Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: rekordc op za, 06 aug 2011, 20:01:54

Titel: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: rekordc op za, 06 aug 2011, 20:01:54
Omdat ik nu toch bezig ben mijn motortje ff een vraag.
Ik rij nu met een GL carb. Moet ik de sproeiers aanpassen of iets anders aan de carb doen omdat hij nu op een 30% grotere motor werkt?

brainwave : Als ik met een dubbele carb, heb meerdere GL carbs, ga rijden levert dat wat op of alleen maar hoofdpijn om 't lekker afgesteld te krijgen?

Of toch maar de Weber (HZ) er opzetten met aanpassingen voor 1.3?
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: madcap9 op vr, 19 aug 2011, 14:48:20
Ik zit een beetje met dezelfde vraag. Ik heb nu een GL blok met 31Pict7 carb maar binnenkort gaat er een MH 1/3 onderblok onder. Ik heb nu maar een 34Pict5 van een 1.3 HH op de kop getikt (deze past plug and play op de GL voetpakking).
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Rapido op zo, 21 aug 2011, 16:14:22
Ook hier een vraagje over.

Ik heb een 1300 MH met 2b3 carb, deze doet alleen vaak gek tussen de 3500-4000rpm(2e klep die er inkomt?). Nu heb ik dus ook een 1000 HZ, met enkele gasklep.

Kan ik deze carburateur(met compleet inlaatspruitstuk) plaatsen op mijn MH of komt er dan teveel verlies in vermogen?
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Rapido op vr, 26 aug 2011, 16:52:51
Niemand die iets afweet van de verschillende diameters?

Zag dat de 1500 golf1 ook met een Pierburg 1b3 reed, of zat hier een andere versie op tov de polo HZ?
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op vr, 26 aug 2011, 17:17:39
Ik ga dit zeer binnenkort doen, dus even geduld :)
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Rapido op vr, 26 aug 2011, 17:30:27
Interessant stukje gevonden op het web
Citaat
VW Pierburg Application List

Volkswagen

VehicleEngine Code Year OEM Carburettor Weber

Volkswagen Caddy 1.6 EW 83-92 Pierburg 28/30 2E2 32/34 DMTL

Volkswagen Golf 1.05 GN 84-85 Pierburg (Solex) 31 PIC-7 34 ICH
Volkswagen Golf 1.05 HZ 85-91 Pierburg 32 1B3 32 TL
Volkswagen Golf 1.05 HZ 85-91 Weber 32 TLA 32 TL
Volkswagen Golf & Van 1.1 GG 81-83 Pierburg (Solex) 31 PIC-7 34 ICH
Volkswagen Golf 1.1 Formel E GG8 81-83 Pierburg (Solex) 31 PIC-7 34 ICH
Volkswagen Golf & Van 1.3 HK/MH/2G 83-91 Pierburg 28/30 2E3 32 DMTR
Volkswagen Golf 1.5 JB 81-84 Pierburg 36 1B3 36 TLP
Volkswagen Golf 1.6 EW/EZ 83-92 Pierburg 28/30 2E2 32/34 DMTL
Volkswagen Golf 1.6 Cat. RF 86-92 Pierburg 28/30 2E2 32/34 DMTL
Volkswagen Golf Cabrio 1.8 EXZ 83-91 Pierburg 28/30 2E2 32/34 DMTL
Volkswagen Golf & Synchro 1.8 GU 84-92 Pierburg 28/30 2E2 32/34 DMTL
Volkswagen Golf 1.8 Cat. RH 86-92 Pierburg 28/30 2E2 32/34 DMTL

Jetta 1.05 HZ 85-91 Weber 32 TLA 32 TL
Jetta 1.1 Formel E GG8 81-83 Pierburg (Solex) 31 PIC-7 34 ICH
Jetta 1.3 HK/MH/2G 83-91 Pierburg 28/30 2E3 32 DMTR
Jetta 1.5 JB 81-84 Pierburg 36 1B3 36 TLP
Jetta 1.6 FR 79-83Pierburg 34/34 2B5 34 that
Jetta 1.6 EW/EZ 83-92 Pierburg 28/30 2E2 32/34 DMTL
Jetta 1.6 Cat. RF 86-92 Pierburg 28/30 2E2 32/34 DMTL
Jetta & Synchro 1.8 GU 84-92 Pierburg 28/30 2E2 32/34 DMTL
Jetta 1.8 Cat. 1.8 Cat. RH 86-92 Pierburg 28/30 2E2 32/34 DMTL

LT 2.0 CH 80-82 Pierburg 36 1B1 36 TLP
LT 2.4 DL 83-Oct86 Pierburg 34/34 2B6 34 that
LT 2.4 DL Oct86-92 Pierburg 28/30 2E3 32 DMTR

Passat 1.3 FY 81-83 Pierburg 36 1B1 36 TLP
Passat 1.6 YP 81-82 Zenith 34/34 2B5 34 that
Passat 1.6 WV 81-83 Pierburg 36 1B3 32/34 36 TLP
Passat 1.6 DT 83-88 Pierburg 28/30 2E2 32/34 DMTL
Passat 1.8 DS 83-88 Pierburg 28/30 2E2 32/34 DMTL
Passat 1.9 WN 81-83 Zenith 34/34 2B5 34 that

Polo 1.05 GL 81-85 Pierburg (Solex) 31 PIC-7 34 ICH
Polo & Van HZ 85-90 Weber 32 TLA 32 TL
Polo & Van HZ 85-90 Pierburg 32 1B3 32 TL
Polo & Van Cat. HZ 89-90 Pierburg 32 1B3 32 TL
Polo 1.1 HB 81-84 Pierburg (Solex) 31 PIC-7 34 ICH
Polo 1.1 HB8 Formel E 82-84 Pierburg (Solex) 31 PIC-7 34 ICH
Polo 1.3 HK/MH/2G 83-90 Pierburg 24/28 2E3 32 DMTR

Santana 1.6 YP 81-82 Pierburg 34/34 2B5 34 that
Santana 1.9 WN 81-83 Pierburg 34/34 2B5 34 that

Scirocco 1.5 JB 81-84 Pierburg 36 1B3 36 TLP
Scirocco 1.6 FR 79-83 Pierburg 34/34 2B5 34 that
Scirocco 1.6 EW 83-92 Pierburg 28/30 2E2 32/34 DMTL
Scirocco 1.8 EXZ 83-92 Pierburg 28/30 2E2 32/34 DMTL

Transporter 1.9DG 82-87 Pierburg 28/30 2E3 32 DMTR
Caravelle 1.9 DG 82-87 Pierburg 28/30 2E3 32 DMTR

Other Vehicles with these carbs:

34 that Fiat Chroma 1.6 1585cc 86-90,Fiat Chroma 2000 1995cc 86-91, Lancia Delta & Prisma 1500 1498cc 80-85, Lancia Delta 1600 GT, 4585cc 80-85 Lancia Prisma 1600 1585cc 86-90, Lancia Beta 1600 1585cc 82-84, Lanci Trevi 1600 1585cc 81-84, Lancia Trevi 2000 1995cc 81-84.

32/34 DMTL Land Rover 90,110 2286cc/2495cc 83-86/85-90

32 DMTR No other applications listed

34 ICH No other applications listed

32 TL Opel Corsa 1.2 87-91, Opel Kadett 1.2 83-84, Vauxhall Nova 1.0 83-87, Vauxhall Nova/Opel Corsa 1.0 88-91, Vauxhall Nova 1.2 85-87 Vauxhall Nova 1.2 87-91, Vauxhall Astra 1.2 84-91.

