Auteur Topic: Project [ SN-FB-17 ] Polo 2 CL  (gelezen 56095 keer)

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: Project [ SN-FB-17 ] Polo 2 CL
« Reactie #240 Gepost op: vr, 06 nov 2015, 16:26:26 »
Klik op ANTWOORD rechts onderin. Linksonder de laatste post Dan kun je bijlagen toevoegen  -thumbsup-
Dat weet ik, had ik ook gedaan, maar dan staat het toevoegen van bijlagen er niet bij zoals normaal :(
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ SN-FB-17 ] Polo 2 CL
« Reactie #241 Gepost op: vr, 06 nov 2015, 16:35:59 »
Hier werkt 't gewoon nog -dunno-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ SN-FB-17 ] Polo 2 CL
« Reactie #242 Gepost op: wo, 15 jun 2016, 16:09:27 »
Maar dat had je nog niet verteld:

2e Pinksterdag lekker gereden op Zandvoort?
 -dj-

« Laatst bewerkt op: wo, 15 jun 2016, 16:10:59 door Sjon »

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ SN-FB-17 ] Polo 2 CL
« Reactie #243 Gepost op: wo, 15 jun 2016, 23:41:31 »
 -thumbsup- staat beter die helm ipv een petje  -uitlachen-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: Project [ SN-FB-17 ] Polo 2 CL
« Reactie #244 Gepost op: ma, 08 aug 2016, 12:23:20 »
Ik moet meer op het forum zitten zo blijkt haha, bedankt Sjon

Zandvoort was idd super! En afgelopen weekend ben ik voor de tweede keer naar de Nurburgring geweest samen met twee vrienden (rode golf en groene corsa op de fotos van Zandvoort)

Een klein verslag voor wie dat leuk vind om te lezen:

Zaterdagochtend gaan rijden richting de ring. Bij Monchengladbach even getankt en gegeten en toen door naar Lind (8-9 km van de ring). Daar hadden we een appartement geboekt. Aangekomen even onze spullen in het appartement gelegt en toen met 1 auto naar Nurburg gereden voor wat (auto)sightseeing Na wat rondgereden te hebben en wat kleine boodschappen te hebben gedaan zijn we naar het kasteeltje geweest in Nurburg (http://www.burgen.de/deutschland/nuerburg/) en daar genoten van het uitzicht. Aanrader als je daar toch bent. Hierna hebben we wat gegeten in een leuk restaurant net onder dat kasteeltje, waar je wederom uitkijkt op Nurburg. uiteindelijk nog even bij de baan wezen kijken, maar die was gesloten wegens reparatiewerkzaamheden. En toen terug naar het appartement.

Zondagochtend lekker ontbeten en toen naar de Nordschleife. Daar aangekomen even wat gedronken en het pasje gehaald om de baan op te mogen.  Toen we er klaar voor waren ging alleen de baan voor dik een uur dicht, want crash. Toen de baan weer open ging stond er natuurlijk een dikke file om erop te gaan, dus nog maar even een half uurtje gewacht voor wij ook aansloten.

En toen ging de adrenaline stromen: De baan op! Het was dit jaar minder druk toen wij erop gingen dus heb redelijk mijn eigen lijn kunnen rijden.
Het is jammer dat het zo snel voorbij was, maar erg genoten!

Van de baan zijn we direct weer naar de parkeerplaats gegaan om de auto's te checken en tot mijn schrik was de polo wat olie aan het verliezen. Dus eerst even laten afkoelen waarna ik even het een en ander heb schoongemaakt en weer heb bijgevult. ik denk dat de krukaskeering wat slecht wordt, aangezien de hele draagarm en alles onder de olie zat. dus daar moet ik binnenkort wat mee (las dat dit goed zelf te doen is?) Maargoed, we zijn nog even gaan kijken langs de baan en dat alleen is voor een autofanaat al super, je ziet echt vanalles langskomen, van oude mini coopers en een caddilac tot aan de nieuwste A45 AMG of Porsche 911 GT2.

Uiteindelijk naar huisgegaan, en na een 50-60 km even de olie gecheckt, alles bleef redelijk goed, dus toen de rest rustig aan naar huis gereden.
Dus dat was mijn weekend.

Bewijs :P https://www.youtube.com/watch?v=nyZyREhTPCs&index=2&list=LLV6FhoEHh4YqNp_gjDTc6-A

Nog even voor wie mijn Coupe niet kent:
1.3 HK met spaghetti, en Bastuck einddemper
Weitec 60-40 vaste verlanging en wellemsblokken
Sparco Sprint racestoel
Verder standaard!

