HARTELIJKE DANK Roel voor je interventie.
Wat is er opgemerkt vandaag:
- Eerst en vooral: steeds zien dat er voldoende benzine in de tank is, want met al dat choken... was dat blijkbaar niet meer het geval
- Nagekeken of er voldoende benzine getrokken wordt, wat wel lukte dankzij een aftapsysteem en colafles. Met afgetapte benzine uit Roel's polo (dankzij de LPG-voorzieining was dit een makkie)
- Slangetjes aan carb en vaccuumpomp zijn dringend aan vervanging toe, wat dus dient te gebeuren. Want nu zuigt er veel valse lucht
- Roel heeft de motor al wat afgesteld met behulp van de strobo. Klinkt nu al meer als een 900cc-motor ipv een overjaarse tractor.
- Vlechtwerk thv uitlaat dient waarschijnlijk te worden vervangen
- Roest en rotte plekken vallen te lassen. Overwegen om binnenschermen front aan te schaffen
- Reservewielbak kan ev. enkel de rondjes worden vervangen-gelast, waar de roestgaten zitten, ipv de hele bak te vervangen
- Beschermkap (van een polo 2) best aanschaffen voor de vulhals van de tank ter bescherming. Tank zelf lijkt opt eerste zicht nogwel in goeie staat
- Om te weten of de bodem niet (al te) krokant is, zal ik de teermatten mbv verfbrander + schraper verwijderen om te zien of er roestvorming is
- Roel raadt me aan spullen te bestellen via ebay.de (ATP) zoals de slangetjes, vlechtwerk uitlaat, enz
- Vermoedelijk zal de voorste remleiding dienen worden verwijderd om een roestig gat bij te lassen en kan deze misschien gelijk best worden vervangen. Andere leidingen kan ik eventueel samen met iemand die het wat kent zelf vervangen, maar de originele leidingen op maat laten plooien door een kundige
- Dit is wat ik me nu even voor de geest kan halen wat er besproken is geweest. Verder natuurlijk nog heel wat tips en tricks
--> Algemene indruk van Roel is positief, wat me dus een enorme boost geeft verder te werken aan mijn project.
1000x dank voor je werkbezoek Roel