Algemeen forum > Techniek

kolere poten!! G*%&**E

<< < (2/6) > >>

Marcel86c:
Wat ik vaak doe als iets niet  los wil omdat de kop kapot is, is iets erop lassen waar je een sleutel of een tang op kan zetten.
Gister nog een paar wielsloten op die manier los gekregen, waar de 'sleutel' kapot van was.

Dennis:
En wat je zowieso moet/kunt proberen:

ff flink heet stoken met een gasbrandertje, heb ik al zo vaak gebruikt, bijv. bij vastzittende uitlaatklemmen, draadeinden...
Met domme kracht heb je kans dat het afbreekt.

En doorweken met WD40 zal misschien helpen...
Dat schroefje van de remschijf is meestal verkloot, misschien dat ie als je em doorboort, los laat.

Douwe:

--- Citaat van: Dennis op vr, 14 feb 2003, 19:04:00 ---Dat schroefje van de remschijf is meestal verkloot, misschien dat ie als je em doorboort, los laat.
--- Einde van citaat ---

Wat dacht je van HAMER en BEITEL?? :D  :D

Jaap:
ik zat erop te wachten...


Volgende week in de rubriek, 'De Blikopener weet raad':
Hoe sloop ik een mondeo :-)

Maar goed, terug op het onderwerp: vast zittende bouten willen nog wel eens heeel makkelijk los gaan met een luchtsleutel,.. daarmee laat je m namelijk ontelbare keren 'schrikken'. Geen luchtsleutel: Hamer/Beitel (zelfde effect, alleen nu met handkracht).

(Coca) Cola kan ook goed werken, maar ik weet niet of je m zo taktisch kan leggen dat je niet een hele maand voorraad nodig hebt om m even te laten weken.. (ochja: cola daarna niet meer geschikt voor consumptie..)

Of t met Pepsi ook werkt (of wat voor huismerk dan ook) weet ik niet.. Ik heb alleen ervaring met echte cola.

:
Diezelfde (coca)cola is trouwens ook top om je banden er weer als nieuw uit te laten zien, even lekker met een schuursponsje en ze zien er weer uit als nieuw. ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie