Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: JR_berry op do, 26 feb 2015, 17:11:43
-
Domme vraag misschien maar is de naafdiameter vam een g40 anders dan van een andere polo ?
Ik heb recent een set exip velgen gekocht 14x6j 4x100 en ik kan enkel de velgen van achter monteren.
Vooraan lukt het niet tenzij misschien met de hulp van een goede hamer maar dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me. :)
-
57.1, net zoals alle andere vw's met 4x100 steek.
Probeer ze eens op te meten? beide velg en naafdiameter? -dunno-
-
Ja dat zal ik dan eens moeten doen als ik mijn schuifmaat bij de hand heb
Mss handig om weten, de velgen komen van een jetta mk2
-
MK2 Jetta zou ook gewoon 57.1 moeten hebben.
-
Ja ik heb net met de vorige eigenaar gesproken en hij zei dat hij er geen enkel probleem mee had dus ja dan zit er niet meet op dan meten is weten, en des noods eens met een fijn schuurpapiertje langs de naven van de schijven gaan
En de klauw zouden ze ook niet mogen raken aangezien de et waarde 38 is, denk ik wel dat dat geen probleem mag geven
-
ik denk dat je met de naven en binnenkant van naaf gat op de velg opschuren al wonderen verricht
vergeet ook niet en likje vet (ceramiek spray of liever betje kopervet) er tussen te doen komen ze de volgende keer ook makkelijk eraf.
gr maikel
-
Kan hoor, dat ze de klauwen raken. vorm van de velg is daar erg belangrijk.
Ik had een setje Mangels velgen die wel onder een normale polo pasten en niet op mijn G40 destijds. (Na een paar milimeter van de remzadels te halen met een slijptol paste het wel)
-
Morgen eens proberen met wat schuurpapier en zien wat wonderen dat kan doen :-)
-
Is gietijzer, dus je zult met schuurpapier niet heel ver komen helaas :)
-
De klauwen ja die van gietijzer idd, maar ik bedoelde om eens met schuurpapier over de naaf te gaan en door de naaf van de velg te lopen. Want ik krijg ze niet eens tot aan de klauw, dat zal ik er na merken of dat een probleem vormt
-
Begin eerst maar met het naafgat in de velg goed corrosie vrij te schuren, en daarna de naaf ook meteen goed roestvrij schuren. Je wilt niet weten hoe vaak ik velgen van een naaf af moet slaan met een hamer doordat ze gewoon vast gerot zijn. En als je dat dan niet schoonmaakt en dus gewoon met kracht er weer op drukt dan zal het steeds vaster gaan zitten.
-
ik heb men naven van de polo proper gemaakt met een stalenborstel voor op het boormachine, en ben ook heel voorzicht door het center van de velg gegaan
maar dit zonder enig resultaat.
heb ook al de naaf na gemeten met de schuifmaat en die lijkt me wel goed. center gat van de velgen kan ik jammer genoeg niet na meten -boehoe- bekken van de schuifmaat zijn te kort
-
post eens een foto van de wieltjes?
Want exip wielen in die maten zijn ook opel diverse opeltjes
zoals de corsa a en de e-kadett geleverd
en opel heeft een naafgat van 56.6 -thumbsup-
-
ohja en welke et hebben ze, dat verraad het vaak ook wel -thumbsup-
-
eventjes de maten nog is op een rijtje zetten
diameter: 14"
breedte: 6j
steek: 4x100
et waarde: 38
diameter naafgat onbekend
wat ik verder nog weet is dat ze op een jetta mk2 hebben gezeten
(https://farm9.staticflickr.com/8605/16176477443_0e5f334f28_o.jpg)
-
Ze zien er in ieder geval niet hetzelfde uit als de origineel geleverde opelvariant
die zijn iets vlakker.
Als in de velgrand KBA 41038 staat zijn ze naar mijn weten voor vw.
(tenminste op de golf 1 die ik ooit gekocht heb zaten exip velgen voor vw
die hadden dit kba nummer ingedragen op de gutachten)
Waarom ze dan niet passen moet ik je helaas ook schuldig blijven
-
Loopt je remtang / beugel niet aan op de velg? waardoor het niet past?
-
Als in de velgrand KBA 41038 staat zijn ze naar mijn weten voor vw.
Daar zal ik straks is naar kijken of ik zo iets kan vinden op de velgen, klein detail wel er zijn nu banden op getrokken
Loopt je remtang / beugel niet aan op de velg? waardoor het niet past?
nee ik krijg de velg niet eens zo ver over de naaf om tot tegen de remklauw te komen
-
Net even gekeken naar de velgen en in de velgrand staat het volgende
Kba 41416 dan nog een vlakje waar instaat 1460G en dan gewoon het merk
-
Past geen van de velgen aan de voorkant? Dus ook die achter wel passen niet?
- misschien kleine slag/beschadiging/whatever in je naaf, waardoor die niet helemaal rond is...
-
nee, en aan de achterkant is het ook niet zoals het moet.
en men naven beschadigd ? ja is een mogelijkheid maar dan zouden er 4 naven krom/beschadigt moeten zijn.
Want ik heb een extra set voorpoten liggen, en daarop heb ik de velgen ook proberen monteren en dat ging ook niet
-
Just checking. ;) Vier beschadigde naven zou wel iets te toevallig zijn inderdaad.
Dan gok ik erop dat het naafgat al dan niet is uitgeboord maar toch nog net ff te klein is...
-
Wel vreemd dan als ze op een jetta wel passen en polo niet.
-
ja dat vind ik ook wel een beetje vreemd, maar als je de velgen los verkoopt aan iemand
dan kan je wat uit je nek kletsen en ja daar sta je dan nadien.
of op de jetta moeste spoorverbreders gestaan hebben met een overgang van naaf diameter,
wat perfect zelf te maken is, als je het gereedschap en de kennis hebt -thumbsup-
Moest er iemand een adresje weten waar er naafgaten worden uitgedraaid, laat maar weten
wel liefst in belgie
-
Elk bedrijf met een grote draaibank. -thumbsup-
-
Je bent in ieder geval niet de enige met dit probleem,
http://www.motor-talk.de/forum/exip-alu-felgen-6j-14-et-38-auf-golf-ii-bj-1988-72ps-t2242650.html
Ik ben er nu 99% zeker van dat het toch Opel velgen zijn en het naafgat 56,6mm is.
Volgens de catalogus die ik heb van exip
Daten: Exip-Felge 6J x 14 ET 38 56.6, KBA 41416, Modell 1460 G
Even uit laten draaien en het is klaar.
Ik meen dat dat bij de velgen dokter een 10tje de velg is,
en in jouw regio zitten ook zeker draaiers dat dat kunnen voor niet teveel
-
Ok bedankt om dit even op te helderen voor me
dan weet ik wat me te doen staat als ik ze wil op men polo zetten.
banden eraf en even laten uitdraaien naar 57,1 mm