Auteur Topic: Stuurhuis  (gelezen 711 keer)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Stuurhuis
« Gepost op: wo, 08 sep 2004, 10:08:20 »
Ik ben bezig mijn stuurhuis te reiningen en ontvetten, omdat ik het straks mee wil sturen met de partij die ik wil laten coaten. MAAR... is het uberhaupt mogelijk om het stuurhuis zover uit elkaar te krijgen (moet ook weer in elkaar voor de bijdehandjes) dat deze gestraald en gecaot kan worden. Kan ik bijv. de geribbelde pen waar je stuurstang op zit verwijderen? zodat ik de getande stang ook uit de behuizing kan schuiven?

Andere vraag: Hoe zit een g40 (ook gt?) stuurdemper gemonteerd op een stuurhuis? Liefst een foto als iemand die heeft anders is een goede omschrijving ook welkom. En wat is nou werkelijk de invloed van deze demper?

Tot slot: hoe weet je of je een stuurhuis correct hebt afgesteld? Afstelling zelf stelt niets voor maar wanneer weet je of hij goed staat? Zijn daar regels/maatstaven voor?




Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Stuurhuis
« Reactie #1 Gepost op: wo, 08 sep 2004, 12:25:24 »
Ok ik heb de demper zo goed als gemonteerd.... kan iemand ff via een bekend programma eens kijken welke afstandbussen ik nodig ben. Wielkast-kant is compleet met beugel. Maar aan de andere zijde weet ik niet wat ik allemaal nodig ben voor de montage.

btw montage op de bout van de stuurstang aan bijrijderskant?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Stuurhuis
« Reactie #2 Gepost op: wo, 08 sep 2004, 14:49:38 »
poeh!


Niet dat je denkt dat niemand wil antwoorden,...

...maar ik weet t gewoon niet :-)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Stuurhuis
« Reactie #3 Gepost op: wo, 08 sep 2004, 16:37:12 »
Edgar is thuis, ik zal hem vanavond wel vragen vwb de bevestiging...  -naughty-

Stuurhuis afstellen: zo strak als het kan zonder dat je stuur niet meer vanzelf naar rechtuit positie draait en geen "klemmende" stukken heeft.

Stuurhuis demonteren? Het is ook niet als geheel geboren, dus het kán uit elkaar... maar of het kan zonder dat hem sloopt?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Stuurhuis
« Reactie #4 Gepost op: wo, 08 sep 2004, 21:15:11 »
in de ph olving (benzine modellen van 1981 tot 1986 ,bladzijde 125 tot en met 127.kosten een 20 euro bij de brezan
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Stuurhuis
« Reactie #5 Gepost op: vr, 10 sep 2004, 17:38:03 »
Vandaag ff het stuurhuis weer geplaatst en direct maar g40 stuurstangen (proberen) te plaatsen, wat blijkt:

De lengtes van stuurstangen van het eerste type 86 zijn anders dan 86c? Bak-zijde is bij de g40 langer (automatisch is dan de andere zijde korter natuurlijk) Stuurhuis lijkt wel op dezelfde plaats te zitten als bij mijn '91-er. De beugel waar de stuurstangen inzitten is/lijkt wel anders.

Ook de demper lijkt niet te passen want de stuurstangen lijken hopeloos in de weg te zitten. Let wel, koets is kaal en de stabi is verwijderd dus misschien dat het met de stand van de veerpoten te maken heeft??  -dunno-