36 TLP Citroen BX16RE 1580cc 87-89, Peugeot 305 & Van 1580cc 85-91, Peugeot 309 1.6 1580cc 86-8

Data Obtained from Haynes Automotive Carburator Manual and http://www.webcon.co.uk

Nu staat bij de golf 1500 een 1b3 met getal 36(mm doorsnede?) en bij de polo 1.05 een 1b3 32. De MH heeft ook getal 32 staan, terwijl de zuinige versies(formel e golf/polo) hebben er dan weer achter staan 34? En wat is het verschil tussen TL en TLP?
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: FuriouZ op vr, 26 aug 2011, 18:34:05
het effect weet ik niet, maar kan wel raden. Een paar weken geleden had ik mijn orginele hz carb in mijn handen en ik lachte me kapot. wat een klein kut gaatje/gasklep. geen wonder dat dat niet opschoot. Daar zou ik nog geen 500cc motor op laten lopen :D laat staan een 1.3..
om zuinig te kunnen rijden heb je ook vermogen nodig. vermogensverlies is meestal altijd meer brandstofverbruik. dus liever wat meer pk's en iets meer verbruik dan tussen de oren lekker zuinig rijden..

ben benieuwd wat gerard gaat ervaren..
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Rapido op vr, 26 aug 2011, 21:57:01
@ furiouz,

Jij hebt beide in de handen gehad, en zal het misschien wel juist hebben. Maar op een poolse site vind ik deze verschillen tussen de 1b3(HZ) en de 2e3(MH), ik heb alles vrij vertaalt
cilinder inhoud     1272        1043
motor code          MH          HZ
stationair          800(+-50)   800(+-50)
keel diameter       21/23       23
belangrijkste jet   102,5/110   105
jet stationair      47,5        50
lucht correctie     110/130     57,5
naald ventiel       2,5         1,5
bron: 1b3 (http://www.gaznik.pl/dane_techniczne_pierburg_36_1b3.html) 2e3 (http://www.gaznik.pl/dane_techniczne_pierburg_2e3.html)

De mh heeft dus 2 gaskleppen(trap1 en 2), de hz een enkele. Kan er dan worden gesteld dat de doorsnede van een mh de totale som is van de 21mm en 23mm klep?
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: FuriouZ op zo, 28 aug 2011, 12:44:31
ik heb alleen de 1b, de rest zijn cv carbs :P. maar deze getallen lijken er meer op. (volgens mij is gasklep ook nog iets groter dan de venturi)
kep weinig ervaring met orginele carbs, maar ik denk niet dat je ze kunt optellen. 44mm venturi lijkt me wel een beetje groot. dus denk dat het 21 en 23 blijft. als je de rest v/d gegevens bekijkt staat de mh een stuk armer afgesteld dan de hz. dus hij zal de kleinere klep gebruiken voor fijnere dosering gezien de 1300 toch meer lucht vraagt (hogere luchtsnelheid bij gelijke venturi)? denk ik. ik gok ook maar wat..
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Rapido op zo, 28 aug 2011, 18:46:53
Het optellen gebeurt dan ook met de oppervlaktes, 21^2 + 23^2 = 970mm^2 => klep diameter= 31mm

Een simpele rekensom levert deze faktoren tussen de HZ en MH
CC's= 1,24
PK= 1,21
Koppel= 1,30
Gasklep= 1,35
oftewel de MH heeft grotere gasklep( en daardoor meer koppel?) tov van het aantal pk's en cc's?

Of is al mijn getyp onzin?
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Marcel86c op zo, 28 aug 2011, 21:34:39
oftewel de MH heeft grotere gasklep( en daardoor meer koppel?) tov van het aantal pk's en cc's?

Of is al mijn getyp onzin?

Check, koppel heeft niets met de venturi van je carb te maken, alleen het eindvermogen.
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op wo, 31 aug 2011, 15:07:04
Goed ik heb inmiddels de carb erop zitten.
Krijg hem alleen niet stationair aan de loop. Wel even mee gereden, stottert af en toe maar heeft boven in de toeren meer power als met de 2e3!(?).
Heb geen toerenteller, maar als je ongv. boven de 2000 toeren houd blijft ie lopen.
Bij +/- 1700 stottert ie en daaronder valt ie direct stil.
Even pompen voor het starten resulteert in een seconde of 4 stationair lopen.
Co en stationairschroef verdraaien lijkt niets uit te halen.

