Auteur Topic: Ingevreten thermostaathuis  (gelezen 653 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Ingevreten thermostaathuis
« Gepost op: ma, 15 feb 2010, 12:47:14 »
Hej,

ik heb bij een g40 2x over het thermostaathuis dicht moeten maken (oring vervangen en mbv beetje vloeibare pakking) bleef de boel voor een aantal maanden dicht. nou begint ie dus weer te lekken.
Nou is de cilinderkop iets ingevreten bij het pasvlak van het thermostaathuis.
Hoe is dit het beste te fixen? kreedbaar alu of iets?
vloeibare pakking gaat dus maar een tijdje goed :(
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Ingevreten thermostaathuis
« Reactie #1 Gepost op: ma, 15 feb 2010, 12:59:44 »
Welke vloeibare pakking gebruik je? rood of zwart?

Goed schoonmaken en opschuren is het devies.
Waarschijnlijk 'vreet' het alu steeds verder weg, en oxideert de boel onder de pakking gewoon door tot het weer lekt. Ik ken het probleem niet. Het lijkt mij niet G40 specifiek, omdat alle hydrostoters (behalve Diesel) dezelfde manier van afdichten kennen van plastic thermostaathuis op aluminium kop. 

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Ingevreten thermostaathuis
« Reactie #2 Gepost op: ma, 15 feb 2010, 15:11:05 »
Ken het probleem, en heb het ingevreten deel opgevuld met een beetje vloeibare pakking (blauw, geen idee welk merk).
Tot nu toe is het dicht, maar heb er nog maar weinig mee gereden.

Is het aanligvlak van het thermostaathuis nog wel mooi?
Misschien kun je het ook oplossen door er een stuk (dik) pakkingpapier tussen te doen die je dan weer monteerd met een beetje vloeibare pakking. O-ring ook gebruiken.

Anders: laten oplassen en vlakken.

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Ingevreten thermostaathuis
« Reactie #3 Gepost op: ma, 15 feb 2010, 17:50:33 »
probleem zit hem echt in het pasvlak wat niet meer 100% vlak is, thermostaathuis  = nog goed.

heb zwarte vloeibare pakking gebruikt, dacht van het merk redline
het is idd niet specifiek g40..

lassen+vlakken is de laatste optie, optie ervoor is namelijk een andere auto :)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ingevreten thermostaathuis
« Reactie #4 Gepost op: di, 16 feb 2010, 20:21:10 »
hmm,zz schuren dat vlak tot je schoon en rein alu hebt . zo te horen zit er iets in je kvst wat niet goed is . deze verversen voor goede kvst .
als de pitten te diep zijn in je pasvlak deze opvullen met kneedbaar staal ,daarna vlakschuren .
nu het themostaathuis monteren met vloeibare pakking .
 wat wel vaak gebeurd is dat het thermostaathuis aan de binnekant de plastic rand wegbreekt van de rubberring . daardoor gaan ze altijd lekken ,pakking of niet .
 dan geldt enkelt nog maar vervangen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Ingevreten thermostaathuis
« Reactie #5 Gepost op: wo, 17 feb 2010, 13:07:06 »
1e keer was 't idd het thermostaathuis die aan de binnenkant een stuk miste waardoor de oring niet meer goed zat.
2e keer was het thermostaathuis nog goed, nieuwe o-ring + vloeibare pakking.
nu de 3e keer heb ik het nog niet los gehaald, maar ga er vanuit dat het thermostaathuis nog goed is aangezien die nog niet zo oud is en de kop iets is aangevreten denk ik dat dit het probleem is. zal deze dagen eens vragen wanneer hij de auto kan missen..

dan wordt het denk ik toch kneedbaar staal, dus geen alu? gaat dat lopen vreten ofzo?
« Laatst bewerkt op: wo, 17 feb 2010, 13:08:53 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen