Auteur Topic: Project [ FR-18-TN ] Derby 1f CLS  (gelezen 24008 keer)

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #90 Gepost op: zo, 22 okt 2006, 12:17:19 »
je hebt me aangezet tot acteren sjon... ff die kabelboom die ik gister van de sloop heb getrokken aansluiten zodat ik ook een temp sensor heb.

en dan misschien ff een sjootje maken..
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #91 Gepost op: zo, 22 okt 2006, 13:26:19 »
Gespot op TS:

TS?

Ter Schelling?

mit Tomate und Salat ?


Na lang nadenken: Trunk Society?



Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #92 Gepost op: zo, 22 okt 2006, 13:42:14 »
Oh.....is dat niet bekend hier?
Berend is de oprichter/webmaster/administrator aldaar.
Ik zwerf daar ook rond met m'n trunk

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #93 Gepost op: ma, 23 okt 2006, 17:39:35 »
HP86cR ...

... word het niet echt gemakkelijker van. :)




Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #94 Gepost op: di, 24 okt 2006, 01:01:30 »
jippie nieuw contactslot, kan ie morgen misschien weer starten... -sturen-
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #95 Gepost op: wo, 25 okt 2006, 12:11:32 »
rijden doet ie wel weer, maar er zit toch iets in de kabelboom niet helemaal snor..

meurt een beetje naar hete draden...maar in de garage gezet, met afgekoppelde accu.

draadjes naar het contact worden goed warm, mar wat is normaal.. is ongeveer 10s vast te houden dan word het me te heet, is dat normaal of te?

moet het dashboard na de vakantie er maar eens uit schroeven en de electrische bende opnieuw leggen want t blijft anders gedonder...

heeft iemand nog een kabelboom liggen van een 1f die wel goed is en niet aan gehobbyd is??
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #96 Gepost op: wo, 25 okt 2006, 12:18:36 »
alleen het stukkie onder de dashboard naar zekeringkast ?
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #97 Gepost op: wo, 25 okt 2006, 12:33:00 »
Meer dan handwarm moet het echt niet worden.

Als het goed is hangt aan het contact een relais die de grote stromen schakelt.

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #98 Gepost op: wo, 25 okt 2006, 23:15:37 »
hoe moet de spruitstuk verwarming zijn geschakeld? bij een mh net als bij een HB???

ik heb m op hetzelfde draadje aangesloten en das eigenlijk de enige stroomverbruiker die ik extra heb aangesloten...

verder heb ik alleen de motorkabelboom van slechte contacten ontdaan en de zekeringkast schoongemaakt en contactjes opgeschuurd...

dash doet het ieg sinds kort ook weer volledig.. maar dat daar nu rare dingen door geschakeld worden....

draden naar contact worden flink warm, je kan ze nog wel beetpakken, maar liever niet..

toch maar eens helemaal langslopen na de vakantie..
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #99 Gepost op: za, 23 dec 2006, 21:53:35 »
nog maar eens uppen, vorige post zoekt nog steeds naar een antwoord.

inlaatje is besteld, nu de aanverwante onderdelen nog,

komen carbs op van een yamaha zzr 600, welke brandstofpomp heb ik nodig? qua opbrengst???

er zit hier in de buurt een crossmotorenzaak die veel 2e hands spul heeft liggen dus die heeft vast wel een passend pompje..

luchtbak van een motorfiets gaat dat erop passen of heb ik dan te weinig ruimte tussen het schutbord? wil er nl een fatsoelijke koude lucht aanvoer op maken.

o en ik zoek nog steeds een set nette kunststof derby 1f bumpers....
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #100 Gepost op: za, 23 dec 2006, 22:14:16 »
komen carbs op van een yamaha zzr 600, welke brandstofpomp heb ik nodig? qua opbrengst???

Berend Het is een Kawasaki zzr600/zxr600  of een Yamaha yzf600/R6/thundercat600

Is wel belangrijk voor onderdeeltjes  -thumbsup-

Brandstofpomp van een NZ/3F is voldoende
GROTER is niet altijd beter

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #101 Gepost op: zo, 24 dec 2006, 11:31:01 »
ehh idd een kawasaki..

pomp van een 3f? niet van een fiets pakken?

is een 3f pomp Elektrisch?
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #102 Gepost op: zo, 24 dec 2006, 12:16:12 »
Alle injectie-polo86c's hebben elektrische pompen.
Mijn 2f met motorfietscarb's worden gevoed door de originele polo-pomp naast brandstoftank:
vlak voor de carb's vzv van t-stuk als retour met restrictie.
Zolang de vlotterkamers maar volzitten met peut gaat 't goed, denk ik dan maar.

