Praatjes vullen geen gaatjes, dus dan maar wat plaatjes.
Hoek vlak voor de achterbank. Daar is al eens een plaatje onder gescheten (ooit, 25 jaar terug). Dat is er ondertussen weer bijna onderuit gerot.
De linkerhelft van de bodem is al eens aangepakt met een stukje donorplaatwerk uit een Witte Coupé. Ook hier was het bokje deels verrot en de bodem in verre gaande staat van ontbinding.
Ondertussen de tectyl en teermatjes uitgestoken en behandeld met RX5 en RX10. het bokje hebben we toen deels gerepareerd: wat nu zwart is bedekt het laswerk en de witte lak van de donor.
Met de rubberen met erover zie je er (vrijwel) niets van trouwens
De Beige Plaatwerk donor Polo 1f van de vorige pagina's is in beslag genomen door Marcel: Hij kon de kop nog wel gebruiken
Dus voor wat hoort wat: de Polo 2 Coupé bodem die hij al weer in zijn 1975ér Toverbal had gezet is er weer uitgehaald. De kofferbak is blijven zitten, maar de vloer is exit:
Vervolgens: Hakken en zagen, zagen en hakken, hopla d'r uit:
Dorpel is anders en gaat ook niet vervangen worden. Voorzichtig pellen en omdat een puntlasboor/frees gemakkelijk kwijt wil raken, eerst maar met de slijptol bezig geweest:
De voorste delen (kriksteun en bodemplaat worden samen vervangen) moeten wat uitgebreider gepelt worden, dus daarvoor is ingeslagen:
Als ik bij de achterkant van het plaatwerk kan komen: de puntlasfrees. Moet er vanaf de voorkant geboord worden: de puntlasboor (om zo klein mogelijke gaatjes achter te laten.
Nog geen foto's van de voorkant, maar de kriksteun is bijna geheel van het voorscherm gescheiden ondertussen