Auteur Topic: motorkop GK  (gelezen 2095 keer)

Offline Joscha

  • Non-Register lid
  • Berichten: 154
  • Geslacht: Man
  • Houston, we´ve had a problem
motorkop GK
« Gepost op: zo, 18 mei 2003, 19:42:19 »
hoi ik ga volgende week zaterdag even een cilinder kop ophalen van een GK motor blok
ik hier nog intresse naar hij komt op +/- 110 euro
reacties hoor ik graag
en heeft er iemand nog een carb piersburg 2E  liggen
of een nokken as van een  1600 motor??


ook joscha@polo86c.nl
" I see smoke on the left side "

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
motorkop GK
« Reactie #1 Gepost op: zo, 18 mei 2003, 20:53:45 »
nokkenstok van 1600 is erg tam als je het wilt weten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
motorkop GK
« Reactie #2 Gepost op: zo, 18 mei 2003, 20:58:35 »
ten eerste: €110 voor een koppie??? ??  de GK kop is toch niet zo bijzonder, van een GL is de kop het zelfde :P

ten tweede: wat moet je met een nokkenstok van een 1.6? Die nokken zijn zo scherp, daar kan je je brood mee snijden

btw ik heb wel een 1.6 nokkenas van de ABU motor liggen
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
motorkop GK
« Reactie #3 Gepost op: zo, 18 mei 2003, 21:00:14 »
En ik eventueel nog wel een (of 2) 2e3 carb, weet alleen niet of ie 100% goed is..

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
motorkop GK
« Reactie #4 Gepost op: zo, 18 mei 2003, 21:13:41 »
nokkenstok van hz ,mh of nz is veel leuker
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
motorkop GK
« Reactie #5 Gepost op: ma, 19 mei 2003, 16:11:31 »
NZ? Als je een MH nokker voor mij hebt mag je mijn NZ nokker hebben! Ik dacht dat de NZ juist werd geknepen omdat ie zo'n trage nokker had?
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
motorkop GK
« Reactie #6 Gepost op: ma, 19 mei 2003, 16:55:03 »
Heb nog wel een 2b2 twee traps carb liggen compleet met inlaatspruitstuk en filter .
Maar als je al 110 voor een standaard kop vraagt dan ben ik vast te duur  :P  ( as usual .. )

Offline Joscha

  • Non-Register lid
  • Berichten: 154
  • Geslacht: Man
  • Houston, we´ve had a problem
motorkop GK
« Reactie #7 Gepost op: di, 20 mei 2003, 06:19:42 »
ik moet de kop er ook nog afhalen en aanvullen
met verdelerkap en bougie's kabels en zo
dit is even werk maar bij intresse komen we er wel uit
ik zal even kijken naar een nokken as van een hz, nz
nokkenwelle.

grt, joscha
" I see smoke on the left side "

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
motorkop GK
« Reactie #8 Gepost op: di, 20 mei 2003, 10:03:45 »
gk is mechanisch.dus of hh of hk nokkenas
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Joscha

  • Non-Register lid
  • Berichten: 154
  • Geslacht: Man
  • Houston, we´ve had a problem
motorkop GK
« Reactie #9 Gepost op: di, 20 mei 2003, 19:57:20 »
de cilinderkop die ik nu in mijn apolo heb is een 1300 MH
deze motor ligt ook in de coupe (met 264.000 km)
en er staat er een in mijn schuur (altijd handig als er een mee stopt)
" I see smoke on the left side "

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
motorkop GK
« Reactie #10 Gepost op: wo, 21 mei 2003, 10:26:10 »
:D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
motorkop GK
« Reactie #11 Gepost op: wo, 18 jun 2003, 18:51:08 »
Wat zijn nou eigenlijk de scherpste nokker die origineel in een polo hebben gezeten. Ik heb een HH en HK nokker en een NZ en AAV en een MH nokker thuis! Welke moet ik nou gebruiken in een meg. kop en welke nou in een hydro. kop? Voor mijn NZ wil ik de MH nokker gebruiken en voor een meg. kop moet ik dan de HH/GK nokker gebruiken.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
motorkop GK
« Reactie #12 Gepost op: do, 19 jun 2003, 19:00:30 »
ehmz..

Meten is weten..

GL nokkenas: tam
GK nokkenas: 'niet tam'
HH nokkenas: 'redenlijk snel maar niet wild'

MH / NZ / HZ : Geen idee, beste is waarschijnlijk de 3F nokkenas...  NZ 'zegt men' is geknepen op de nokkenas: 'men' zegt altijd: 268ér + luchtfilter = veel pleekaa's erbij.. (sterker nog: das de combi die in duitsland veel verkocht word).

Je kunt toch eenvoudig meten en weten? schuifmaatje gebruiken op de kleplift te meten... (dus hoogte van nok), en dan de openingshoek berekenen (hoe doe je da dan?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
motorkop GK
« Reactie #13 Gepost op: do, 19 jun 2003, 19:13:03 »
Jammer Jaap, zo werkt het net niet,de vorm van de nok is veel belangrijker...
Om deze te bepalen zou je eiggenlijk een contouroscope moeten gebruiken; helaas kom je die niet zo vaak tegen (maar ik weet er wel een te staan :D )
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
motorkop GK
« Reactie #14 Gepost op: do, 19 jun 2003, 21:42:39 »
Of je koopt een maand lang alle nokkenassen die op Ebay worden aangeboden. En dan lekker uitproberen. laugh:

Gegarandeerd ben je na afloop hele goeie vrienden met de plaatselijke schrootboer. En (vrijwel) gegarandeerd dat je Polootje na afloop niet zo tof meer loopt.  :P
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din