Vorige week toen we in colonne naar de volksdub reden viel me op dat de polo tussen de 80 en 100 moeite heeft om op toeren
te komen . (in z`n 5e versnelling)
Geen idee of dat normaal is maar het viel me elke keer op als we met 15 wagens een vrachtwagen inhaalde en ik aan moest haken bij de voorgangers .
schakelde ik terug naar z`n 4 had ik dat niet maar ik had eigenlijk verwacht dat hij dat ook in z`n 5 zou kunnen
Ook loopt de polo heel netjes alleen loopt hij naar mijn idee te langzaam stationeer.
Als de auto warm is en hij loopt stationeer dan knippert het olie lampje .
Geef ik een klein beetje gas dan gaat het gelijk uit .
Ik heb het idee dat de wagen niet helemaal goed afgesteld staat .
Volgens de vorige eigenaar is de ge lader gereviseerd bij js autosport ,
maar aangezien ik daar geen papieren van heb heb ik maar eens die kant op gemaild
ik kreeg netjes binnen een dag antwoord en een kopie van het onderhoud plus APK
was een beste rekening en er is aardig wat vervangen maar nergens stond de G lader
wil hiermee niet zeggen dat de lader niet is gereviseerd maar ik kan het niet aantonen .
heb dus inmiddels contact gehad met
www.ruud16v-g60.nl/ en na de vakantie ga ik daar eens op de koffie
hij kan natuurlijk niet zomaar zeggen wat er zou kunnen zijn , maar hij mailde het volgende
Goedendag Albert
het kan zijn dat je lader te weinig druk leverd,waardoor je te weinig
vermogen hebt.Het kan ook zijn dat de laderdruk niet snel genoeg
opbouwd,waardoor hij het ook moeilijk heeft.
Het kan aan de ontsteking liggen.
Een olielampje dat aan gaat duidt op een te lage oliedruk.Dit kan liggen aan;
oliepomp versleten
oliedruksensor niet goed
lagers versleten
verkeerde olie
Ik wil best je auto eens nakijken,maar wat het zo kan gaan kosten durven
ik vooraf nog niet te zeggen,dit omdat het een hoop oorzaken kan hebben
Mvg Ruud
we gaan dus eerst eens lekker op vakantie en na de vakantie maar eens in pijnacker kijken .
daar wonen me schoonouders dus ik kom toch vaak die kant op