Auteur Topic: Project [ JD-78-LR ] Polo 2 'n '  (gelezen 84927 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
project [JD-78-LR] Polo 2 ' '
« Reactie #15 Gepost op: wo, 19 apr 2006, 19:58:03 »
irl ganz geil ,ja
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
project [JD-78-LR] Polo 2 ' '
« Reactie #16 Gepost op: wo, 19 apr 2006, 20:06:15 »
Zie Kamei X1 set:

http://www.polo86c.nl/cgi-bin....4;st=15

-> Ganz Geiler Felgen Jawohl!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
project [JD-78-LR] Polo 2 ' '
« Reactie #17 Gepost op: wo, 19 apr 2006, 20:09:45 »
alleen om pirelly p7 te pakken te krijgen  -dunno-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
project [JD-78-LR] Polo 2 ' '
« Reactie #18 Gepost op: wo, 19 apr 2006, 20:11:01 »
De Polo Prisma staat op 15 inch P7
De X1 op 13 inch P6 (schat ik zo?)

P6000 doet t ook best (in 175/50R14)



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
project [JD-78-LR] Polo 2 ' '
« Reactie #19 Gepost op: do, 20 apr 2006, 12:46:11 »
Citaat
(deze maand 8 velgen laten repareren: 4 richten, 8 uitdraaien)


Gelukkig, je hebt niet die mooie nieuwe bling bling pepperpots wit gespoten

Staat niet gek onder de brandweer! -hitit-




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
project [JD-78-LR] Polo 2 ' '
« Reactie #20 Gepost op: wo, 26 apr 2006, 23:16:00 »
BlingBling ligt nog ff een dagje of wat te wachten..

Ben ondertussen bezig (geweest) met andere zaken.


Een zoekplaatje.

Wat is er hier nu eigenlijk aan de hand? oftewel: wat mist er?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.565
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
project [JD-78-LR] Polo 2 ' '
« Reactie #21 Gepost op: wo, 26 apr 2006, 23:22:40 »
Een kleppendeksel :D
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
project [JD-78-LR] Polo 2 ' '
« Reactie #22 Gepost op: wo, 26 apr 2006, 23:32:21 »
klepdeksel..
distributieriemkap..


Maar kijk nou eens goed..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
project [JD-78-LR] Polo 2 ' '
« Reactie #23 Gepost op: wo, 26 apr 2006, 23:36:57 »
Maar kijk nou eens goed..

maak dan ook eens een knappe foto...  -nana-

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
project [JD-78-LR] Polo 2 ' '
« Reactie #24 Gepost op: wo, 26 apr 2006, 23:58:07 »
:)

Ik ben van deelname aan deze quizz uitgesloten ?  :D

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
project [JD-78-LR] Polo 2 ' '
« Reactie #25 Gepost op: wo, 26 apr 2006, 23:58:53 »
Kopbouten, condoompie van de ontsteking?  -dunno-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
project [JD-78-LR] Polo 2 ' '
« Reactie #26 Gepost op: do, 27 apr 2006, 08:43:45 »
We have a winner..

Condoompje: mist niet echt natuurlijk..

Kopbouten: Hehe.. zo kan je niet rieden natuurlijk!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
project [JD-78-LR] Polo 2 ' '
« Reactie #27 Gepost op: zo, 30 apr 2006, 21:12:14 »
Also:

De ToekToek is/was bejaard aan het worden.
Het begon met een lullige koppakking lekkage. Bij 170.000 km (3 jaar terug) is er een nieuwe pakking tussen gekomen. Imitatie koppakking omdat destijds de geld kraan niet eens dicht was, maar gewoon nog niet eens uitgevonden.

Plan was de 1.4 erin lepelen, maar omdat de waslijst met mankementen steeds langer begint te worden (tank, ventilatie) en er een aantal aanpassingen nodig zijn voor die 1.4 (verlaging, remmen), heb ik besloten de 1.0 GL toch nog even tot leven te wekken.

