met een injectie pomp op open retour vervalt de 5bar druk en heb je enkelt een overdruk van 0,1 tot 0,2 bar door leiding weerstand (is gemeten )
en heb je een volume stroom te over dus welke de vlotterkames afdoende kan voorzien .
nu is een membraam pomp van een motorfiets ook goed ,maar zal het euvel van je carbs niet oplossen .
het blijft niet prettig om een carb te hebben die sijbelt als een niet waterpas staand mongooltje .
er is een simpele truuk om te controleren of je vlotter naalden werken :
demonteer de carbs geheel los (dus van inlaatspruitstuk af ,gaskabel en choke los en benzine leidin los )
demonteer de vlotterkamer deksels.leg de carbs onderste boven opje schutbord afdek kap met de vlotterkamers ongeveer waterpas(ongeveer mag aangezien je ook over heuvels rijdt). sluit nu de benzine leiding aan ( de vlotters onderste boven geven de zelfde druk op de vlotter naalden als ze in benzine drijven ),doe mbv een testdraadje de + van de pomp aansluiten op de + van de acu . nu als het goed is stromen de carbs niet over (lees er komt geen benzine via de vlotternaalden naar buiten )
indien wel .de pomp stoppen ,betreffende vlotterdemeonteren en naald verwijderen ,controleer deze op indrukkingen ,zoniet schoonmaken met papieren zakdoekje , zoja vervangen ,dit geldt ook voor de vlotternaald zetel .
naalden kun je halen bij elke motofiets zaak en kosten een 40 euro per stuk (ja ook ik ging ff zitten bij het horen van die prijs voor zo'n lullig stukje metaal met rubber )