Maar als jij aan een bijbehorend motorfiets-brandstofpompje kan komen, zou ik daarvoor gaan.
Is toch de mooiste oplossing: lekker klein om ergens onder de carb's te 'verstoppen',
slaat automatisch af of gaat langzamer pompen als er peut genoeg is,
dus retour is niet meer nodig.

Universeel pompje is ook prima oplossing.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #103 Gepost op: zo, 24 dec 2006, 13:02:15 »
hoe moet de spruitstuk verwarming zijn geschakeld? bij een mh net als bij een HB???

ik heb m op hetzelfde draadje aangesloten en das eigenlijk de enige stroomverbruiker die ik extra heb aangesloten...

verder heb ik alleen de motorkabelboom van slechte contacten ontdaan en de zekeringkast schoongemaakt en contactjes opgeschuurd...

dash doet het ieg sinds kort ook weer volledig.. maar dat daar nu rare dingen door geschakeld worden....

draden naar contact worden flink warm, je kan ze nog wel beetpakken, maar liever niet..

toch maar eens helemaal langslopen na de vakantie..

Spruitstukvoorverwarming moet je niet rechtstreeks aansluiten op draad die de stationair-afslagklep (sigaar) van de carburateur schakelt.

Dit moet via een relais die de spruitstukverwarming rechtstreeks naar de +pool van de accu schakelt. (2,5 qmm draad)
Zal dus idd wel flink wat stroom trekken.

Tussen de bekrachtigingskant van het relais en bovengenoemde draad hoort nog een thermoschakelaar die de inlaatverwarming in- of uit schakelt.
Dezelfde thermoschakelaar schakelt ook de elektrische choke-verwarming.

Schematisch:

Stromlaufplan 40-kW-Vergasermotor
ab 8/83
A - Batterie
B - Anlasser
C - Drehstrom-Lichtmaschine
C 1 - Spannungsregler
D - Zünd/Anlaß-Schalter
E 1 - Lichtschalter
E 3 - Warnblinkschalter
E 19 - Schalter für Parklicht
F 35 - Thermoschalter für Ansaugrohr-Beheizung
H 1 - Signalhorn
J 81 - Relais für Ansaugrohr-Beheizung
J 114 - Steuergerät für Öldruckkontrolle
K 1 - Kombi-Instrument (Klemme 14/14)
K 2 - Kontrollampe für Generator
N - Zündspule
N 1 - Vergaser-Startautomatik
N 3 - Leerlauf-Abschaltventil
N 6 - Zündspulen-Vorwiderstandsleitung
N 51 - Heizwiderstand der Ansaugrohr-Beheizung
O - Zündverteiler
P - Zündkerzenstecker
Q - Zündkerzen
S 9, 10, 12, 13 - Sicherungen im Sicherungskasten
T 1 - Steckverbindung im Motorraum Mitte
T 1a, 2 - Steckverbindungen im Motorraum, beim Vergaser
T 20/, 20a - Steckverbindungen am Sicherungskasten
1 - Masseband der Batterie über Aufbau zum Getriebe
2 - Masseband am Motor zum Aufbau
15 - Massepunkt im Isolierschlauch des Leitungsstranges
Motorraum links
16 - Massepunkt im Isolierschlauch des Leitungsstranges
Motorraum rechts
17 - Masseverbindung im Leitungsstrang Armaturenbrett
18 - Masseverbindung im Leitungsstrang Kombi-Instrument

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #104 Gepost op: zo, 24 dec 2006, 13:48:05 »
s ff bij de crossmotor boer langs voor een luchtbak en een pompje dan...

bedankt voor de info dennis, hoe moet ik het nu doen als de motorcarbs erop zitten? dan kan de verwarming eraf of niet?

en de rode draad in de ori boom is dus de stationaire afslagklep waar zet ik die op bij de motorcarbs of zit die daar niet op?

heeft weinig zin lijkt me om nu de boel nog goed aan te sluiten als de zzr's erop komen.. maar weet ieg hoe het zit..
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl