Het Polo86c Register
Treffen / Meetings => Verslagen => Topic gestart door: Martin op zo, 19 aug 2007, 17:13:32
-
Een paar weken geleden zijn wij op vakantie geweest in Duitsland, en daarbij hebben we ook een bezoekje gebracht aan wolfsburg. Waar we in twee dagen Autostadt en het VW museum bezocht hebben. Een fotoverslagje:
Autostad gezien vanaf een afstand, met de als meest herkenbare gebouwen de twee torens waar de nieuwe auto’s opgeslagen worden, die er ter plekke afgeleverd worden.
De Volkswagen Arena, die vlak naast Autostadt ligt. Hier speelt ‘’Vfl Wolfsburg’’ , uiteraard dik gesponsord door Volkswagen.
Toen wij er waren, had de club een opendag ter gelegenheid van de seizoensopening. Uiteraard waren er veel activiteiten rondom het stadion, en natuurlijk was hier ook een grote VW stand aanwezig.
Cup polo:
Dakar T5
Vervolgens zijn we naar Autostadt gegaan, hieronder zie je een deel van de fabriek die pal naast Autostadt ligt.
In Autostadt heb ik in een zelf te besturen simulator gezeten, hierbij moest je een opdracht uitvoeren die die kerel met dat microfoontje gaf. Helaas mission failed.
-
Daarna in Autostadt naar het ‘’Zeithaus’’ geweest, hier laat VW zijn geschiedenis zien. Maar behalve een hoop vw’s zijn er ook een hoop andere merken te zien. En dan bedoel ik niet alleen de merken die deel uit maken van het VAG Concern.
Porsche 356
Spijl Ambulance
Volgens mij één van de eerste kevers:
Laatste Mexico Kever
Formule auto met luchtgekoelde boxer
Golfjes:
Splinter nieuwe GTI
Audi 50
-
Spijl
Auto Union
Blokje van de Auto Union, een V16!!!
Diablo
VW racer, ben alleen even de naam kwijt:
Uiteraard met een lekker setje BBS’en
Na het Zeithaus, hebben de de aparte gebouwen bezocht die over het Autostadt terrein verspreid liggen. Elk merk heeft een apart gebouw, oftewel de ‘’Brand Pavilions’’.
Zoals het gebouw van Bentley:
Het Audi Paviljoen, met uiteraard een Audi R8.
En in het VW Paviljoen een dikke Phaethon:
-
Na het bezoeken van deze Paviljoens zijn we naar het KundenCenter gegaan, hier worden alle nieuwe VW’s afgeleverd. Voordat ze afgeleverd worden, staan ze eerst opgeslagen in deze torens waar er dus twee van zijn.
Deze torens staan via een tunnel in directe verbinding met de fabriek, dus auto’s gaan direct vanuit de fabriek de toren in.
Binnenkant van één van de torens:
De auto’s staan dus kant en klaar voor aflevering in deze toren’s, wanneer de klant zijn nieuwe auto komt halen worden ze automatisch uit deze torens gehaald. En naar het aflevercentrum gebracht, hier worden tot zo’n 500 auto’s per dag afgeleverd!!!
Het is namelijk erg populair om je auto zelf in Autostadt af te halen, omdat je dan geen aflverkosten hoeft te betalen. Je bespaart hier dus zo’n 700 Euro op, best de moeite waard dus.
De afleverruimte, let op de opvolgende kentekens van deze Golfjes. Was een hele familie die deze drie auto’s af kwam halen.
-
Vervolgens zijn we naar het officiële VW museum geweest, dit valt buiten Autostadt.
Dit museum is voor ons liefhebbers zeker de moeite waard om een keer te bezoeken, het leuke vond ik dat je overal bij kan komen. En dat de meeste auto’s geen eens op slot stonden, ook liep er totaal geen personeel rond. Het museum zit gewoon in een oude hal en is vrij simpel aangekleed eigenlijk een beetje verouderd zelfs, het is dus niet zo netjes en zo duur als Autostadt.
