Auteur Topic: Einddemper vervangen  (gelezen 600 keer)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Einddemper vervangen
« Gepost op: wo, 21 jul 2004, 19:07:31 »
Morgen ff de einddemper vervangen van de classic. Wordt een beetje lastig want ik heb geen brug, dus een beetje moeilijk bijkomen. Nou ben ik vanavond al ff aan het prutsen geweest en de klem tussen middenpijp en de einddemper is zo los, kein problem, maar de ophangrubbers zitten nogal strak. Heeft iemand nog een goocheltruuk om die makkelijk los te krijgen? Alvast bedankt voor de info.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Einddemper vervangen
« Reactie #1 Gepost op: wo, 21 jul 2004, 19:19:37 »
schroevendraaier gebruiken.

Eerst in 1 rubbertje hangen, dan (MBV Onno) de demper de andere kant op duwen en met schroevendraaier  het rubber om de haakjes heen buigen.

Haakjes zijn overigens 'buigbaar' dus je kunt ze een beetje buigen in een fijner monteerbare stand. -thumbsup-

Brug is niet nodig, al helemaal niet bij een onverlaagde auto van het 'vroege type'; klem zit net voor het achterwiel aan de dorpelzijde..   Bij de latere zit de klem midden onder de auto :(
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Einddemper vervangen
« Reactie #2 Gepost op: wo, 21 jul 2004, 19:22:52 »
Thanx Jaap, nu zal het wel lukken. Ik wist niet dat de haakjes bij te buigen waren..
We gaan ons best doen morgen!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Einddemper vervangen
« Reactie #3 Gepost op: wo, 21 jul 2004, 19:40:47 »
Ik zou niet (of iig niet veel) buigen aan die haakjes.
Daar hangt de demper aan namelijk, teveel buigen en demper ligt er onderweg een keer af.
Bij de G40 zijn die haakjes ook al aardig lam (niet van het buigen, maar van de zware originele demper).

Just my 2p. -klus-

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Einddemper vervangen
« Reactie #4 Gepost op: wo, 21 jul 2004, 21:23:27 »
niet te veel buigen, ik weet het, maar een klein beetje is denk ik al genoeg. Als ik de rubbers maar los krijg en ook weer vast. Daar gaat het om..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Einddemper vervangen
« Reactie #5 Gepost op: wo, 21 jul 2004, 21:46:21 »
Beste ervaring heb ik met het verwijderen van het linkerachterwiel (kan van uitlaat dus).
Krik eronder (beter voordat je het wiel eraf haalt).
Voor de (lege) wielkast zittend rubber verste van je weg aan demper en beugel. Dan 2e rubber aan de demper hangen.
Demper naar je toe trekken en rubber aan beugel hangen.
  -klus-

Ringen scheuren snel trouwens, ff soepel maken voor het monteren: knap...  -boehoe-