Hajo,
Als je met de distributie riem begint en je bent beginnende sleutelaar, bij deze de tip:
Krab met een dun schroevedraaiertje de imbusbouten van de v-snaar poelie die op de krukas zit even goed schoon alvoren met een imbussleuteltje de gaan prutsen. Verder zijn de imbusbouten zo los als je ze even laat schrikken dus even half metertje koperen waterleiding of zo over de imbussleutel en dan laat schrikken.
Bovenstaande of soortgelijke werkwijze als bovenstaande bespaart je dat je de imbusboutjes kapot draait met als gevolg dat je een halve middag met een ijzerbeitel bezig ben die tering boutjes eruit te draaien.
Als je met de distributie riem begint en je bent beginnende sleutelaar, bij deze de tip:
Krab met een dun schroevedraaiertje de imbusbouten van de v-snaar poelie die op de krukas zit even goed schoon alvoren met een imbussleuteltje de gaan prutsen. Verder zijn de imbusbouten zo los als je ze even laat schrikken dus even half metertje koperen waterleiding of zo over de imbussleutel en dan laat schrikken.
best de inbusjes vast laten zitten en als ze toch los zijn , een beetje metaallijm eraan doen .(durven nogal eens loskomen)
Je kon veel beter de centrale schroef m12 los doen , dan komt de vnaarschijf en de schijf waarop de distributieriem op loopt eraf , er zit een spie in die zorgt dat je hem niet verkeerd terug kan zettenveel makkelijker en minder kans dat de inbusjes kapot gaan!!