Volgende foto:
Onsteking (verdeler). Zie hier: de witte slang, de 'retard' of 'ver-later' of 'ontstekingstijdstip-verlatende-installatie-voor-bijstelling-van-onstekingstijdstip-naar-een-'later'-punt-dan-standaard-te-verwachten-valt-bij-elke-andere-motor-behalve-deze-1043cc-GL-motor'.
De slang zit aan de onderkant van de 'paddestoel'. Normaliter trekt motor-vacuum het membraam alleen aan de bovenkant omhoog (zwarte slang, bovenzijde), zodra er vacuum heerst in de carburateur (vervroeging van een graad of 6). Echter, als de klep open staat, (bij bediening van de schakelaar op de carburateur én een bepaald motortoerental) dan zal er aan de andere kant van het membraam óók of enkel een vacuum onstaan, waardoor de 6 graden vervroeging ongedaan wordt gemaakt. Of de 'verlating' zelfs voor meer dan 6 graden verlating kan zorgen is mij niet bekend, maar ik neem aan van niet.
Doordat aan beide zijden vacuum op het membraam staat, zal de onsteking dus gewoon op '0' komen te staan. Echter, let op! De centrifugaal gewichtjes in de onsteking werken (neem ik aan) wel gewoon door! het is enkel de grondplaat die terug wordt getrokken.