Naloop / Nachlauf / Caster / Askanteling:
Optimaal: tussen 1°50' en 2°50'
Omdat de auto verlaagd is, zonder wellems blokken zal de naloop verminderen. Eerder 1°50' dus dan 2°50'.
Meetrapport:
Links 1°41'
Rechts 0°36'
Conclusie: Stabilisatorsteun naar voren verdraaien.
Wielvlucht / CAMBER / Radsturz
Optimaal: tussen -0°30' en 0°30'
De wielvlucht mag best ietsje negatief staan: 'sportiever rijgedrag' door wat meer 'zetten' in de bocht.
Meetrapport:
Links -0°42'
Rechts -1°18'
Conclusie: Sleufgaten vijlen, vooral rechtsvoor
Toespoor / Toe-in / Spur
Optimaal: tussen -0°05' en 0°05' per kant
(in totaal dus tussen -0°10' en 0°10' )
Meetrapport:
Links -1°12'
Rechts -1°36'
Totaal -2°48'
Geen wonder dat er al 1 band kaal is
Conclusies: spoorstang stellen.
-----------
Achteras:
Wielvlucht
Optimaal: tussen -2°00' en -1°20'
Meetrapport:
Links -1°54'
Rechts -1°48'
Conclusies: Wielvlucht achteras in orde
Toespoor
Optimaal: tussen -0°05' en 0°20'
(in totaal dus tussen -0°10' en 0°40' )
Meetrapport:
Links 0°24'
Rechts 0°24'
Totaal 0°48'
Conclusie: Achteras zit er rechtonder
En staat iets buiten de specificaties op toespoor. Dit maakt de auto in principe wat stabieler, maar verhoogd ook hier de banden slijtage. Omdat er weinig aan te stellen is: lekker zo laten.
-----------------
Omdat de bandencentrale toch echt weinig zin had om sleufgaten te gaan maken, de auto weer meegenomen. En met een vriendelijk 'Ik kom wel terug met sleufgaten', en het achterlaten van 30 ( ! ) euro voor alleen een meetrapportje verlaten we de zaak.