webers....
Het geschatte vermogen moet ongeveer 120-125 pk uitkomen
Hij reed op 45 trottelbodies met 148 pk -thumbsup-
-
Mooi ding man -thumbsup-
-welkom-
-
Heel mooie auto. Kleurtje staat erg goed!
-
-welkom-
Hele mooie Coupe -love-
Motorische stukje klinkt ook errug lekker
-
super mooi ding!!
meer -foto-??
-
Chef Johan op 't Register -welkom-
Wat ik al vaker tegen je gezegd heb:
stink achterlichten + boze kijkert eraf, 2e wisser + grill met dubbele lampen weer terug,
GT-striping erop => buitenkant klaar *check*
Plannetje voor 't torretje klinkt goed -thumbsup- -dj-
-
-welkom- leuke coupe! Maar net wat sjon zegt lozen die tjoening meuk ;)
-
Chef Johan op 't Register -welkom-
Wat ik al vaker tegen je gezegd heb:
stink achterlichten + boze kijkert eraf, 2e wisser + grill met dubbele lampen weer terug,
GT-striping erop => buitenkant klaar *check*
Plannetje voor 't torretje klinkt goed -thumbsup- -dj-
Tja.... Sjon die discussie heben we al eens gehad... -nana-
Je kent mijn mening ....
Ga niet met de massa mee en logo's en striping komen niet meer terug -sturen-
-
Tja.... Sjon die discussie heben we al eens gehad... -nana-
Je kent mijn mening ....
Ga niet met de massa mee en logo's en striping komen niet meer terug -sturen-
Je weet wie 't zegt -moon-
De rest valt nog wel mee, vind ik, maar die achterlichten zijn echt geen pan op zo'n blauwe:
"das vloekt" -nana-
Heb nog wel een origineel setje met klein achteruitrijlichtje -naughty-
-
gaaf ding, lekker zo laten!
-
-welkom-
echt een mooie auto! -thumbsup-
gr robin
-
Ik sluit me bij Sjon aan -thumbsup-
Voor de rest: zeer fraaie auto -thumbsup-
En welkom!
-
gaaf ding, lekker zo laten!
withstupid
-
Hallo allemaal,
Ik lees af en toe hier eens op het forum maar heb me eigen volgens mij nog nooit echt voorgesteld.
Sommige zullen me wel kennen van meetings en van VW Polo Club Holland waar ik oprichter en secretaris van ben.
-notworthy- :)
-welkom-
-
-welkom-
En verder aan de buitenkant gewoon zo laten,al die lampen en stickers -gert- :)
-
Motor staat op de bok en de handen gingen jeuken..... -klus-
ff de rest van de onderdelen die op schap lagen er alvast opgezet voor het aangezicht hoe het gaat worden -thumbsup-
Hier wat foto's ..... die zien jullie het liefst.... -foto-
(http://www.vwpolo.nl/leden/Polo2/johanvandegoor/DSC08609.JPG)
(http://www.vwpolo.nl/leden/Polo2/johanvandegoor/DSC08610.JPG)
(http://www.vwpolo.nl/leden/Polo2/johanvandegoor/DSC08611.JPG)
(http://www.vwpolo.nl/leden/Polo2/johanvandegoor/DSC08612.JPG)
(http://www.vwpolo.nl/leden/Polo2/johanvandegoor/DSC08613.JPG)
(http://www.vwpolo.nl/leden/Polo2/johanvandegoor/DSC08614.JPG)
(http://www.vwpolo.nl/leden/Polo2/johanvandegoor/DSC08615.JPG)
(http://www.vwpolo.nl/leden/Polo2/johanvandegoor/DSC08616.JPG)
(http://www.vwpolo.nl/leden/Polo2/johanvandegoor/DSC08617.JPG)
(http://www.vwpolo.nl/leden/Polo2/johanvandegoor/DSC08618.JPG)
(http://www.vwpolo.nl/leden/Polo2/johanvandegoor/DSC08619.JPG)
(http://www.vwpolo.nl/leden/Polo2/johanvandegoor/DSC08620.JPG)
(http://www.vwpolo.nl/leden/Polo2/johanvandegoor/DSC08621.JPG)
(http://www.vwpolo.nl/leden/Polo2/johanvandegoor/DSC08622.JPG)
-
Nice ..
