Yes sinds vrijdag avond 20.00 rijd ik rond met een 1.3, dankzij Pieter. Heeft wat moeite gekost, in een 1 uurtje motor er uit. Dan er achter komen dat de motor die je net klaar hebt gemaakt een cilinder vol witte bagger heeft.
Maar andere motor opgehaald en die geplaatst.
Nog wel last gehad van water lekkage, maar die is inmiddels ook opgelost. Een slang klem zat niet op de juiste plek, van de termostaat loopt een pijp die aan het begin een verdikking heeft waar de klem op moet ik had de slang zo ver mogelijk op die pijp gepropt en daardoor klemde hij niet goed af. Bij Pieter na de test rit sisde die slang ook.
Ik heb nu dus een 1.3 NZ motor met de originele carburateur van de 1.0. Omdat dit blok geen aansluiting heeft voor een mechanische pomp een injectie pomp geplaatst. Rechtstreeks op de carburateur ging dit niet goed, pomp blijft dan brandstof geven. Na een tijdje denken over een restrictie, kijken of we iets konden met de drukregelaar van de injectie maar van een 2E3 pierburg de restrictie, zo'n potje, geplaatst (had nog een 2E3 bij me.)
Motor loopt nu fijn, een beetje meer kracht dan die 1.0.
Pieter bedankt, ik ben er heel blij mee!!!
Heb er al weer een 400 - 500 km opzitten, na de ombouw in Nieuw-Buinen via Utrecht, voor een gothic-techno party, naar huis en natuurlijk het gewone woon-werk ritje gisteren.
Nog ff sleutelen zo dadelijk zag gisteravond dat aan een kant stabi/ draagarm nog niet vast zaten, hoorde een vreemde toenk bij kracht op de stabi en drempels.