Auteur Topic: Remmerij  (gelezen 1637 keer)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Remmerij
« Gepost op: do, 22 mrt 2007, 00:17:41 »
Even een korte vraag omtrent m'n standaard remmerij:
Momenteel bij het afremmen, op de rem trappen, en dus niet afremmen op de motor, gaat mijn stuur ontzettend trillen of zelfs schudden. Mijn gedachten gaan dan direct uit naar kromme schijven, toch?
Waar kun je kwalitatief en prijstechnisch het best goede schijven voor een redelijke prijs aanschaffen?

Gr. Vincent

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Remmerij
« Reactie #1 Gepost op: do, 22 mrt 2007, 07:52:52 »
Hoogstwaarschijnlijk, MAAR...... het hoeft niet.

Ik heb het ook eens gehad, maar na een uitlijn sessie was het trillen bij afremmen verholpen. Het kan dus evt. ook aan je wielstanden liggen, maar het eerste is waarschijnlijker.

Enkele schijfjes zullen je iig de kop niet kosten.

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Remmerij
« Reactie #2 Gepost op: do, 22 mrt 2007, 11:03:16 »
ik heb dit zelfde probleem.
Heb de schijven al een keer afgedraaid, ging heel ff goed, maar 't leek alleen maar erger te worden.

btw, wat wil je aan een polo uitlijnen dan? sporing is af te stellen, maar verder niks toch?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Remmerij
« Reactie #3 Gepost op: do, 22 mrt 2007, 12:32:39 »
Uitlijnen: klik

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Remmerij
« Reactie #4 Gepost op: do, 22 mrt 2007, 17:43:14 »
Citaat
ik heb dit zelfde probleem.
Heb de schijven al een keer afgedraaid, ging heel ff goed, maar 't leek alleen maar erger te worden.


Afgedraaide schijven zijn dunner, en trekken dus nog sneller krom. Bij redelijk nieuwe geventileerde schijven gaat het vaak wel goed, maar bij ongeventileerde zijn ze vaak zo weer krom.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Remmerij
« Reactie #5 Gepost op: vr, 23 mrt 2007, 01:23:16 »
withstupid

Heb ook ooit wel's een poging ondernomen het trillen te verhelpen door er nieuwe schijven op te hangen.
...week later waren die óók alweer krom.

Soms kreeg ik het idee dat de ene polo er meer "aanleg" voor had dan de andere  :)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Remmerij
« Reactie #6 Gepost op: vr, 23 mrt 2007, 08:08:49 »
Ik heb ook eens binnen een jaar een set of 5 schijven krom gehad.. bleek uiteindelijk een hangende remklauw te zijn.(zwevende vuist, vierkante blokjes). Na echt goed gangbaarmaken (dus niet even een klap met de hamer om het roest te verwijderen, maar uit elkaar en langs de staalkrans nooit last mee gehad van kromtrekkende schijven..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Scaniafan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • Frank Jacobs
Remmerij
« Reactie #7 Gepost op: vr, 23 mrt 2007, 09:00:48 »
Voetje van de rem voor stoplichten werkt ook erg goed. Dan maar de handrem erop die staat op de trommel achter en die kan niet krom trekken. Met het voetje op de rem kan de warmte van de remschijven niet goed weg met als gevolg verschil in oppervlaktewarmte op de remschijf, en dat betekent kromtrekken op den duur.

Werkt bij mij al sinds ik de polo heb meteen nieuwe schijven (moesten er toch op) en die zijn nog steeds recht. Verder werkt het bij alle vrachtwagens op m'n werk en bij de rijschool waar ik alle dingen heb gehaald........ -moon-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Remmerij
« Reactie #8 Gepost op: vr, 23 mrt 2007, 10:28:47 »
Voetje van de rem voor stoplichten werkt ook erg goed. Dan maar de handrem erop die staat op de trommel achter en die kan niet krom trekken. Met het voetje op de rem kan de warmte van de remschijven niet goed weg met als gevolg verschil in oppervlaktewarmte op de remschijf, en dat betekent kromtrekken op den duur.

Werkt bij mij al sinds ik de polo heb meteen nieuwe schijven (moesten er toch op) en die zijn nog steeds recht. Verder werkt het bij alle vrachtwagens op m'n werk en bij de rijschool waar ik alle dingen heb gehaald........ -moon-

Klopt, en als (mogelijk onnodige) toevoeging: let ook op met remmen en grote plassen. Warme schijven die snel (lokaal)  afgekoeld worden door opspattend water hebben ook de neiging om snel krom te trekken (en aangezien maart z'n staart roert?) -moon-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Scaniafan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • Frank Jacobs
Remmerij
« Reactie #9 Gepost op: vr, 23 mrt 2007, 11:25:16 »
Helemaal gelijk Gerrit, hoewel het wel af en toe leuk is om met alle banden aan de rechterkant van de vrachtwagen door een grote plas te rijden bij een bushalte waar een aantal middelbare scholieren staan te wachten..... -sturen-  -naughty-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Remmerij
« Reactie #10 Gepost op: vr, 23 mrt 2007, 11:29:31 »
hmm, ik zou je banden leksteken als ik je verderop bij een stoplicht stil zag staan..

 -nana-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Remmerij
« Reactie #11 Gepost op: vr, 23 mrt 2007, 23:00:02 »
Mmm, vooral dat laatste (dat lokaal snel afkoelen v/s schijf  enzo) overkomt me wel eens... door plassen water rijden totdat de stoom er vanaf komt.
Overigens voelen bij mij  na een lange rit rijden (wat nogal geregeld voorkomt met ongeveer 1000km per week) met wellicht veel remwerk, mijn velgen aan de voorzijde toch wel redelijk warm aan, is dat normaal, of zou dat een typisch gevalletje "hangende remklauw" zijn?
Overigens begrijp ik dat een setje geventileerde schijven wonderen doet, maar dat zal dan vast en zeker voor de hoofdprijs de deur uit gaan zeker?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Remmerij
« Reactie #12 Gepost op: za, 24 mrt 2007, 08:31:29 »
Velgen ietsje warm is denk ik normaal, zeker bij een sportieve rit met veel remmen.
Maar een hangende remklauw zorgt ook voor meer hitte.

Setje VWII klauwen + geventileerde schijven + blokjes is toch wel bij mekaar te sprokkelen?
Forums/sloperijen/Ebay.de

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Remmerij
« Reactie #13 Gepost op: za, 24 mrt 2007, 09:36:30 »
Hangende remklauw = smeltende wieldop...

Of in iedergeval: je krabt je achter de oren waarom ie er nog niet afgesmolten is..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Remmerij
« Reactie #14 Gepost op: za, 24 mrt 2007, 12:48:00 »
Mijn 6n met geventileerde schijven, vorig jaar de remmen vervangen, en nu voel ik al een duidelijke trilling, waren dure brembo schijven...

Terwijl ik dat bij de vorige nooit gehad heb...