Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: op di, 27 mei 2003, 07:44:45
-
Kom er net achter dat de vorige eigenaar van mijn Steilheck II heel lomp een schroef door het eindstuk van het luchtfilter heeft geboord om die klep in het filter open te houden. Zo komt er toch te warme lucht in het filter? Ik heb de schroef er maar uitgedraaid, die klep moet toch vanzelf openen mbv een veer?
-
misschien was deze al stuk en verklaart dat die schroef............................
-
De vorige eigenaar (of z'n onderhoudsmeneer/mevrouw), moest waarschijnlijk kiezen voor of altijd koud, of altijd warme lucht (omdat de klep niet goed meer werkte)
-Te koud = Bevriezende carburateur = afslaan = niet fijn
-Te warm = vermogens verlies, maar wel blijven rijden..
Even op de sloop een andere klep zoeken, maar van te voren wel even checken of de vacuumaansluitingen allemaal nog werken..
Beste vervang je ook het temp-sensordingentje in je filter (oranje of rood-witte dingetje, met aan de onderkant 2 vacuumaansluitingen)
-
Enneh...hoe controleer je dan of alle vacuum aansluitingen nog werken? Op het oog kijken of er nergens scheurtjes in zitten ofzo?
-
als ze werken, dan zuigen ze :-)
Gewoon even kijken of ze aangesloten zitten, op een manier dat je denkt: Ja, zo zou t best kunnen werken..
Dus vanaf carb, naar aansluiting onderkant luchtfilterhuis, vanaf luchtfilterhuis, naar zomer/winter klep
Vanaf carb naar ontsteking
en soms ook nog:
Vanaf carb, via groen bolletje (met allerlei klepjes, t-stukjes en ellende), naar ontsteking
-
Hmm...ik denk dat het wel een goed teken is dat bij warme motor de klep in het filter zo staat dat alleen koude lucht wordt aangezogen. Ik krijg met lopende motor met geen mogelijkheid de veer ingedrukt die de klep bedient. Met motor uit wel...goede aanwijzing dat het vacuum gedeelte werkt toch?
-
Kom je snel genoeg achter: trek tijdens het draaien maar de vacuumslang er naartoe los. Als je dan opeens wel de klep in kunt drukken/ hij dan terug springt zit je goed.