Vreemde is dat er op de weber 3 extra vacuumaansluitingen zitten t.o.v. de 2e3.
1 Achterop waar die naar het luchtfilter en naar de onsteking gaan zit er 1 extra
2 op het chokehuis
3 'op' de stationairschroef (die zou naar de luchtfilterbak moeten lopen lijkt het)

In de vraagbaak zijn ook alleen die naar het luchtfilter en ontsteking beschreven

Voetpakking is goed, uiteraard bekeken voor inbouw.
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: rekordc op wo, 31 aug 2011, 15:15:16
Die op de stationair schroef gaat naar een vierkant potje, met wat draadjes er aan. Die regelt een verhoogd stationair als ik het goed heb.
Is de stationaire afslagklep wel goed, heb ik ook al een paar keer problemen mee gehad.
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op wo, 31 aug 2011, 15:20:18
Die op de stationair schroef gaat naar een vierkant potje, met wat draadjes er aan. Die regelt een verhoogd stationair als ik het goed heb.

 -dunno- zie hem niet? (laptop naast de auto)

Is de stationaire afslagklep wel goed, heb ik ook al een paar keer problemen mee gehad.

doh  Wat moeilijk in je 1tje luisteren of ie klik zegt, maar lijkt me niet! Even op contact gezet, multimeter ertussen > 12v: Check! > Klik?: nope..
Dat is deze toch?:

(http://gerardknol.nl/auto/RN75ZT/weber2.jpg)

Extra vacuumaansluitingen:

(http://gerardknol.nl/auto/RN75ZT/weber1.jpg)

Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: rekordc op wo, 31 aug 2011, 16:54:16
Zo ver ik het kan zien is dat idd de afslagklep.
Als het goed is heeft past de 2e3 klep er ook in kun je testen of dat het probleem is.
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: rekordc op wo, 31 aug 2011, 16:55:08
Of de klep er uit draaien en gaatje afdoppen. Heb je wel kans op nadieselen maar om te testen lijkt me het geen probleem.
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op wo, 31 aug 2011, 17:03:17
Ff proberen!

Ding zit wel goed vast! Gewoon eruit te draaien?
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: rekordc op wo, 31 aug 2011, 17:26:41
Yep sleutel 15 dacht ik. Btw klikken zegt ook niet alles, mijne klikte wel maar deed het toch niet goed.
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op wo, 31 aug 2011, 17:44:06
Die van mij er net uit gehad, veertje was super smerig, schoongemaakt, teruggeplaatst en hij klikt weer!
Voor zover het goede nieuws, want het heeft niks uitgehaald :)

Heb jij nog 1 over toevallig, Martin?
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: rekordc op wo, 31 aug 2011, 18:17:17
Nope, maar op je 2e3 zit er een die kun je toch overzetten?
Anders ff een boutje erin.

Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op wo, 31 aug 2011, 18:26:42
Neuh die is heel anders, ff fotootje maken.
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: rekordc op wo, 31 aug 2011, 18:29:08
En hij past niet? Ik heb nu in GL carb er een zitten van een HZ (1b3, niet die van de weber)
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op wo, 31 aug 2011, 18:36:16
bovenste is weber 32tla en onder pierburg 2e3
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: rekordc op wo, 31 aug 2011, 18:54:42
Tja weber zal wel weer anders zijn.

Maar lijkt het zo of heeft die onderste geen afsluiter meer?
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op do, 01 sep 2011, 11:18:35
Net was de sigaar, dé sigaar: gesloopt en er weer ingedraaid.
Verdomd! Hij loopt 2500 toeren stationair, om na 20 sec weer uit te vallen
Dat herhaalde zich nog 2 keer om daarna weer net zo te lopen als gister.
Stationair en CO schroef verdraaien leverde niks op.

Daarna even de stroom van de choke afgehaald, geen goed plan. Nu start ie helemaal niet meer?!

Snap het even niet meer :)
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: btracing op do, 01 sep 2011, 11:28:04
Ik zeg, fik d'r in!  -nana-
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op do, 01 sep 2011, 11:29:19
Is ie voor verzekerd :)
Maar toch maar even niet  -uitlachen-
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: rekordc op do, 01 sep 2011, 12:42:09
Alles aangesloten, ook dat potje wat vacuum op de stationair schroef zet?
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op do, 01 sep 2011, 13:39:25
N.a.v. msn gekeuvel met rekordc:

Zou er iemand een foto willen maken van zijn/haar weber zonder de luchtfilterbak erop?
Gaat dan vooral om waar al die vacuumslangen heengaan.

Bij voorbaat dank!!
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: rekordc op do, 01 sep 2011, 15:59:05
Een HZ met 1B3 is op de zelfde manier aangesloten, dus die mag ook op de foto.
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op do, 01 sep 2011, 16:01:18
Ronald jongen trek de kap van je sedan eens open  -naughty-  -nana-
Of Ronnie, die heeft er ook 1 :)
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op vr, 02 sep 2011, 12:02:46
Update:

Net gestart met koude motor, direct aanslaan, blijven lopen op 2000 toeren.
Heel even spelen met het gas: en hij liep +/- 900 rpm stationair!
Zo een halve minuut laten lopen, toen even met het gas spelen: Probeerde te blijven draaien om daarna langzaam uit te pruttelen.

Wel schudde het blok naar mijn idee, de moterkapopenhoudstokdinges schudde ook aardig.
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op zo, 04 sep 2011, 14:53:04
Ben er nog niet uit, mijn kennis houd hier op, iemand een idee?
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Pieter op zo, 04 sep 2011, 15:36:46
Heb het topic niet door gelezen, maar heb je dit al eens bekeken?

Heb je het aardedraadje wel tussen motor en carburateur?

Voetpakking niet lek? of inlaatpakking aan de kop zijde?



Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op zo, 04 sep 2011, 16:42:15
Heb je het aardedraadje wel tussen motor en carburateur?
Check!

Voetpakking niet lek?
Check!

of inlaatpakking aan de kop zijde?
Is een nieuwe
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: WickyTheViking op zo, 04 sep 2011, 16:47:41
uhmmmm sproeiers schoongeblazen???  carb. heeft wel jaren in de schuur gelegen ofkors... -klus-
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op zo, 04 sep 2011, 16:52:51
Alleen de stationairsproeier andere (nog) niet.
Hij stottert ook heel zacht bij rijden.

Ik wist ook niet dat ie 10 jaar in de schuur lag tot je me dat PM-de :)

Zat te denken, is de hele boel niet uitgedroogd door dat stil liggen?
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: mk1-madness op zo, 04 sep 2011, 16:54:54
Witte van tweewegklep naar stationair stelschroef
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RBZULZ6U-D.jpg)
lange links naar temp.sensor in luchtfilterhuis, zwart op de achtergrond naar vacuüm vervroeger
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-NB83YBOR-D.jpg)
Al eerdergenoemd groen en wit; let goed op positie tweeweg klep schijnt bij mij op de kop te zitten
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-WBMR86YY-D.jpg)
Hier komt de groene op
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LIBBKGDB-D.jpg)
Succes
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Pieter op zo, 04 sep 2011, 16:57:38
Zat te denken, is de hele boel niet uitgedroogd door dat stil liggen?

