Hoi allemaal.
Ik ben Ed en heb er sinds een paar dagen een polo 86c classic uit 87 bij. Mijn andere auto is een passat 32b variant uit 83 en wordt gebruikt voor dagelijks verkeer. De polo liep ik eigenlijk per ongeluk tegenaan, nog geen 67.000 op de teller en geheel roestvrij en net onderhoud gehad in de vorm van nieuwe geventileerde schijven, blokken,bougiekabels, bougies, olie etc en nieuwe bandjes. Ook was de distributie vervangen maar toen ik er mee thuis kwam na 100 km rijden kwam er een gierend geluid uit de waterpomp. De distributieriem bleek veel te strak gespannen te zijn en de lagers van de nieuwe waterpomp waren dus al naar de.....
Wat is er mee mis; nou de verlagingsset is niet helemaal zoals het hoord. Er komt wat gerammel uit de voortrein ter hoogte van de veerpootlagers. De achterklep gaat open met een touwtje, mocht iemand toevallig nog een slotje hebben liggen dan houd ik me aanbevolen. En de carburateur klopt niet, de auto slaat stationair af na een paar keer te "zagen". Dat laatste lijkt me de lastigste klus. De voetpakking is nieuw en alle vacuumslangen zijn goed. Vacuumpotje op het ontstekingshuis is ook goed. Dat wordt een beetje puzzelen.
Anyway misschien handig om te vermelden dat ik in de achterhoek woon en gelukkig een brug tot beschikking heb.