Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Raymon op di, 13 nov 2018, 14:50:47
-
Weet iemand hier wat de kleur moet zijn van de cup velgen?
Kom op het web blauw rood en zwart tegen.
En dan heb ik nog een vraag na het spuiten worden ze afgedraaid, moeten ze dan nog gepolijst worden of zal ik de draai bewerking zichtbaar laten zoals het nu ook is?
-
Origineel blauw toch? -dunno-
(https://farm2.static.flickr.com/1471/26001348816_84490e434b_b.jpg)
(https://farm2.static.flickr.com/1591/25424776163_932e1aec95_b.jpg)
(https://farm2.static.flickr.com/1649/26027277365_ee0972cc8a_b.jpg)
-
Ik kom ze op foto's ook wel in het zwart en rood tegen weliswaar niet op een auto maar toch.
-
Losse velgen in andere kleuren, ik vermoed niet origineel.
Tot nog toe alle foto's van de Polo Cup, zie ik alleen maar blauwe Cup velgen eronder.
Blauw = VWM blauw?
-
Hmmm jammer had gehoopt dat er meerdere kleuren waren.
Vind blauw namelijk niet zo mooi staan.
-
Lekker je eigen ding doen toch -thumbsup-
Onder een witte Polo kun je best gek doen qua kleur velgen
-
Zat zelf aan Apple candy red te denken.
-
Gewoon je ding doen je kan altijd nog terug naar origineel mocht dat nodig zijn.
-
Idd, als jij rood mooi vindt, gewoon doen!
-
Dan worden ze rood inderdaad maar had stiekem toch gehoopt dat ze in meerdere kleuren zijn geleverd.
Maar dan punt 2 velgen worden afgedraaid en origineel zijn de draai bewerkingen zichtbaar.
De draaier leek het mooier om ze te polijsten mij juist weer niet😕
-
Ik weet niet of het kan, maar geborsteld lijkt mij het mooist.
Wel al eens eerder rode cup-velgen gezien, hoor. Doe wat je zelf het mooist vind.
-
Blauw was de kleur die op de G40 Cup velgen zat.
Echter zijn ze door VWM ook in oranje geleverd! (waarschijnlijk Phoenix Rot, gemaakt circa '83).
Alle zwarte die ik ooit gehad heb waren latere versies, verkocht in de jaren 90 door Classic parts; het kan echter zomaar zijn dat onder dit zwart blauw zit!
-
En dan heb ik nog een vraag na het spuiten worden ze afgedraaid, moeten ze dan nog gepolijst worden of zal ik de draai bewerking zichtbaar laten zoals het nu ook is?
Is het niet logischer om het andersom te doen? Dus eerst afdraaien en dan pas spuiten?
Als je voor originele look wil gaan is blauw en draaibewerking zichtbaar the way to go. Als je voor rood gaat denk ik dat inderdaad gebosteld of gepolijst ook erg mooi zou kunnen staan. Hangt af van hoe erg 'purist' je bent. Voor ooit een evt verkoop is buiten het spuitwerk de orignele staat van de velgen waarde bepalend/verhogend. Dus als je in je achterhoofd weet dat ze ooit evt verkocht 'zouden kunnen' worden is draai bewerkingen zichtbaar wel een toevoeging.
-
Eerst spuiten en daarna afdraaien scheelt enorm in afplakken, en de lak chipt in tegenstelling tot poedercoating niet zo snel.
Ben niet echt een purist, gaat mij inderdaad om de eventuele verkoop waarde in de toekomst.
-
Blauw was de kleur die op de G40 Cup velgen zat.
Echter zijn ze door VWM ook in oranje geleverd! (waarschijnlijk Phoenix Rot, gemaakt circa '83).
Alle zwarte die ik ooit gehad heb waren latere versies, verkocht in de jaren 90 door Classic parts; het kan echter zomaar zijn dat onder dit zwart blauw zit!
-
Ik heb zelf nog een setje zwarte liggen.
Zou zeker voor de originele look gaan, dus spuiten > afdraaien > blanke lak.
-
Gewoon zo origineel mogelijk houden dus👌