Vinden ze na zo'n tijd niet leuk meer, dus denk dat je hem eens los moet maken om te kijken naar droogte scheuren, of witte aanslag oxidatie of zo iets.
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op zo, 04 sep 2011, 17:04:38
Ronnie  -love-  -notworthy-  -thumbsup-

Als ik hier zo eens naar kijk gaat het dus zo: stationairschroef > tweewegklep > inlaatspruitstuk.
Nu heb ik een rembekrachtiger en bij mij vanaf het inlaatspruitstuk dus een dikke slang naar daar naartoe.
Waar zou ik die vacuum dan moeten laten? T-stuk ertussen maken?

@ Pieter, idd zal niet onverstandig zijn, maar wil eerst andere dingen uitsluiten, laatste carb die ik open heb gehad was een van een tomos a35  -gert-
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: mk1-madness op zo, 04 sep 2011, 17:17:45
Daar durf ik geen antwoord op te geven, Sjon heeft me geholpen met deze aansluit volgorde, misschien dat hij er meer van weet?
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op zo, 04 sep 2011, 17:21:18
Jij hebt zo te zien een 1b3, heb jij ook een vacuumaansluiting op het chokehuis?
Die heb ik ook nog namelijk :) kan ik op de foto zo niet zien
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op wo, 07 sep 2011, 14:09:52
of inlaatpakking aan de kop zijde?
Is een nieuwe


Eigenwijs stuk vreten dat ik ben, niet getest natuurlijk.. Gewoon klakkeloos vanuit gaan dat het goed is :)

Vanmorgen sta ik naast de auto, zie een bus wd40 > auto starten (die loopt smorgens wel een minuut op de choke) > wd40 op de inlaat spuiten.
Cilinder 1,2,3 niks, nummer 4: begint wel 1000 toeren hoger te lopen  doh

Goed, maar weer een nieuwe pakking halen en vanmiddag asap even proberen!
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: WickyTheViking op wo, 07 sep 2011, 14:12:27
eigenwijs en fries .... das dubbel toch :P   succes  -klus-
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: martijn op wo, 07 sep 2011, 14:13:07
Meten is weten, testen is uitsluiten  :)


Die tweewegklep, hoe wordt die aangestuurd? Is dat een klepje dat ervoor zorgt dat de stationairloop verhoogd wordt dmv onderdruk?
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Steilheck op wo, 07 sep 2011, 14:13:24
Daarom heet het "valse" lucht. Gemenere zaken dan dit bestaan er niet.  :) Trauma's kun je er aan over houden. Lees maar een paar motorfietscarbconversie topics door!
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: mk1-madness op wo, 07 sep 2011, 17:24:47
@gerard: chokehuis is toch het "potje" rechtsachterop? Loopt op foto 2 een slangetje in het midden van de foto van/naar carb. -dunno-
@martijn: Er zit een stekkertje op maar wat hij doet? Ik ben motorisch nog niet zo ver en heb ook geen opleiding in de autotechniek.
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op wo, 07 sep 2011, 17:39:33
eigenwijs en fries .... das dubbel toch :P   succes  -klus-

Ah man grunninger.. :)

@Martijn
Geen idee! Ik heb er niet 1 namelijk.

@Ronnie
Och jah, nu zie ik het. Bij de weber zit ie aan de andere kant, vandaar dat ik het niet zag  -thumbsup-

Maar ff bezig morgen, de auto moet voor zaterdag klaar.
Dan staat er wat op de planning  -naughty-
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: mk1-madness op wo, 07 sep 2011, 17:42:42
Citaat
Ah man grunninger..

Hij is niet alleen hé...... -nana-
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op wo, 07 sep 2011, 17:44:51
Hij is niet alleen hé...... -nana-

Ik wel? :)
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: The_Maxx op wo, 07 sep 2011, 22:11:16
problem solved?
Titel: Re: 1.0 Carb op 1.3
Bericht door: Gerard op wo, 07 sep 2011, 22:59:25
problem solved?

Nee morge ff mee bezig, kwam vanmiddag wat interessants tussen waardoor ik geen tijd meer had om naar de onderdelenboer

 -naughty-