Ben benieuwd naar het resultaat -naughty-
Suc6 -klus-
-
wat een ontzettend gaaf blok! -love- -love-
-
geinig spul -thumbsup-
-
-love-
(verdere woorden zijn overbodig)
-
-uitlachen- Als ik vanavond heel hard zing, gaat die dan in mijn schoen? -thumbsup-
-
-uitlachen- Als ik vanavond heel hard zing, gaat die dan in mijn schoen? -thumbsup-
het gaat niet om het volume maar om de zuiverheid -nana-
-
het gaat niet om het volume maar om de zuiverheid -nana-
Jammer maar helaas -nana-
-
super nette polo -thumbsup-
blokje der in en gaan
waar woon je precies in asten?
ik heb zelf 28 jaar in heusden gewoond
woon nu in spijkenisse, maar kom nog regelmatig naar het zuiden...
-
Das een heul mooi torretje I like -naughty-
-
hoe staat het nu met deze motor? -thumbsup-
-
-welkom- en uhh alles goed voor elkaar hoor -thumbsup-
houden het wel even in de gaten allemaal :)
-
owww wat een leuk speelgoed -sturen- -sturen- -sturen-
dat worden brede slofjes aan de voorkant anders het je alleen maar rook als je optrekt -thumbsup-
-
ff korte update.....
Project heeft wat stil gelegen door gezondheidsredenen maar is weer in rustig tempo begonnen....
Het is alleen een steeds groter project gaan worden...
Achteras is gecoat en wordt voorzien van zimmermann geboorde schijven met ebc blokken.
Remdruk wordt geregeld door begrenser die op de hoofdremcillinder worden bevestigd van een Scirocco 1
Maximale brede radiateur van 525 mm met reservoir eraan vast...
10 rijen oliekoeler met thermostaat in de adapterplaat...
Voor komen de remmen van een G40 erop met andere zadelplaten met zimmerman geboorde schijven met ebc blokken.
vliegwiel 3,3 kg ligt klaar om nog eens samen met krukas uitgebalanceerd te worden bij kroneburg
Komt een schroefset onder... achterpoten zijn nieuw en compleet. voor de voorpoten moet ik nog kijken of dat ik deze reviseer of het wat anders gaat worden zijn van KW en gaat voor variant 2 440 euro kosten -gert- maar een nieuwe set v2 is niet meer te leveren bij KW dus nog eens bij een bekende navragen die wat in de bergcup doet....
Verder komt er een stabi onder mer willemsblokken en querlenker met teflonlagers en unibal erin.
Ook liggen de Salzmanlagers al klaar en komt er een stabi boven tussen de poten van Salzmann.....
In de Foha middenconsole komen de gebruikelijke meters en in het cassettevak
al met al hoe langer het duurt hoe extremer het gaat worden
als hij eenmaal erin ligt ga ik sparen voor een setje nieuwe 45er webers..... sorg spruitstukje ligt al pasklaar voor de 45ers
-
zozozo :)
maar uh 45ers op een 1300cc -dunno-
Jammer van de schroefset idd, kan anders proflex oid deze niet updaten :)
Mooie plannen voor een mooie Polo -thumbsup-
-
Als hij er nog beter uitziet dan in 2009 -notworthy- -love-
-
zozozo :)
maar uh 45ers op een 1300cc -dunno-
Jammer van de schroefset idd, kan anders proflex oid deze niet updaten :)
Mooie plannen voor een mooie Polo -thumbsup-
proflex -dunno-
enne 45ers is te doen volgens mijn Duitse vriend is er dan een een vermogen uit te halen rond de 140 pk.... op 45er trottelbody's draaide hij al een 145 pk -thumbsup-
-
deze maken en reviseren schokbrekers -thumbsup-
ik heb op een 1600-2000 vaak 40-ers boven de 2000 vaak groter dan dat, daarom vond ik 1300 met 45-ers wel groot alsook genoemd in je opening van het topic. :)
-
Hoe groot zijn de kleppen die je gaat gebruiken?