Voor mezelf, wat ik wil aanpassen voor volgend jaar:
- Remmen
- Veerpootbruggen voor en achter
- motorfietscarbs?
« Laatst bewerkt op: ma, 08 aug 2016, 12:52:40 door sonic_striker »
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ SN-FB-17 ] Polo 2 CL
« Reactie #245 Gepost op: ma, 08 aug 2016, 13:01:33 »
Ah, je raakt ook verslaafd aan 't circuit -naughty-
Alleen al rondom de Ring is vaak genoeg leuks te bewonderen: heerlijk!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.537
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ SN-FB-17 ] Polo 2 CL
« Reactie #246 Gepost op: ma, 08 aug 2016, 13:05:07 »
Leuk man, Perrin!  -thumbsup-  -sturen-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline na-polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 9
Re: Project [ SN-FB-17 ] Polo 2 CL
« Reactie #247 Gepost op: di, 09 aug 2016, 12:36:21 »
Heel vet zeg! En ook erg leuk om je project te volgen hier

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: Project [ SN-FB-17 ] Polo 2 CL
« Reactie #248 Gepost op: di, 09 aug 2016, 13:11:40 »
Bedankt!

Ga van de week eens kijken waar de motor nou precies vandaan lekt. en eerst ff dat dan fixen hopelijk.
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ SN-FB-17 ] Polo 2 CL
« Reactie #249 Gepost op: di, 09 aug 2016, 16:40:22 »
Krukaskeerring / oliepomp, nokkenaskeerring, koppakking, carterventilatie: allemaal mogelijkheden.
Olie is dun als 't heet is he => kan overal vandaan komen

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: Project [ SN-FB-17 ] Polo 2 CL
« Reactie #250 Gepost op: do, 11 aug 2016, 10:14:58 »
Krukaskeerring / oliepomp, nokkenaskeerring, koppakking, carterventilatie: allemaal mogelijkheden.
Olie is dun als 't heet is he => kan overal vandaan komen

das waar, een rondje stampen met een polo maakt em lekker warm haha

Karterventilatie is idd een optie, aangezien die slang doormidden is, maar staat daar dan zon druk op?
blok was bovenin droog, dus nokkenas lijkt me sterk
 dan blijft oliepomp en keering over. zodra t wat droger is buiten ga ik verder op onderzoek uit
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ SN-FB-17 ] Polo 2 CL
« Reactie #251 Gepost op: do, 11 aug 2016, 10:46:54 »
Een gezonde motor heeft weinig tot geen carterdruk,
maar stel dat 't bolletje onderin 't blok beetje verstopt zat,
langdurig hoogtoerental op circuit wil de druk best opbouwen en ineens een dot olietroep eruit kotsen.

Nokkenaskeerring kan prima: olie zakt achter de distributiekap naar onder => ff goed kijken daartussen

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: Project [ SN-FB-17 ] Polo 2 CL
« Reactie #252 Gepost op: za, 13 aug 2016, 19:06:52 »
Ok, zojuist wat beter gekeken naar de olielekkage, nokkenaskeering is het niet, want die is mooi droog. de lekkage lijkt onderin vandaan te komen, bij de krukaspoelie enz.

Zojuist ff wat gelezen in het haynes boekje, eigenlijk is de krukaskeering de seal die na de oliepomp erop gaat?

ofwel, die poelie eraf halen, en dan zit ie daar gelijk achter?
« Laatst bewerkt op: zo, 14 aug 2016, 11:58:17 door sonic_striker »
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ SN-FB-17 ] Polo 2 CL
« Reactie #253 Gepost op: zo, 14 aug 2016, 13:29:23 »
Krukaskeerring zit achter krukastandwiel (krukaspoulie zit met 4 inbusjes op krukastandwiel).
Distributie moet eraf, bout van krukastandwiel wil nog welles vastzitten.....

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: Project [ SN-FB-17 ] Polo 2 CL
« Reactie #254 Gepost op: zo, 14 aug 2016, 15:53:22 »
Krukaskeerring zit achter krukastandwiel (krukaspoulie zit met 4 inbusjes op krukastandwiel).
Distributie moet eraf, bout van krukastandwiel wil nog welles vastzitten.....

ok coolio thx!
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi