Alle dank, vooral aan Raymon, maar ook aan alle anderen die meedenken en meekijken naar onderdelen om de Polo hersteld te krijgen.
Ondertussen ben ik bezig met de verzekeraar/gevolmachtigde van de tegenpartij.
Die gevolmachtigde houdt kantoor in Haarlem. Kort na de schade telefonisch en per mail contact gehad met een schade-acceptant en een schadebehandlaar van dat kantoor. Ze hebben de schade geaccepteerd, aansprakelijkheid aanvaard en schade-expert ingeschakeld.
En toen begon het wegduiken. De expert heeft een aantoonbaar slecht en onvolledig schaderapport opgesteld. Met als conclusie: herstelkosten €9.000,- , dagwaarde € 7.500,-, restantwaarde €850, schadevergoeding bij behoud restanten: €6.650,— Verzekeraar verschuilt zich achter dit ondeugdelijke rapport. De schade-behandelaar - de enige met wie ik in het begin wel contact had - liet me per e-mail weten dat hij per 1 oktober bij een ander bedrijf gaat werken...
Gelukkig heb ik een goed dossier opgebouwd en ik heb wel enige juridische kennis (en kennissen
). Ik heb aan de verzekeraar twee weken geleden in een goed onderbouwd betoog uiteengezet dat een contra-expertise in casu niet aan de orde is. Tevens heb ik ze gemaand om mij de werkelijke schade, lees: de herstelkosten plus een aantal overige kosten, te vergoeden, uiterlijk op 28 september. Daarna bleef het stil. Ik werd niet teruggebeld, er is niet gereageerd op e-mailberichten van mij.
Afgelopen week heb ik - in goede samenwerking met een advocaat van
Van Iersel Luchtman Advocaten N.V. - verdere juridische stappen voorbereid. Welke stappen dat zijn en welke feiten, wetten en jurisprudentie daarbij relevant zijn, daar zal ik later verslag van doen.
Wordt vervolgd