Auteur Topic: Remmuh  (gelezen 1413 keer)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Remmuh
« Gepost op: wo, 17 dec 2003, 22:53:31 »
Waarschijnlijk zijn er zat topics over de remmeritus geweest maar ik heb een vraag die denk ik niet aan de orde is geweest (en ik ben te lui om te zoeken  :P  )

En aangezien een niet nader te noemen persoon de optie 'werkplaats' NOG niet compleet heeft... zucht  :D
(nog maar net lid (waar is mijn member-status?) en nu al kab-zôônuhs)

Maar goed, de vraag: Ik weet dat je de remmerij achter niet zomaar kan gaan upgraden als je niet over een remkrachtverdeler beschikt. Je voelt hem al aankomen: die heb ik op beide wagens dus niet.

MAAR(!!) : Mag je de voorste remmen wel zomaar gaan verbeteren/upgraden zonder dat je die verdeler hebt? Dus ff theoretisch: ik hobbel vrolijk rond met achter mijn standaard trommeltjes en voor mijn 6-zuiger-porsche-9zoveel-op-15-inch-geperforeerde-en-van-binnenuit-geventileerde-keramisch
e-schijven. Kan dat?

Sta je op die manier echt snel stil (en dan bedoel ik niet achterste-voren tegen een boom)?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Remmuh
« Reactie #1 Gepost op: do, 18 dec 2003, 00:28:45 »
Ja zeg he.. Kan jij niet lezen ofzo?
 Wa staat daar dan? Precies: Register-Lid

Wat nou werkplaats?

Maar goed: heb vandaag examen gedaan, en de meeste arbeidssssssstressssss zit er voor dit jaar weer op, dus ja, de werkplaats is weer geopend (op de agenda that is)

Stilstaan doe je goed met Porsche_negen-zoveel-remmen_op_15".. maar ik zou niet weten of je verder nix mot aanpassen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Remmuh
« Reactie #2 Gepost op: do, 18 dec 2003, 10:33:25 »
gheghe.... mijn dank is groot! (das alvast 1 van de 2 vliegen in de spreekwoordelijke enkele klap)

Rest de vraag nog, of je aan de vooras ongegeneerd remkracht kan opvoeren als je niet over een verdeler beschikt om de remkracht te herverdelen over voor en achter.

(de porsche remmen waren een zéér theoretisch voorbeeld voor het geval mensen er over struikelen, of naar de dealer rennen om ook een set.  ;)  )

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Remmuh
« Reactie #3 Gepost op: do, 18 dec 2003, 14:59:31 »
Weet wel dat er voor achter ook 2 typen remmen geleverd zijn.. die met kleine en met grote diameter cylinder..

Maar goed: das dan voor met of zonder remkrachtversterker.. en die heb jij zowieso al wel..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Remmuh
« Reactie #4 Gepost op: do, 18 dec 2003, 15:24:00 »
Das die van de g40 (gelijk aan golf 3 dacht ik) bedoel je... die heb ik dus ook liggen (complete achteras) maar die moet ik weer wisselen met mijn kleine cylinders anders heb je bij de minste of geringste rem-partij je auto (minstens) dwars op de weg staan.

Hieruit volgt wel weer een mooie maar, komt ie:

Maar... wat als je die grote cyl. wel monteerd en voor probeert veel meer remkracht te bewerkstelligen (meer dan de g40 ooit aan de vooras had) met bijv. Rocco Girling klauwen (minstens 14")

Heft dit dan weer het 'overbe-remde' aan de achteras op?




Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Remmuh
« Reactie #5 Gepost op: do, 18 dec 2003, 16:33:05 »
Rgelbaar ventiel ertussen waarmee je de remkrachdruk kan verdelen over voor en achteras

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Remmuh
« Reactie #6 Gepost op: do, 18 dec 2003, 18:17:47 »
Jaahh.....(je voelt hem al aankomen) Maar! Dan moet je werken met flensen... lijkt me een behoorlijk klotuh werkje want zo'n grote diameter hebben de remleidingen niet. Kun je net zo goed overgaan op de ori-verdeler toch? of zie ik wat over het hoofd?

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Remmuh
« Reactie #7 Gepost op: zo, 21 dec 2003, 22:08:30 »
Veel mensen online op dit moment dus ik gooi hem nog eens in de groep!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Remmuh
« Reactie #8 Gepost op: wo, 24 dec 2003, 15:32:01 »
up!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Remmuh
« Reactie #9 Gepost op: wo, 24 dec 2003, 19:56:27 »
goed heel simpel de meeste en belangrijkste remmerij gebeurtVOOR.achter lekker trommels laten evt die van golf drie plaatsen .voor de klauwen van gti mk2 plaatsen (is gelijk aan audi 80) met de zadels van sirroco.zucht hier is ooit eens een topic of 100 aan gewijd in een grijs verleden .
verdeler bij auto's zonder verdeler aan achteras zit op de hhofdremcylinder ,simpel .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Remmuh
« Reactie #10 Gepost op: do, 25 dec 2003, 17:14:01 »
Serge, heb in de tussentijd al met je gesproken dus weet het antwoord al... Maar over mijn specifieke vraag waren nog geen topics naar wij dachten. Waar het me hier om ging is hoe ver je met remkrachtversterkende middelen aan de vooras mag gaan als je geen verdeler op de achteras zit  en hoever je mag gaan zondar dat je de achterste remmerij aanpast.




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Remmuh
« Reactie #11 Gepost op: do, 25 dec 2003, 19:27:12 »
normaal is een 60 40 verdeleing je mag veilig naar 80 20
je hebt laagvliegers en modelvliegers .