-
-welkom-
netjes
-
Vind 45mm webers inderdaad ook een beetje overdone .
Verder respect voor je plannen -thumbsup-
-
mooie kar!!!
-
Zo de krukas is weer terug van Van Kronenburg -thumbsup-
Binnenkort gaat de ombouw beginnen..... streefdatum eind mei klaar zodat hij op de VAG Meeting in Asten te bewonderen is....
Over de 45 webers dat gaat lukken.... de setup is er al op berekend -naughty-
Maar eerst dit jaar rijden en dan weer sparen voor nieuwe 45 webers...
De Sorg brug daarvoor licht al klaar -klus-
-
Altijd leuk, een tussensprintje in een project -thumbsup-
-
45ers gaat prima -thumbsup- ......en....... met een grote benzinetank. Dat zuipt kan ik je vertellen. Nokkeas is wel behoorlijk voor op straat!
Sleeptuimelaars hebben normaal een 40er sorg inlaat. Ik ken ze niet in 45.
Waar heb jij die vandaan en wat kosten ze als ik vragen mag. Ik heb er een aangepast inlaat op zitten. Volgens een kennis scheelde het hem ook4pk op de rollen met een lange brug tov een korte.
-
Grotere tank gaat het niet worden...... blijf lekker bij mijn 36 liter tankje... is allemaal weer gewicht
Ik heb de inlaat van een Duitser overgenomen.... waar deze die vandaan heeft geen idee...... diameter is in elk geval groter als mijn 40er...en gelijk aan een andere brug die ik heb waar 45 trotlebodys op hebben gezeten....
Nokkenas is wel behoorlijk voor op straat maar hij komt vaak niet meer buiten voor af en toe naar een meeting te vliegen -naughty-
-
Leuk!
Zijn een beetje dezelfde delen die ik heb....kleppen...nok-as...webers en brug. Wat handig om td weten is dat je een nieuwe golf 16v ontstking op een sleeptuimelaar past en dacht ik 3tientjes nieuw. Bedoel de oude 1,8/2,0 16v. Jij had toch ook een sleep kop?
De grootte van je webers zegt niet alles. Belangrijk is ook je sproeiergebeuren.
Ik geloof een kennis vsnmij heeft venturis uitgedraaid. Die waren al 45....zou hijbij mij ook doen maar hoe dathet beste werkt weet ik ook niet. Dat finetune gebeuren is toch echf voor lui met verstand van zaken...
-
Je moet een ontsteking van een golf 2 16v hebben -thumbsup-
-
In de tussentijd is er niet veel gebeurd wat betreft de motor.
Er zijn alleen maar onderdelen bij gekomen.
Vorig jaar bij Salzmann een brug wezen halen op de terugweg van de Wortersee.
Een schroefset van KW variant 2 ligt ook klaar.
En om Sjon een plezier te doen zitten er nieuwe originele achterlichten met rechts een engelse.
Ook een gril erin met een rood randje en zwart vw logo en een gt logo alles nieuw.
Dit jaar er 2 meetings mee gedaan de Polo Meeting waar ik de 2e prijs in ontvangst mocht nemen en onze eigen VAG Meeting.
In de tussentijd heb ik er een nieuwe trailer en een Tiguan voor gekocht.
Dus met dat in het achterhoofd ben ik op zoek naar 4 nieuwe ATS classic 7J.
Hier komen dan Semi slicks op voor de looks.
Er komt nog een striping op van een 1f GT.
Verder zoek ik nog de zwarte folie van de b stijl, achterklep en achter de nummerplaat.
Mocht iemand nog de striping van de zijkant weten te liggen hoor ik dat ook graag.
Kortom plannen wijzigen steeds.