Weet je wat:
Nog een paar foto's gemaakt,. speciaal voor jou! ( nee, echt, serieus! )
Foto 1: Inlaat-defroster. Volg het blauwe stippellijntje: aansluiting aan de onderkant van de luchtfilterbak/trommel, op het oranje blokje.
Foto 2: Foto vanaf de hoofdremcilinder richting carb.
1 aansluitingkje is haaks op de carburateur (vacuum), in roze. Deze zuigt dus 'altijd' aan het oranje doosje. Als de temperatuur van de inlaatlucht lager is dan zo'n 15 graden, dan gaat het klepje in het regeldoosje open, en komt er ook vacuum te staan op het slangetje richting de defroster-klep in de inlaatpijp (licht groenige stippellijntje.
Foto 3: Nogmaal, maar nu met de deksel van het luchtfilter verwijderd.
Blauw = haakjes slangetje van carb naar temperatuurregelklep,
Groen = van temperatuurregelklep naar defroster-klep in inlaattraject.
Let op! Als je de bruine 'papieren' slang welke naar de uitlaat loopt, NIET hebt, heeft de regeling geen effect, en zal de carburateur mogelijk bevriezen bij koel en vochtig weer (vanaf een graadje op 10 boven 0 mogelijk!). Maar; ook al heb je de warmeluchttoevoerslang niet, dat wil nog niet zeggen dat je de vacuumslangetjes los mag laten liggen! vacuum lekkage = inlaat-lekkage = valse lucht = beroerd lopende, moeilijk af te stellen motor.
Aan de achterkant is er bij een standaard Solex carburateur bij de GL motor GEEN extra vacuumaansluiting. Als deze er wel is, en de functie onbekend, dop ze dan goed af, zodat je geen valse lucht krijgt.
Have fun