In de ontvangst hal kwamen we deze prijs tegen voor de VW-polo:
Kever als luchtballon mandje:
Golf 4 Rallye
Golf 2 rally
Golf 2 G60 Rally
Golf 1 rally en Polo GT G40 Weltrekord auto
Golf 1 Rally auto
Polo GT G40 Weltrekord auto en ik.
En meer GT G40 Weltrekord:
Even het portier opengetrokken:
Ook nog even wat foto’s van de onderkant proberen te maken, het meest opvallende was toch wel het uitlaat systeem. Met twee katalysatoren aan het eind.
Oliekoeling voor de versnellingsbak??
-
En dan de normale polo’s:
Altijd mooi, zo’n standaard steilheck:
Polo GT
See golf:
Scirocco Targa protype
Alaska Swallow
10 Millionen Golf 2
Jetta
Dikke Beetle cabrio:
Tja en toen weer op weg naar huis, in een vw uiteraard.
Alle foto’s in groot formaat staan onder: http://www.volksforum.com/albums/browseimages.php?c=44
-
Mooi verslag!
Wat staat er nu op die sticker op de cockpit van die GT G40?
MAX 50 kmh? :)
En de cylinderinhoud moet vast 1272cc zijn?
-
Mooi verslag!
Wat staat er nu op die sticker op de cockpit van die GT G40?
MAX 50 kmh? :)
En de cylinderinhoud moet vast 1272cc zijn?
Jep, auto stond nog steeds op dezelfde banden uit 1985, :) en ook de blus installatie was sinds die tijd al niet meer getest. Vandaar die 50 km/h.
Bedenk me nu achteraf dat ik even had moeten vragen of ik geen foto's van onder de kap had mogen maken, -wanker- maarja er liep echt helemaal niemand rond.
-
mooi werk! en super verslag martin :)
-
withstupid
-
Mega vet ding die GT G40 weltrekord.
Die wil ik ook weleens in het echt zien.
Die bumpers lijken wel veel op 2f bumpers.
Misschien een idee, om die polo eens helemaal na te bouwen? -naughty-
-
Zo'n mooi verslag dat ik bijna niet meer hoef te gaan! Dank je wel Martin.
Maar ja, ik mis dan toch een beetje de geur enzo ....
Gezin en ik gaan ook regelmatig naar Dld op vakantie en dit is een mooie stop voor de twee jongens en ik. Misschien dan toch ff proberen om dan het interieur van de Steilheck te ritselen. Prachtige blokjes als patroon. -love-
Luc
-
Misschien een idee, om die polo eens helemaal na te bouwen? -naughty-
Tja die gedachte had ik ook al, zeker omdat ik al een blok en auto heb. Alleen ik zou niet weten of die spoiler set éénmalig gemaakt is, of dat hij in serie geproduceerd is. Voor de rest is het niet zo moeilijk, je hoeft dan eigenlijk alleen nog maar de stickers te regelen. -wanker- -naughty-
-
Moet je wel ff verschil tussen een look-a-like en een echte replica maken natuurlijk.
Replica volledig volgens spec. zal iets meer moeite kosten, schat ik zo -klus-
-
Moet je wel ff verschil tussen een look-a-like en een echte replica maken natuurlijk.
Replica volledig volgens spec. zal iets meer moeite kosten, schat ik zo -klus-
Oke een look-a-like dan, maar ik heb die spoiler set nog nooit ergens te koop zien staan en dan word het wel lastig natuurlijk.
-
is een vreemde combi van GTG40 onderlip, 2F bumper, Cabrio bumpers (dikke versie) en nog veel meer..
Denk dat het een eenmalige spoilerset is..
