Ik heb gezien de plannen besloten om hier maar eens een beetje bij te houden wat er allemaal aan het Polleke gebeurd...
Veel leesplezier en daarna naar bed / weer aan het werk!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zo heb ik em "gekregen" van een goede klant/kennis van me, waarmee ik elk jaar naar de DTM ga! Zijn vorige auto een A4 DTM kon hij goed verkopen, en een nieuwe full options Golf VI GTI was daarom ook snel besteld. Precies in die periode overleed zijn Pa (1e eigenaar), daardoor werd de polo een generatie doorgeschoven. Dat kwam stiekem wel goed uit want de DTM was al weg en de GTI nog niet geleverd...
Uiteindelijk kwam de GTI binnen... En kreeg ik de Polo!
Gelijk een paar wieltjes eronder die ik nog had liggen... Paste maar net met de ET...
Daarna op een vrij dagje:
- Rondom Koni geel met H&R 80/60 veren...
- Kunststof lijsten rondom weer mooi zwart geföhnt
- Koplampen open gemaakt, en zwart gemaakt
- knipperlichtunits gecleaned en gesmoked
- en de orginele stalen velgjes voor nu even ge-Rim-taped
Toen een keer sávonds de steenslag hoes gemonteerd en de US Driving Lights ingebouwd:
En dit is even een impressie van de wielen die er onder gaan komen...
Wat er nou nog moet gebeuren:
- 15 Speedlines en onderblok bij Martijn ophalen
- ABU Motorblok strippen, schoonmaken, en langzaam aan gaan opbouwen...
- Lichtzoemertje monteren (heb al 2 keer met een lege accu gestaan...
- opzoek naar sportief nokkenasje, zuigerveren, lagers, keerringen, pakkingen, enz enz...
De bedoeling is om naar het volgende toe te werken...
Motorisch: ABU met Carbs, bewerkte en gevlakte kop, wildste nokkenas die de HLA's aankunnen (welke?), MegaJolt Ford EDIS4 ontsteking, DIY Cold Air Intake, GroupA uitlaat... Buitenkant blijt lekker orgineel maar wel lekker clean! Binnenkant rol beugel, paar goeie kuipstoelen, lekkere maar onzichtbare audio, oliedruk- / olietemp- en wideband lambda-meter