Kan ik rustig aan de tank beginnen, en de voorbereidingen voor de 1.4 treffen. D'r staan genoeg andere projecten te wachten/op stapel, dus ' Nimm dir zeit, und nicht das leben '.


Foto repo van de koppakking :
U zag reeds een foto van de kop terwijl ie weer stond te wachten op een set nieuwe kopbouten..

Wat daaraan vooraf ging:
De beruchtte lekkage bij de dynamosteun/motornummer:


Hoe komt dat? Nou hierdoor! Het rubbertje in de koppakking (zwart) kan niet zo heel goed tegen olie blijkbaar. En dat is best jammer, want doordat t uitzet, sluit t niet meer goed af..
Zie hier: rubbertje is vervormt, doordat de omtrek vergrootte



Close up:


Hier kan je goed zien HOE t rubbertje nog op z'n plek zat. t kleine knikje aan de buitenkant van de kop is waarschijnlijk de boosdoener geweest.



de kop zelf heb ik (omdat t nergens lekt) gewoon met aanbouwdelen verwijderd. Niets geen ontstekingstellen, geen andere pakkingen wisselen, geen klote tap-eindjes van de uitlaat die afbreken.. Sim-Pel



Koppie onderzocht op scheuren of on-vlakte,.. maar d'r was niets mis mee: vorige keer is de kop WEL gevalkt, omdat ie toen 'anders' lekte (koelwater, na een HEET ritje).




Dan volgt vanzelf sprekend de her-plaatsing en het her-opbouwen van de handel.



Time line:
Maandag ochtend: bestellen koppakking + kopbouten
Maandag avond: Verwijderen kop

Woensdag avond: Erachter komen dat ik de onderleg ringen van de bouten niet heb besteld, dat de oude onderleg ringen er niet af willen...  Dus: kop geplaats, en met 2 bouten uitgericht (Onder de motor-takel-ogen liggen geen ringetjes). Alles weer opgebouwd, distributie, koelwater, draadboom etc etc.

Vrijdag avond: Uitgeleende momentsleutel opgehaald

Zaterdag ochtend: plaatsen en aantrekken overige kopbouten, 40Nm, 60 Nm, 45graden 45graden. Starten: Accu dood. Aan de lader gehangen.

Zaterdagavond: Doorstarten, accu dood. (geduld? wat is dat?)

Zondagochtend: Doorstarten, accu dood. (geduld? wat is dat?)

Zondagmiddag: starten starten starten: waarom slaat ie niet aan? Ondertussen nam de hoeveelheid groene koelvloeistof in de kop schrikbarende hoeveelheden aan.

Later: doorstarten, startpilot.. prutprut PLOP.

en lopen!

Wel een beetje veel water bij de olie..



Dan maar even warm laten lopen.... omdat ik m'n buren best aardig vind,. een klein, rustig blokje om.. gewoon ff rijden.. auto aan de kant, luchtfilter open... Iemand een Bapao? Met zoveel water in de olie wil ie best dampen ja!! Maar goed: denk dat ik de olie beter wissel. Warm RIJDEN lijkt me geen goed plan: deze olie smeert niet echt lijkt me.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
project [JD-78-LR] Polo 2 ' '
« Reactie #28 Gepost op: zo, 30 apr 2006, 22:15:31 »
Citaat
Zaterdag ochtend: plaatsen en aantrekken overige kopbouten, 40Nm, 60 Nm, 45graden 45graden. Starten: Accu dood. Aan de lader gehangen.
Citaat
Wel een beetje veel water bij de olie..


2x 45° lijkt me wel een beetje weinig.....
Dacht eerder 2x 90°...
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
project [JD-78-LR] Polo 2 ' '
« Reactie #29 Gepost op: zo, 30 apr 2006, 22:42:40 »
:)

Inderdaad ja: 2x 90 graden.. Same mistake as last week?!?

My bad.

Voorschrift is 1x 180 graden.. (of 2x 90 naar wens)...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken