Auteur Topic: Achteruitrijlicht  (gelezen 1195 keer)

Offline Janwillem

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2
Achteruitrijlicht
« Gepost op: za, 14 jun 2003, 13:11:12 »
Al sinds ik mijn polo 2 steilheck heb, doet het achteruitrijlicht het niet. Op zich is dat geen probleem, maar sinds kort knalt de  zekering er iedere keer uit als ik m'n in z'n achteruit zet. Dit heeft tot gevolg dat m'n claxon en stationaire afluitklep er ook uit liggen. Jammer...
Ik ben niet echt een techneut, maar volgens mij moet dit vrij makkelijk te verhelpen zijn, bijvoorbeeld met nieuwe bedrading ofzo. Maar, Hoe loopt het draadje naar het achteruitrijlicht eigenlijk en waar komt ie vandaan?

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Achteruitrijlicht
« Reactie #1 Gepost op: za, 14 jun 2003, 13:40:23 »
in de versnelling bak zit een sensor met draadje voor de achteruitrijlicht.
haal deze er eens van af en kijk dan of het nog steeds aan de
achteruitrijlicht iets mankeerd.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Janwillem

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2
Achteruitrijlicht
« Reactie #2 Gepost op: za, 14 jun 2003, 20:30:49 »
Moet ik daarvoor de versn.bak openhalen?

Offline Ken

  • polo86c.be
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
    • http://www.polo86c.be
Achteruitrijlicht
« Reactie #3 Gepost op: zo, 15 jun 2003, 09:33:30 »
Nee, de sensor zit aan de buitenkant.

Als je voor je Polo staat dan zit de sensor aan de rechtkant onderaan de versnellingsbak.
Als je de sensor eruit draaid loopt de olie van de bak er wel uit!

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Achteruitrijlicht
« Reactie #4 Gepost op: zo, 15 jun 2003, 15:56:41 »
Nu we het toch over achteruitrijlichten hebben, ik heb sinds kort de heldere IN-PRO achterlichten en nu wil ik links dus ook een achteruitrijlicht hebben, hoe krijg ik dat lampje brandend? Normaal gesproken is deze bedrading voorbereid als mistachterlicht. Kan ik de bedrading gewoon overhalen van het rechterachteruitrijlicht?

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Achteruitrijlicht
« Reactie #5 Gepost op: di, 17 jun 2003, 20:49:04 »
Simpel, ik heb een engels achterlicht dus 2 achteruitrijlichten. De +draad van de achteruitrijlamp is zwart deze loopt langs je linkse achterlicht dus daar moet je hem van af tappen. Al bekijk je de stekker van de rechtse achteruitrij licht. Dan zie je op een van de polen een zwarte draad zitten. De linkse en rechtse fittingen van de polo zijn het zelfde (de maat dan)! Ik heb een rechtse fitting in mijn linkse lamp gezet, een klein stukje zwart draad gepakt die op de zelfde plaats gezet als waar ie in de rechtse stekker zit en die aan de zwarte draad gesloten! Walla! Snap je het een beetje?
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Ken

  • polo86c.be
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
    • http://www.polo86c.be
Achteruitrijlicht
« Reactie #6 Gepost op: wo, 18 jun 2003, 22:45:26 »
Wou het zelf misschien ook wel eens maar twee achteruitrijlichten en geen mistlicht is spijtig genoeg niet mogelijk in België.

In België moeten ALLE personenwagens een achtermistlicht hebben, behalve degene die ingeschreven zijn als oldtimer.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Achteruitrijlicht
« Reactie #7 Gepost op: di, 24 jun 2003, 19:00:09 »
nou dat was idd een makkie, kostte me nog wel 5 euro op de sloop voor een binnenwerk waar de lampjes in moeten. Het originele binnenwerk voor het linkerachterlicht is niet voorbereid met een achteruitrijlicht. Maar het is gelukt!

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Achteruitrijlicht
« Reactie #8 Gepost op: di, 24 jun 2003, 20:51:59 »
De luxere polo's hebben een mistlamp. Daar kan je ook je achteruit rij lamp van maken. Maar als je geen luxere polo hebt moet je iid een rechte binnen werk nemen en een draadje extra aan leggen naar de zwarte draad!
Derby 1F 1981 in aanbouw.