-
even serieus.....vinden jullie dat echt mooi? -gert-
-
mooi niet ,eerder zo spuuglelijk dat ik het apart van lelijkheid vind worden
-
Ok,ik dacht al dat ik gek werd.Apart is het in ieder geval wel,al zou ik er zelf niet dood in gevonden willen worden.....
Het heeft wel wat weg van die zender rommel.
-
Vergeet niet dat deze auto 22 jaar geleden gebouwd is. Toen was dit erg stoer net zoals de Zender 'rommel' .
-
even serieus.....vinden jullie dat echt mooi? -gert-
Ja dat vind ik echt mooi! -love-
Maar dan moet je zoals Michiel ook al een beetje zegt, de auto wel in zijn tijdsbeeld plaatsen om een beetje te begrijpen waarom die mooi is.
Daarbij ziet hij er in het echt ook nog een stukje anders uit. omdat deze camera erg veel ruis geeft en moeite heeft met witte vlakken. Eigenlijk was dit zo'n beetje de enigste scherpe foto:
En in het groot.
-
Ja dat vind ik echt mooi! -love-
withstupid
Zijskirts zijn nog wel te vinden denk ik, Zender?
De rest zul je zelf moeten knutselen.
Zo te zien hebben de heren coureurs tijdens de 24 uur durende recordrit wel een radio in de auto gehad :P
-
ik vind het ook wel wat hebben...
Echte jaren '80 bak. Net als de polo Carat en Paris is dit mooi door extreme jaren '80 look..
Net alsof hij in een bak met spoilers gereden is..
-
Ik zal anders deze Weltrekord-polo foto's eens een keer uploaden op het orginele formaat, dan kan je wat meer inzoomen. :)
Maar om nog even terug te komen op het maken van een look-a-like, mocht dat überhaupt al haalbaar zijn, dan durf je er nooit meer mee te rijden! Want je zou hem toch maar in de vangrail parkeren.
-
even serieus.....vinden jullie dat echt mooi? -gert-
Jup, 100% stoere bak -ja-
-
Ik zal anders deze Weltrekord-polo foto's eens een keer uploaden op het orginele formaat, dan kan je wat meer inzoomen. :)
Maar om nog even terug te komen op het maken van een look-a-like, mocht dat überhaupt al haalbaar zijn, dan durf je er nooit meer mee te rijden! Want je zou hem toch maar in de vangrail parkeren.
kwestie van sturen
-
even serieus.....vinden jullie dat echt mooi? -gert-
Jup, 100% stoere bak -ja-
mooi niet ,eerder zo spuuglelijk dat ik het apart van lelijkheid vind worden
dat bedoel ik eigenlijk dus ook al komt het niet goed over
-
Is niet lelijk, vind het een stoere bak. Punt
Just my honest opinion...
-
Hij is heul errug mooi!
Maar: waarom staat er een enorme (2) op de zijkant als het een wereldrecordauto is? -gert-
Luc
-
omdat er ook een [1] en [3] van zijn.
zie foto en info:
info over weltrekord g40
-
Precies, de nummers 1 en 2:
Sleeptuimelaar-cylinderkop :)
-
en dus een oliekoeler voor de bak, omdat deze door de aero-aanpassingen te heet zou worden.
Toen waren ze er al achter dat de 5-bak erg zwak was.. 5e versnelling is in '85 dus al verzwaard omdat ze er problemen met hadden.
Blijft wel cool= record neerzetten van ruim 200km/h gemiddeld.
-
Keedan. Denk ik dat ik ver genoeg gezocht had. Er is altijd meer!
Luc
-
Ken uw forum.
Artikel staat in het leden gedeelte. :)
-
Alleen de 2 op de foto's heeft andere koplampen en andere wielen als in wolfsburg....
-
mooi he zo'n omgebouwde hh motor
-
mooi he zo'n omgebouwde hh motor
Heeft al de juiste compressieverhouding -naughty-
-
klik ietsje info maybe repost
-
mooi verslag lijkt me zeker de moeite waard om een keer heen te gaan -thumbsup-