Algemeen forum > F.A.Q. & How-to

How-to : Veerpoten

<< < (5/6) > >>

RoelG:

--- Citaat van: Serge op vr, 18 jul 2008, 22:00:54 ---idd ,keering kun je wegtieven en de schokker dus ook

--- Einde van citaat ---

hmm...duidelijk gevalletje 'niet zo'n handigheidje' ........

Dennis:
Wat als begin van schroefdraad van bijv. schokdemper beschadigd is?
Geen draadsnijder van juiste maat beschikbaar natuurlijk...
En je kunt wel stug doordraaien, maar dan draai je de hele schroefdraad stuk  -gert-

Dan maar zo:
Moer geheel doorgezaagd, met tang licht vastklemmen halverwege draad, en dan gewoon de gedeelde moer draaien naar het begin van het schroefdraad.
Zo maak je het begin van het schroefdraad weer netjes/bruikbaar  -klus-

martijn:
vergeet niet het schroefdraad van de doorgezaagde moer eerst even op te frissen!! Een doorgezaagde moer heeft ook bramen aan de uiteinden..

Wel een goede tip!

Dennis:
Klopt, bramen heb ik netjes weggehaald  -thumbsup-

Jaap:
Weet iemand toevallig de maat van de standaard keerring in een vw schokbreker ( je weet wel: zo'n originele? )

Ik heb net m'n veerpoottopmoerdop gesloopt, dus ik heb t niet kunnen opmeten, maar ik wil m wel graag vervangen ( schokker lek als een mandje => olie is nu op, dempt niet meer. APK afkeur ( en het rijdt niet echt lekker ).

Wil graag de demper herstellen dan wel vervangen voor een andere standaard demper; meteen even een nieuwe keerring erop.

Mocht niemand het weten, dan laat ik het hier zelf even weten als ik de boel los krijg :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie