Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Gekke Gerrit op di, 14 jan 2014, 00:40:26
-
Damn, toch nog een project-topic aanmaken voor de Daily Derby: met kaarsjes in de koplampen tenauwernood aangekomen bij de klusloods voor eigenlijk alleen even een kort bakkie troost... Tja, dat werd dus een kort bakkie troost en een kort dynamo-wisseltje!
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/7A6CA468-D4D2-41E8-A5DA-4CAF812CA5F1_zpsfihgdwdc.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/889E51DF-7721-4803-9ECE-6B8F257CFF52_zpsnvhvt2v4.jpg)
Met excuus voor de butt-fotokwaliteit... Nog net vóór middernacht weer thuis, mét verlichting én muziek. :D
Overigens, zag ook leuke nieuwe uitbreiding qua tools in de loods -naughty-
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/4d2e0157-981b-48b9-af56-8c89b2fcf494_zps0d8a8620.jpg)
"Happy with Honda!" :D
-
Haha Derbyverzamelaar! -thumbsup-
Maar wel een mooi kleurtje dit. Vers gespoten?
-
Nee, in 2008/2009 door de vorige eigenaar gedaan. Ben zelf niet helemaal kapot van het kleurtje, maar ja...
Hoest met jouw Derby? -dunno-
Zag op de terugweg trouwens dat ik kan gaan wedijveren met KoenG40: teller staat op 451***km! -hitit-
-
Staat even op pauze, ben samen met een maat met een sleutelruimte bezig.
Hopelijk voor februari nog alle spullen/autos/gereedschap daar naartoe transporteren en dan weer los met het laswerk. -thumbsup-
En 451***km met een Derby vind ik erg netjes! Ergens best jammer dat mijn teller bij de ton reset.
-
Mooie tool! Voortaan 4 tuitjes op de inlaat maken -naughty-
Een type 86 met een km-teller die tonnen telt: bestaat dat?
-
Een type 86 met een km-teller die tonnen telt: bestaat dat?
Ja, mijn Derby heeft ook een tonnen-klok. (in combinatie met aparte dagteller onderin)
Voorbeeldje:
(http://imageshack.us/scaled/medium/545/x8r7.jpg)
(gelukkig niet mijn teller)
-
mijne heeft ook een tonnen teller.... staat op 225xxx volgens mij gewoon de 1f tellert?
waarom vreten die dingen toch altijd hun dynamo op?
wel de lekkage opgelost nu gerrit? anders kan je straks weer een nieuwe plaatsen...
-
Lekkage nog niet opgelost. Ga kleppendekselpakking vervangen met hoop op positief resultaat (anders olieringetje in koppakking ben ik bang)...
-
Zo gezegd, zo gedaan...
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/49E71FFF-D755-4FA9-A9DA-36A9FCFEA442_zpsvjbbiqmt.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/CDC73BDE-0A82-4671-90DB-32FC304F1D71_zpsjboqyzgd.jpg)
-
Gisteravond bij Koen ook het thermovoelertje/fanschakelaar in de radiateur vervangen. Op korte termijn maar even de sapjes verversen, en wellicht ook een nieuwe sensor voor de temp-meter...
-
Minddump:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Minddump_zps6b253f3f.jpg)
Resulteert in?
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/minddump_derby_0114_zps3695bdf9.jpg)
-
hmmm....neeah.... (mijn mening)
-
Mijn fantasie werd even getriggert. :D
Heeft zoveel potentie zo'n Derby -love-
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/36727784/ggmotorsport.png)
-
Ja, maar dan wordt het weer een racert, en dat gebeurt al bij de gele...
Vandaag even koelvloeistof ververst (was: zwart doorzichtig met nog vaag weeïg geurtje, is nu: blauw met bescherming tot -26gr).
Ook nog wat accessoires opgezocht uit de grote voorraadton: achterruit-jalouzie/luxaflex (binnenkant), gele mistlampen voor onder de bumper, gele halogeenkapjes (*), kleine tochtkapjes voor de portierruiten (vorige eigenaar heeft ook die grote kappen meegegeven, maar dat vind ik geen gezicht, en die kleintjes liggen al jaren op het schap), metalen schildjes ANWB, WW, Tirol en een of andere Ford T-club (:D), maar ik had vervolgens geen zin meer om de boel ook in te bouwen...
(*) mijn koplampen bleken Biluxjes. Ik heb ook wel A4's, maar ik werd geïntrigeerd door een halogeen-lampje met een Bilux-voet. Daar pastte mijn gele halogeen-kapje overheen, en toch mooi in de Bilux-koplamp. Vervolgens heb ik dus anderhalf uur gezocht naar nog een tweede lamp zoals deze, maar vond alleen nog "gewone"/"moderne" H4's. Iemand bekend met deze lampen (halogeen met Bilux-voet) en of deze nog verkrijgbaar-leverbaar zijn? Verschil met modern (alleen de lens van het glas?)? -dunno-
EDIT: Kijk aan... (http://www.conrad.nl/ce/nl/product/846821?WT.mc_id=socialmining&utm_source=social-mining&utm_medium=organic&utm_term=bilux+lamp&utm_content=&utm_campaign=www.conrad.nl)
-
Leuke Derby Verzameling GG -thumbsup-
-
Ik heb vroeger met bilux gereden.En wat ik nog weet,ze geven meer licht als de duplo.
-
Best tool ever! -love- -naughty-
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/17C9B1C2-CDA5-43AC-AB9A-5BD7A484D713_zpstds8qhhs.jpg)
-
Stukje kukko gereedschap!
Heb er ook meer malen mee gewerkt, topspul.
Betaal je ook een topprijsje voor, dat is dan weer nadeel.
-
-dunno-
Voor €15 op Ebay gekocht (nieuw, kreeg ik er nog een 3-poot poulietrekker bij...)
-
The reason why: nieuw & oud... (Crappy phone pic alert)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/2EA19B94-26F6-476B-AE22-B127C9320C75_zpsodlrvuim.jpg)
Rustig aan, want ook meteen migratie 4>5-bak...
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/1DB2F4BA-3BD4-44F4-9FC4-CAEFB7B06640_zpstnscaovq.jpg)
-
betaalde ook maar een paar tientjes voor dat ding!
Goed bezig Geert!
-
-dunno-
Voor €15 op Ebay gekocht (nieuw, kreeg ik er nog een 3-poot poulietrekker bij...)
Link -dunno-
-
Heb ik zo niet, heb ik al wat jaartjes in bezit... Zoek eens op "kugelgelenkabzieher"
-
heerlijk stukje gereedschap een stuk beter als die vorken die je er ook voor hebt sla je meestal als je niet oplet het rubbertje kapot -boehoe- -boehoe- -boehoe-
-
Dan doe je dan heel erg goed, heb er van de week een nieuw gekocht, met korting, die zat op 8 tientjes.
Die kleine asjes gaan als enige stuk, breekt er eens een en wil je 'n nieuwe geef je maar een seintje!
-
Dan heb ik verschrikkelijk teveel betaald als ik het zo lees, of jij hebt een ander merk.
-
Ach, dat kan gebeuren... Zoals ik het bij de kinderen altijd zeg:
"Lieve, als ik jou een snoepje geef, ben je dan blij?" "Jaaah!" "En als ik je broertje dan 2 snoepjes geef?" "Dan niet..." "Maar waarom dan niet? Net was je toch nog heel blij met 1 snoepje?"
:D
-
8N-bak ligt klaar (zat in de 1 GTD, zit nu de ATV van Robert in)...
-
4-bak is eruit, 5-bak hangt eronder. Alleen de startmotor nog vastzetten...
Toen las ik in de krochten van het forum dit:
Die lange bout voor de startmotor past ook alleen als je een bij behorende startmotor hebt he..
Nee, toch? -dunno-
-
Hoe zit het eigenlijk met die gtd?
Oh trouwens ik stuur je nog ff een pb over morgen.....
-
Meerdere malen de upgrade naar 5-bak gedaan => startmotor ongewijzigd.
-
5-bak-ombouw klaar, inclusief Wellems.
Vóór is-ie flink gezakt, visueel zéér tevreden, maar staat compleet vastgeslagen. Denk dat de remmen vaststaan, maar daar had ik om 4h30 geen zin/fut meer voor (heerlijke klusavond, zat zalig in de flow.
Moet ook de schakelasafstelling nog finetunen, voor z'n 1 moet ik nu de achteruitbeveiliging indrukken... :D
Note to self: binnenste boutjes aandrijfassen nog vast/op moment zetten.
-
Netjes nachtbraker! -thumbsup-
-
Gisteravond weer even verder gegaan. Na deze ontdekking (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=1076.msg433367#msg433367) even remschijven en klauwen onder de diesel uitgetrokken (zitten tenslotte ook 2F-poten onder) en onder de Derby geplaatst.
Toen door naar de achteras. In eerste instantie wilde ik zowel dempers als veren verwisselen (Apex cupkit eronder, net als vóór), maar bij het demonteren kwam ik.... hulpveren tegen!!! :D Weliswaar heb ik electriciteitsdraden gezien met meer body, maar toch... Gezien het feit dat de Derby is voorzien van trekhaak én gastank, was ik eigenlijk wel positief verrast en besloot ik -als het pastte- de hulpveren te willen behouden.
De demperstangen van de Apex-achterdempers waren echter voorzien van een soort (vast) veerschoteltje bovenaan de demperstang, waardoor het niet mogelijk was de hulpveren over de demperstang te plaatsen. Toen besloten om alleen de veren te wisselen, en gewoon de Monroe Sensatrac dempers te hergebruiken. Ondertussen vroeg ik me af of ik de enige gek ter wereld was die besloot zijn auto te verlagen en tóch de hulpveren te behouden... -dunno- -gert- -uitlachen-
Warning: crappy phone-pic-alert!
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/FB8B340C-3F05-4256-B078-2F393EB1AE66_zpsen8xkcue.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/33034B0A-29AA-4D65-90AB-7B6B03D3B07D_zpssutnpkoh.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/424517CB-A71C-49A9-B9EF-27BD8D68F267_zpsx8ml8s7y.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/CE2426CE-A1CD-4A96-9758-D678EC11A721_zps8vgzydt5.jpg)
-
Ondertussen vroeg ik me af of ik de enige gek ter wereld was die besloot zijn auto te verlagen en tóch de hulpveren te behouden... -dunno- -gert- -uitlachen-
Wil je daar een eerlijk antwoord op?
-gert-
-
Ideaal anti-hang-in-de-kont-medicijn, toch?! :D
-
Verlaging met notenverstelling is ook een ideaal medicijn daarvoor -thumbsup-
-
Je bent niet de enige Geert! -hug-
Heb het ook gedaan bij de Jetta 2 die ik als daily had.
-
Mmm, geruststelling, uitgerekend uit de hoek van Dennis... -nana- -hug-
-
Lullig voor Sjon dat je die hulpveren gebruikt, Geert -nana-
-
Mmm, geruststelling, uitgerekend uit de hoek van Dennis... -nana- -hug-
Ik kan het niet mooier maken. Je had natuurlijk liever bijval gehad van iemand met het volle verstand :D
-
Jij zegt het... :)
-
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Zondag zat het mee (lekkere sleuteldag), gisteren zat het tegen...
Aandrijfasboutjes op moment: check!
Wellems-blok boutjes op moment: check, check, check, PANG! Kaput, bij de laatste bout natuurljk weer... Vervolgens enige uren bezig geweest het restant te verwijderen, en een nieuwe bout aan/in te brengen.
Vervolgens nog geprobeerd de schakelas-afstelling te perfectioneren. Er zit veel speling op de vinger (schakelblokje?), waardoor precisie-afstelling niet eenvoudig is.... Kleine kans dat dat nog leverbaar is, natuurlijk... Iemand ervaring met andere oplossingen? Vulringen? -dunno-
-
Sneak peek:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/9C8F6BB3-7966-4AA5-B2CF-0511F9BA588C_zpswzwurpcp.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/FC97B64F-9FF8-410F-AB6C-5DFE357FC103_zpsnx0hgfdb.jpg)
-
Zo voelt een konijntje zich dus .......
GG, je bent goed bezig -thumbsup- White walls are go!
-
Wel verdacht dat alles in het donker moet gebeuren -dunno- :)
-
Lekker retro zo met die white walls inderdaad -thumbsup-
-
Jan-Theunis! Master of disaster?! Long time no see/hear?!
Het lijkt donker, maar de zon kwam alweer op, hoor! :D
-
Valt mee hoor, alleen heb ik geen polo / derby meer -hug-
Ben druk met de spijl bezig -naughty- Nog makkelijker maar helaas wel veel duurder :)
Jij bent in ieder geval weer lekker bezig met al je projecten -thumbsup-
-
Kom met die Spijl maar eens naar een Polo meeting. -thumbsup-
-
Dat gaat zeker een keer gebeuren, ga niet beloven wanneer :) Moet nog veel gebeuren maar mooie momenten reeds beleefd qua remmen, verlaging, wielen, motor en bak. Nu nog veel losse onderdelen verzamelen en stralen en in de epoxy deze zomer en dan hopelijk volgend jaar er mee de straat op. -naughty-
-
Weer een nachtje ziekenhuis met Iris: galkoliek-aanval...
Maar de Derby heeft ook een kleine operatie ondergaan (kon het helaas niet afmaken):
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/9A37B276-1508-40A6-B7BF-FC4C0127E913_zpsjn3dwchu.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/F2BDEAF5-A43C-45EE-BEFA-1A2542B7BCE1_zpsota8ufht.jpg)
-
Geert Sterkte met de vrouw -hug-
-
Sterkte met je vrouw Geert -hug-
-
Bah galstenen dat doet zeer -boehoe-, Sterkte ermee.
-
Lekker retro zo
Tja, door de kleur groen moest ik erg denken aan dit ding, en daardoor was het retro-thema als style al gauw geboren...
(http://images7.images-speurders.nl/images/13/1354/135413507_1_big.jpg)
-
Een Figaro -love-
-
Ik heb een beetje last van jalouzie... :D
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/AE93DA25-F623-4561-A0F5-3A3FFAC35E56_zpshmcoqmdr.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/86677CB5-91CC-40D2-BF4F-689F24BE3521_zpszczsgynx.jpg)
-
gaaf,heb er ook 1 in mijn derby zitten,past er mooi bij -naughty-
-
Hmm, mooi....!
-
Gaaf -love-
-
Spoilers voor binnen: -thumbsup-
-
Mmmm, 1ste ritje (richting huis) zit er op. Voor het eerst met redelijke verlaging gereden, moet nog een beetje wennen aan de toename van contactgeluiden cq iets meer vertrouwen krijgen in mezelf dat ik alles ook echt wel goed vastgedraaid heb.
Ook even de kabel voor de motorkapontgrendeling (3x woordwaarde) nalopen, lijkt ergens te klemmen. Bijna thuis sprong de kap namelijk op de laatste beveiliging, bij voelen kon ik de kabel onder het dash mechanisch nog wat verder terug duwen...
-
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Daily_Derby_bijgesneden_zps5f0551fc.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Daily_Derby2014-03-04001_zpsa9cb5fd9.jpg)
-
Vind ik leuk! -thumbsup-
-
Koel kleurtje! :)
-
dat ziet er lekker retro uit -thumbsup- hou ik van :)
-
Geinig Gerrit. :)
-
Leuk Geert. Lekker retro idd -thumbsup-
Waar heb je je banden wit mee gemaakt eigenlijk -dunno-
-
dat zijn white walls deze kun je tussen band en velg monteren
-
is dit nu die tdi met 110 pk -dunno- :)
-
Gaaf -thumbsup-
-
-goodjob- Leuk oogappeltje ;)
Hoe staat het ondertussen met de 5bak?
-
5-bak is prima. Had niets langer moeten zijn trouwens...
-
Leuke derby zo, niet te veel meer aan doen.
-
GG ik ben trots op je!
-
Dank voor alle positieve reacties! Ik ben ook wel erg tevreden, eigenlijk....
Leuke derby zo, niet te veel meer aan doen.
Ik had gisteren nog een paar stickers in handen, maar zelfs daar twijfelde ik over, of ik er niet juist afbreuk mee zou doen.
Ik wil eigenlijk 1 hang loose-sticker rechts naast het nummerbord, maar ik heb alleen binnenplakkers... :D
-
Mijn mening is: geen zichtbare stickers erop, tenzij diegene die de 1ste eigenaar er op had.
-
Ben niet zo onder de indruk van dat motorkapleer en de dobbelstenen, maar verder heel mooi wagentje zo -thumbsup-
Mooie hoogte ook.
-
Ziet er idd gaaf uit, Geert -thumbsup-
-
Ben niet zo onder de indruk van dat motorkapleer en de dobbelstenen, maar verder heel mooi wagentje zo -thumbsup-
Mooie hoogte ook.
Idd dobbelstenen horen wel een beetje in een Amerikaan.
-
Lekker Retro GG ziet er super uit! -thumbsup-
-
Heerlijke werkplek, en 'thank God for 5th gear'... :D
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/24C57F6A-8267-475E-8ABF-09C237B468FF_zpsyi6mtxwt.jpg)
En dank Mark voor de foto's uit Kontich!
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/D1D0C48F-5536-4F7B-A352-BF0A1991BD44_zpsrjt3fbiy.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/C3468A07-0D53-4C95-91D5-61359E1F9CCD_zpsagpyapbl.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/FF78F954-5723-4F6B-AE9B-E0ED6A5CBE91_zpso3qjz06k.jpg)
-
Graag gedaan. Vond het een leuk verrassing om jullie in de Derby te zien arriveren -thumbsup-
Leuke bolide ... maar euhm, die bra (wat een woord toch) ... vind ik niet helemaal op zijn plaats passen. (Hoort een vrouw niet gewoon een bra te dragen?)
Kinderen toch maar mee terug gereden met de Derby -nana- Verkiezen ze hun papa boven die oranje Amerikaanse bak, of patat-eend :)
-
Ik vind de bra in het plaatje passen van de whitewalls e.d., maar ik twijfel wel nog. Bovendien verschuift-ie, maar ik vind het wel makkelijk als de bra alvast wat lossig zit... :D
-
Lossig als in "te groot"? -nana-
-
Lossig als in 'eigenlijk niet nodig'... -nana-
-
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-04-03013_zps3ad9e40a.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-04-03022_zps63383b1d.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-04-03024_zpsc8e2fc11.jpg)
-
Geil...
Die white wall rings wil ik ook! -love-
-
Dacht eerst wat aan een te hoge airscoop op de motorkap maar bleek bij nadere bestudering een prullenbak :)
Hij glimt netjes na de wasbeurt -thumbsup-
-
Hahaha! En hij is niet eens gewassen?! -uitlachen-
-
Uit de bra, en sop erover. .... -naughty-
-
glimmer -naughty-
-
eigenlijk is het simpel : http://www.youtube.com/watch?v=deRS9JD5s5Q
-uitlachen- -uitlachen- -uitlachen-
-
:)
-
Staat er goed bij -thumbsup-
-
Dank!
Even geen daily, auto vanavond bij Timothy neergezet om komende week de 'tatoeage' af te maken...
Daarna even technische check en eindelijk uitlijnen. Verwacht eigenlijk dat het rechter toplager kaduuk is.
-
Mmm, zit een klusje aan te komen...
http://youtu.be/8mfrniKFdSQ
-
deze video is prive het spijt ons -dunno-
-
Is gewijzigd, als het goed is...
-
idd! -thumbsup-
word weer hobbyen -klus-
-
Je bent afgelopen week nog gespot! Kreeg een foto opgestuurd!
-
Laat zien dan .. -thumbsup-
-
withstupid
-
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-KR4C4ABA-D.jpg)
-
Ha, van wie heb je die dan? -dunno- Da's één van de 2 regelmatige parkeerspots op 20 m van m'n huis...
Anyway: rateltje in de uitlaat bleek slechts een oude verroeste klem, die wss is losgetikt door een drempeltje hier of daar, en nu werkeloos hing te dansen om het laatste stuk van de flexibele uitlaatbuis. Klem er tussenuit, nieuwe klem erop, wat rubbers strakker gemaakt om de uitlaat iets hoger in de tunnel te leggen, en Geert snort vrolijk verder... :D
-
goed bezig -thumbsup- -klus-
-
Van de vorige eigenaar van de vr6. Woont in Roosendaal. ;)
-
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/2014-09/C22D1C7B-011E-4270-81F1-5397E94BF92A_zpscjdilwp8.jpg)
-
GG heeft weer een VW uitgelaten -thumbsup-
-
Meer 'Geert is even uitgelaten door een VW'. Na 3,5 week intensieve zorg voor vrouw (+kids +hond), was het volgens mijn vrouw beter voor de veiligheid van de kids dat ik een dagje weg zou gaan... Ver weg van de wapenkluis, zeg maar. -dots-
-
En dan is het een crime dat je met zo'n leuke Derby mee mag natuurlijk -hug-
-
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/IMG_13354_zps22efd1dd.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/IMG_12962_zps7ed70544.jpg)
-
Eigenlijk best wel een mooi plaatje zo!!!
-
Geweldig hoe verlekkerd die duivel/stier naar de Derby loert -thumbsup-
-
Goeie combi -thumbsup-
-
Gaaf! in Doel toch?
-
-ja-
-
Cool!
-
1e keer pech met de Derby: eenmaal aangekomen bijdr BSO wilde hij daar niet meer weg... Startmotor doet niets meer.
Bij de Range Rover pakte ik dan de hamer uit de achterbak, maar wat is een quick-fix bij de Derby? Hebben we het al over een startrelais bij de typ86? -dunno-
-
In de eentje ff aanduwen.
-
Zo heb ik 'm ook wel thuis gekregen, thnx Jorp... withstupid
Maareh... Iets in 'daily' en dat niet iedere dag (of zelfs keer?!) willen doen... :)
-
Mijne haddit laatst ook. Heb toen de uitsparing in de bak waar de as invalt schoon gemaakt dn wat gevet. Daarna seer starten.
-
-thumbsup- :)
-
Help de Derby de winter door...
Sinds een paar dagen begint het dan toch langzaam te koud te worden om direkt op gas te starten... Op benzine blijft-ie echter niet stationair lopen (ook niet met choke) => sigaar verdacht. Vanavond mogelijk al wisselen met/bij Koen (als-ié wakker is)?
Vaak moet ik echter wat langer starten vóór er benzine bij/in de carb komt. Daar wil ik wel van af.
Helpt een terugslapklep in de leiding? -dunno- Praktijkervaring iemand? Nadelen?
Een blindplaatje op de kop waar de mechanische brandstofpomp zit en een elektrische pomp installeren? Dun welleke? Lage opbrengst-Hardi? -dunno- Iemand nog wat liggen omdat-ie de verkeerde heeft gekocht bij de overstap naar motorfietscarbs?
-
ik heb ondervonden door een paar keer (4x) flink diep het gaspedaal in te trappen voor de je de sleutel rond draait in het contact dat hij dan een stuk makkelijker aanslaat!
uiteraard met choke vol uit!
-
Dat klinkt als een voetballer die nadat-ie gewonnen heeft nooit meer zijn sokken wil wassen, want met vieze sokken wint hij altijd...
De pomp is mechanisch, en pompt dus pas als er draaiende delen aan de gang zijn. Met het gaspedaal intrappen activeer je toch hooguit de automatische choke, maar die zit niet op mijn carb, en ook niet op de jouwe, want je praat over de choke helemaal uit...
-
bij mijn piest de acceleratiepomp een een flinke dot peut erin ik denk dat bij mij iig een workaround is -thumbsup-
er zit bij jou toch ook een solex op?
-
Yep. Dus jouw carb piest benzine doordat je aan de gaskabel trekt, nog vóór je de auto op contact zet? Theoretisch kun je de tank dus leeg krijgen, zonder dat je een sleutel van de auto hebt, zolang je in de motorruimte kunt?
-
Idd :)
-
ik heb ondervonden door een paar keer (4x) flink diep het gaspedaal in te trappen voor de je de sleutel rond draait in het contact dat hij dan een stuk makkelijker aanslaat!
uiteraard met choke vol uit!
Zo moet ik de Vulva 's ochtends standaard starten, althans met 2x pompen... -koffiedrinken-
]
-
@Dante: injectie met autochoke, lijkt me? Da's geen vergelijk.
-
Niet naar Etten-Leur/Koen geweest: hij bleek de sigaar niet (meer) te hebben of te vinden. Maar de klep klikt gewoon als ik op contact de bedrading eraf trek, dus krijgt spanning en lijkt niet defect te zijn.
@Dante: starten is geen probleem, alleen nu op LPG is het lastiger (vanwege de kou). Heb nu ouderwets de auto op benzine geschakeld alvorens de auto af te zetten, ben benieuwd hoe het volgende keer zal gaan.
Ga maar eens aan de gang met een operatie: nieuwe benzinefilter, revisiekitje misschien? -dunno-
-
Yep. Dus jouw carb piest benzine doordat je aan de gaskabel trekt, nog vóór je de auto op contact zet? Theoretisch kun je de tank dus leeg krijgen, zonder dat je een sleutel van de auto hebt, zolang je in de motorruimte kunt?
sssssst niet verder vertellen :D
-
Vanmorgen prima start, volledig koud met choke volledig open blijft-ie ook lopen. Toen over op gas om in ieder geval op bestemming te kunnen komen. In de loop van de ochtend terugschakelen naar benzine: op toeren prima draaien, netjes 110-120 tokkelen. Bij gas terug is het al een beetje hikken en stoten, koppeling in = motor uit.
Geen tijd om nu mee bezig te zijn: fles wasbenzine gekocht, in de tank gemieterd, volgetankt (à € 1,43, het wordt al weer iets normaler), nieuw benzinefilter gekocht (maar nog niet gemonteerd)...
-
Als een gebrek aan benzine het probleem is bij de koude start zou ik er een motorfiets pompje opzetten, kosten weinig, zijn redelijk stil en die slaan af bij een 0,2? bar.
-
Mmm, iemand al eens een kaduuke lichtschakelaar gehad bij de eerste types? Er komt wel plus bij de rechter-, maar niet bij de linkerkoplamp... -wanker-
Ik ken van m'n Range Rover en van mijn oude Amazons dat lichtschakelaars wel eens de geest konden geven, te voorkomen door het inbouwen van een relais (niet meer de volle stroom, maar alleen een stuurstroom door de schakelaar), maar bij de Polo ken ik dat nog niet. En dan zeker niet éénzijdig...
Helaas is de Derby sowieso een zootje als het op bedrading aankomt (grote hoeveelheid ouderwetse kroonsteentjes en van die vieze blauwe en rode klemkoppelingetjes, maar ik zou graag nog een paar maandjes uit willen zingen met deze jongen...
-
Rechts wel, links niet: mijn boerenlullenverstand zegt dan dat de schakelaar funcioneert.
Zekering gecheckt? Das wel links en rechts apart.
Scotchblokjes -gumuz-
-
Als optie zou je hem nog kunnen doorlussen van de werkende koplamp naar de defecte, als je het probleem niet gevonden krijgt
-
Irritant geklapper in de voortrein rechts. Heb er al een tijdje last van, al kun je je afvragen wat 'last' is als je er niets aan doet. Vandaag eindelijk eens tijd, en begonnen met een eerste verdachte: toplagers gewisseld. Lekker met een brug, dus alleen toplagers los, draagarmen aan carrosseriezijde los en brug laten zakken terwijl de auto op steunen leunt.
Op de terugweg leek het in ieder geval beter te zijn. Natuurlijk zijn er nog trillingen, maar de auto moet ook nog uitgelijnd worden...
Andere opties om aan te pakken, stap-voor-stap om het probleem te kunnen duiden: aandrijfassen wisselen, achterste versnellingsbaksteun vernieuwen, andere/nieuwe banden/wielen.
-
Irritant geklapper in de voortrein rechts. Heb er al een tijdje last van, al kun je je afvragen wat 'last' is als je er niets aan doet. Vandaag eindelijk eens tijd, en begonnen met een eerste verdachte: toplagers gewisseld. Lekker met een brug, dus alleen toplagers los, draagarmen aan carrosseriezijde los en brug laten zakken terwijl de auto op steunen leunt.
Op de terugweg leek het in ieder geval beter te zijn. Natuurlijk zijn er nog trillingen, maar de auto moet ook nog uitgelijnd worden...
Andere opties om aan te pakken, stap-voor-stap om het probleem te kunnen duiden: aandrijfassen wisselen, achterste versnellingsbaksteun vernieuwen, andere/nieuwe banden/wielen.
Sidewalls?
-
Denk het niet (meer zingend), maar valt onder 'andere banden proberen'...
-
Vandaag de volgende stap toegepast: andere aandrijfassen (diesel)
Teststrecke: PoloTreffen Holland
-
hoeveel sets heb je daar wel niet van? :)
-
3, geloof ik...
-
Gisteren 540 kilometertjes weggetikt met El Derby. Heerlijke dag, op bezoek geweest bij Rebbl (en nog even bij de moeder van VW-Edje :D).
De issue is er nog steeds, met name tussen 100 en 110. Volgende stap is dus bandenwissel.
Op het Volksforum lees ik homokineten-trouble bij hevig verlagen, omdat de aandrijfas dan te lang wordt. Nou kostte het bij de Derby wel moeite om de lange aandrijfas er tussen te krijgen (zowel stabi als draagarm los en dan nog met veel gedoe en kracht), maar dan zou ik het imo over het gehele snelheidsbereik moeten kunnen merken.
Ook heb ik nog een vraagteken erbij, het lijkt alleen op te treden in 5, zelfde snelheid in 4 lijkt probleemloos. Dus wellicht kan het ook nog een bak-intern iets zijn, een wobble in de as of het tandwiel van de 5 of zo? -dunno-
We gaan weer verder met uitsluiten, voorlopig flinkt ze het toch maar mooi allemaal, en met een huge smile op m'n bakkes ook (en die gaat bij het tanken ook niet weg dankzij de LPG).
Wat me wel opvalt: bij veel fotoreportages van het Treffen wordt mijn Derby niet meer getoond. Nou heb ik er nog genoeg mensen foto's van zien nemen, maar het is me wel duidelijk dat de look verdaagd is. Nou straalt ze ook wel uit dat ze wel weer wat aandacht mag hebben, het is langzamerhand een beetje een echte RAT (sinds (belachelijk lage) aanschaf eigenlijk niet/nauwelijks in geïnvesteerd en wel intensief gebruikt). 23 juni verloopt de APK, dus over een weekje kan ik haar eens meegeven aan de keurmeester om te zien of het een rijdende opknapbeurt wordt of dat ze plekje gaat wisselen met een andere...
-
Rebbl??? Ga je elektrisch?
-
-ja-
"Don't know when, don't know where, don't know how..." ;)
-
Je had meer met je blitse schoenen in de buurt van de derby moeten blijven -nana- :)
-
Auto's die bekend zijn binnen de 'scene', daarvan worden de foto's niet altijd meer online gezet.
-
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/s2048x2048/11149721_862398703819416_2844920654949604223_o.jpg)
facebook-album (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.862397527152867.1073741863.263007837091842&type=1) -thumbsup-
-
Oh wow, was me niet eens opgevallen dat je achterklep ook in de graffiti-art stond. Gaaf -thumbsup-
-
Gisteren weer 425 kilometertjes erbij gezet. Heerlijk hele dag met dakje open gereden, terug nog met een fiets(+drager) achterop, bij elkaar toch nog 1:12 gedaan. Ik ben weer trots op haar.
Wel heb ik het idee dat ik de komende tijd goed het koelsysteem in de gaten moet houden, ze werd wel heel warm. Gelukkig tot 2x toe precies de file ontweken, dus rijwind en fan hebben het nog gemanaged, maar ik maak me er licht zorgen om. Tijd voor (preventief) onderhoud, denk ik. Maar eerst even de vervanger regelen, zodat ik mobiel blijf...
-
Hopelijk vandaag eindelijk eens de tijd om dit probleempje op te lossen...
https://youtu.be/lDmTyG9z1BI
-
Positief bekeken: probleem is in ieder geval duidelijk zichtbaar.....lek XL -klus-
-
-ja-
Gelukkig trok ik de kap open. Probleem had zich ook zelf op kunnen lossen, zeg maar... :D
-
Verbruik zal ook omlaag schieten denk ik! Succes GG. -klus-
-
das "snel" gevonden gelukkig idd daar bij gebleven en niet een peuk bijgekomen
-
Kudos voor HAP (Holland Auto Parts): gisteren besteld, zojuist geleverd!
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/D7277EC9-6B28-4453-A20C-226876B0FB4E_zpsgwchcwro.jpg)
-
76 kudo 90 zo te zien -nana-
-
Yep, inclusief verzending... Relatief goedkoop, dacht ik zo...
-
Tot mijn ergernis kwam ik maar niet aan de Derby toe. Vanmiddag maar bij de garage om de hoek gezet, maandag gaat die hem keuren, ik ben zelf de hele dag weer op pad. Ik ben benieuwd, zou wel verrast zijn als-ie er in één keer doorheen rolt voor de komende 2 jaar...
-
Oeh, dat zijn altijd lekkere meevallers... :D -klappen-
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/221D071B-E4A4-4C9C-AE38-B4D24DB25D14_zpskpma8dsm.png)
-
-thumbsup-
-
Lekker hoor :)
-
-thumbsup-
-
-thumbsup-
-
-thumbsup-
-
In 1 x erdoor? Nice -thumbsup-
-
Een tijdje terug viel het raam aan bestuurderszijde in de deur. Toen bleek dat de bevestiging aan het mechanisme los(geroest) was. Tijdelijk even op het randje geklemd, maar het moest toch maar even aangepakt worden. Niet in de laatste plaats omdat de Derby tov de moderne auto's met airco toch behoorlijk snel warm wordt...
Ik dacht, laat ik eens wat foto's maken, voor een soort van how-to. Vervolgens vergat ik meteen een foto te maken van het loshalen van de raamslinger... :D
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-08/F5FBF12C-C95B-4001-9796-5E98002C5241_zpsq45cazld.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-08/C82B32F5-73C8-46A3-809E-D61766069636_zps59ezzkey.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-08/45ADE1E7-113E-4601-B093-29C04545992B_zpsbcc4yznp.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-08/7294A657-C8E8-4CDA-8AD2-B39FD1F99EDB_zpsmduyk5vj.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-08/3FCD5658-93FE-49D2-A043-C1D696211603_zpsvhm4lzg1.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-08/E7B33316-75CC-4EBE-B3FE-A304668343C4_zpstxcso0um.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-08/934D1DAB-1D1C-4B3A-8B23-C235F0DBDE6A_zpsbmnmrfxo.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-08/57349B7C-8A36-44C1-B7AD-9D0281A0868F_zpss4fjz761.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-08/2FA090F4-82C4-49F5-B71A-EE9D5F9F9820_zpsq1eo0oxd.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-08/5D67B265-E6E7-4DAE-B059-D77C337A3BD2_zpsgqj4gguc.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-08/964F6C48-6208-4F92-B587-8A79087C20A3_zpsyq2cyr7b.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-08/80C48447-2A02-4936-8CCF-16C86CC52A22_zpsrjvyicfo.jpg)
De 'boosdoener':
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-08/DA41995B-A576-47FE-B3BB-0867ACF4F17E_zpskwurhsur.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-08/6F07512C-197D-4EA7-9BCF-80D700370AC1_zps0mq2ynue.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-08/013E55E7-A05B-4893-9F18-342A6887EB62_zpstkirublx.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-08/94594C96-6698-4152-AFE3-C8F0100BAC07_zpspjkscxrf.jpg)
-
En toen begon het natuurlijk te regenen....
Ik heb met wat gefrut het raam er weer in gekregen, en het mechanisme natuurlijk ook. Omdat het probleem zat in de beugel waarmee het mechanisme om het raam grijpt heb ik alleen die beugel vervangen en het oude mechanisme hergebruikt. Maar helaas, het raam wordt nu weer goed vastgehouden door het mechanisme, maar de laatste centimeter kan het mechanisme het niet (meer) aan en draait door. Als je het raam dan een beetje helpt met de hand kun je het mechanisme wel het laatste stukje opdraaien waardoor het goed sluit, maar ideaal is het natuurlijk niet. Binnenkort dus op herhalingsoefening en dan gewoon een ruil-mechanisme monteren...
-
heb ook weleens die binnenspiraal omgedraaid,en dat werkt nog steeds -thumbsup-
-
heb ook weleens die binnenspiraal omgedraaid,en dat werkt nog steeds -thumbsup-
Oh? -dunno-
-
[sarcasme mode on]
Gelukkig is 't binnen in een Polo wel altijd vochtvrij en hoef je nooit de binnenkant van de ruiten te krabben, incl binnenspiegel.......
[sarcasme mode off]
:)
Verrassenderwijs hoef ik de Derby niet van binnen te krabben (voorruit althans, achterruit is altijd een witte waas tussen de lamellen)
-
Ik gelukkig ook niet meer sinds ik een eenvoudige dakhoes er s,avonds overheen span,
wat een gemak, hoesje eraf en alle ramen schoon en ijsvrij,
voor de hoes was het krabben met de deur dicht als je er al in zat hahah
-
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-08/934D1DAB-1D1C-4B3A-8B23-C235F0DBDE6A_zpsbmnmrfxo.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2014-08/5D67B265-E6E7-4DAE-B059-D77C337A3BD2_zpsgqj4gguc.jpg)
Zie ik t nu goed dat de folie bij jou aan de 'achterkant' / binnenkant van de deur zit? -dunno-
Hoe heb je dat vervolgens weer vast gekregen?
Ik dacht dat die altijd gewoon tegen de deur aangeplakt zat..
-
Poeh, goeie vraag. Ik denk onderaan aan de binnenkant, verder wel gewoon aan de interieurkant, kon ik ook weer terugplaatsen, plakte nog voldoende (en heeft overal gaatjes voor de bekledingspinnetjes).
-
Hmm.. Ok.. Het zou dan op die manier misschien eventueel wateroverlast (en condens) via het plastic naar de binnenkant van de deur begeleiden, in plaats van de auto in...? -dunno-
Iets waar ik nu (met het plastic 'tegen' de deur aangeplakt) af en toe wel last van heb. -gert- Het water dat tussen plastic en bekleding komt, loopt uiteindelijk onder het deurpaneel uit en zo de auto in.
-
Op basis van logisch denken zeg ik ja, maar dat is dan toch echt wel een logische gok... :D
-
Dat zou wat zijn he merijn! Maar als de folie onder in de deur komt te liggen kan het water niet weg lopen logisch gedacht....
-
Nee, de folie ligt (in vastgeplakte toestand) niet op de bodem van de deur, dat zou dan weer niet logisch zijn...
-
-dots-
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/2016-04/150F1013-B33C-4311-A0E3-05076934FA54_zpsxwnnsw0a.jpg)
En aan de andere kant...
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/2016-04/211A00D7-7E76-49C1-9FC1-3F40409DB66A_zpsggghoxpo.jpg)
-
Stop, hammertime? -dunno-
Goeie plak plamuur er ook in zeg...
-
Randjes gerold... Tja, er zat roest, wist ik.
Dat-ie daar in de plamuur zat wist ik ook, dat de plak zo groot was niet... Maar goed, dan hoef ik me ook niet te schamen om het tijdelijk dicht te gooien met plamuur...
Ratten gaat niet om bierkratjes op roestige imperials, maar om rijden met zo laag mogelijke kosten/investeringen, toch? :D
-
Nee, misvatting.. Een goede rat is technisch perfect. Op de juiste manier de roest te "tonen" is de uitdaging 😉
-
lijkt wel leerdammer kaas -hitit-
-
Nee, misvatting.. Een goede rat is technisch perfect. Op de juiste manier de roest te "tonen" is de uitdaging
Nope, dat is 'rat-style' of 'rat-look': willen lijken op een rat, omdat je de look van de rat-rods zo 'stoer' vindt....
-
Met bierkratjes op dak rijden is gewoon voor lul rijden.
-
Gelukkig ben ik er niet in thuis.. Dat blijkt maar weer :)
-
Lap-lap... Moet toch een béétje voor de dag kunnen komen dit weekend... :D
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/2016-04/6B9141C5-8AF8-4ADA-910F-3AAA2B2C17F1_zpsnc7wwfgu.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/2016-04/3CBFD64C-E778-4718-80AC-83B8D58691EB_zps81kojccm.jpg)
-
-thumbsup-
-
-thumbsup-
-
-thumbsup-
-
Van een afstandje zie je er niks meer van -uitlachen- wel min. 50m verderop gaan staan :)
(je weet wie 't zegt -nana- )
Deze rijdt teminste -thumbsup- lekker doorrijden -sturen-
-
Pacman pact wat-ie paccen kan... :D
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/2016-04/EF171D51-B14D-4E7A-87A9-EF0A893E31F0_zpsj1ofmuhb.jpg)
-
Gisteren was ik niet blij toen ik bij m'n Derbieke aankwam...
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/2016-05/4503F0AB-1124-4AA8-A85C-2DA45A61D44D_zpssox1py8s.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/2016-05/8B9F80D4-B054-4C87-91B3-BB9F45758EC8_zpssreddjjr.jpg)
Asotuig...
Moest ik weer door m'n berg met onderdelen grabbelen, gelukkig had ik vrij snel door waar er wel eens een zou kunnen liggen.
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/2016-05/47E4EB31-7857-45DC-ACCA-86751DDC9291_zpsrivuklyx.jpg)
-
Zo ontzettend kansloos vind ik dat als die tokkies dat doen.
afschuwelijk volk....
even een citaat van ons Sjon:
er bestaat geen betere raad als voorraad :) -thumbsup-
mooi dat het weer gefixed is -klus- -thumbsup-
-
-hitit-
-
Pffff werkelijk waar te triest voor woorden sommige lui....
-
Kansloos is inderdaad het juiste woord voor dit soort acties... -gert-
-
Schijnt 'mode' te zijn, 's nachts als de kroegen leeglopen een spoor van vernieling achterlaten.....
Op een zondagochtend wakker worden, de luxaflex open draaien en een gat in m'n schutting zien -gert-
Bij m'n zus d'r auto is afgelopen weekend een band lek geprikt, bij meerdere auto's..... -gert-
-
Na de centercaps van m'n velgen (gejat) en het eraf/kapot trappen van de spiegel, hebben ze nu mijn antieke ANWB- en Wegenwacht-schildje van m'n grille af gejat/geboord... -dots-
-
Na de centercaps van m'n velgen (gejat) en het eraf/kapot trappen van de spiegel, hebben ze nu mijn antieke ANWB- en Wegenwacht-schildje van m'n grille af gejat/geboord... -dots-
kansloos....
echt hopeloos dat mensen niet van andermans spullen kunnen afblijven....
-
Triest heel triest aargh.gif
-
Ik vond al dat je lef had geert.
Bij mij blijven ze bij de modelen in de vitrinekast.
De org. brengen aardig wat op.
Als je wilt kan ik opzoek gaan naar vervanging.
Trouwens sinds gisteren word er een zetje op marktplaats aan geboden uit Reusel.
Is redelijk in de buurt (toeval)?????
-
Geen idee -dunno- Zit inmiddels in Zuid-Frankrijk
-
Dat wilde ik niet weten,ik zit in montepijler
-
Andere kant van Z-Fr... ;)
-
Ja net geen 3 uur op de motor.
Vandaag oostkust omhoog doorsteken naar westkust en dan door spanje terug.
-
Vette bak, waar is die bra heen? :) spijtige zaak van de vernielingen, basterds! If I knew there face -hitit-
-
De bra ligt ergens op het schap...
-
Joepie!!!
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/IMG_3381_zpsevfrevfa.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/IMG_3377_zpsfciqnaau.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/IMG_3378_zps3jlzk2ic.jpg)
Na maanden van stilstand: starten lopen. Wat rijdt het ding toch leuk/lekker! Al heeft ze wel wat aandacht nodig: snel warm (nog steeds), dimlicht rechtsvoor (kabel? Grootlicht werkt nl wel) en ik hoor hier en daar wel een lagertje boven de lekke uitlaat uit...
APK komt er ook weer bijna aan
-
Foto's werken niet hier
-
Echwel! :)
-
Nu wel inderdaad :)
-
Behalve de laatste foto.
En mooi dat je er weer in mag rijden.
-
Top!
-
Hey! die graffiti wagen van de polo treffen!!!!
Gaaf!!
-
Rijden met dat ding!
-
Voorkeuring:
* dimlicht rechtsvóór (bekend)
* uitlaat niet lekdicht (bekend)
* rechterportier niet van buitenaf te openen (oh ja)
* claxon (T-Ford hump) nu toch als meertonig gekwalificeerd
* motor loopt warm (dûh) lijkt toch alsof fan niet aanslaat (=> electrisch?)
* mistlampen vóór spelen voor vissekom
-
Geen dramatisch lijstje -klus-
Warme motor lijkt mij geen apk-ding toch, meer zo van dat ze je 't even melden, wat op zich fijn is.
Mistlampen: schakelaar even verwijderen en ze hangen er slechts voor de sier -thumbsup-
-
Mmmm, als de rook om je hoofd is verdwenen, slaat de fan nog steeds niet aan... :(
Slangen worden wel warm (thermostaat goed?) maar niet hard (waterpomp?)
Bij doorverbinding van de aansluitingen van de thermoschakelaar van de radiateur ook geen sjoege. => bedrading (1 slag om de arm voor uiterst zeldzame optie dat de motor van de fan het opeens begeven heeft)
Lamp uit koplamp rechts doet het links wél goed => bedrading
Ik kak er van dat-ie 't niet gewoon doet, maar aan de andere kant is dit weer heerlijk oldskool puzzelen en knutselen... -klus-
-
Jij kan dat 👍
-
Bij een hoger toerental zijn de slangen waarschijnlijk wel hard.
Verder multimeter en V4 meting zou oplossingen moeten geven.
-
Kak! Lach en traan liggen dicht bij elkaar...
De fan heb ik inmiddels weer aan het draaien, maar vervolgens komt het op een plek naar buiten waar het volgens mij binnen hoort te blijven...
https://youtu.be/n5QJpEgbVFQ (https://youtu.be/n5QJpEgbVFQ)
-
-uitlachen- Wat een gezeik..... -boehoe-
-
True....
Maarrrrr, geen betere raad dan voorraad?! Zeker op zondag! En doorrrrr...
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/IMG_3405_zpsuheoihin.jpg)
-
Haha, ik dacht 't: jij zegt 't -thumbsup-
(die zal Geert vast nog wel hebben liggen en jawel hoor :) )
-
Sterker nog: die bleek óók lek?! -hitit-
Maar dat was een druppeltjes-kwestie en die heb ik overgelaten aan de firma Wynn's... Car is up and running again! Lekker proefritje met dakje open -sturen-
-
Alles komt goed :)
-
-thumbsup-
Opendakjesweer vandaag -naughty-
-
-klappen-
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/IMG_0122_zpsn5twktzq.png)
-
Hopla: weer 2 jaar legaal rijden -klappen-
-
Yip, volgende keer is-ie (weer) belastingvrij?!
-
-thumbsup-
-
Yip, volgende keer is-ie (weer) belastingvrij?!
Mits de regelgeving niet wéér wijzigt.....
-
Lekkerrrrrr!
-
Netjes!
-
Handig, zo'n eigen brug.... Leuk, zo'n verlaagde auto....
NB, dit is al op oprij-opsluitbandjes?!
#motortransplantatie #AEE
-
Heel herkenbaar: -uitlachen- 1x keer m'n poetsbrugje in gebruik => m'n classic eraf motten tillen...... -gert- :)
Ik heb 3 steigerplanken op mekaar langsop liggen met tussen de wielen een uitneembaar deel,
waar de armen van de brug tussendoor kunnen zwenken.
Oh nice, een 1.6 8v -klus- : hoe ga je die 'voeden'? Carb's/injectie? Benzine/lpg?
-
LPG via BLOS. Benzine ga ik achterwege laten, denk ik. Rij al een tijdje op alleen LPG...
Hij is inmiddels wel de lucht in, hoor, maar na bovenstaande foto was het geheugen van mijn telefoon vol. Denk dat ik er maar gelijk 15" onder knoop, zodat-ie er hopelijk wel af kan! :D
-
[slingert google aan *BLOS lpg*]: laat je dan 't multipoint injectie-gebeuren van AEE gewoon erop zitten?
-
In principe heb ik alleen de gasklep nodig dan, volgens mij...
EDIT: concreet: ja, denk het wel, maar ik benut het niet. De brandstof (LPG) komt met de inlaatluchtstroom mee. Ik laat het dus alleen zitten om het niet af te hoeven doppen. Maar misschien doe ik dat laatste ook wel.
-
Geinig projectje, ik zit even mee te denken.
Gaten van de injectors afdoppen voor 't mooie, maar laten zitten kan ook, ik twijfel alleen of je de injectierail er dan wel
of niet af kunt halen: houdt die de injectors op hun plek of niet?
Bovenop gasklephuis iets van bocht erop zetten, die BLOS ertussen en dan een GK of diesel luchtfilterbox?
-
Yup, ik twijfel zelfs nog of ik de originele AEE-luchtfilterbox gebruik, met een slang waar de BLOS tussenzit, of anders heb ik nog zo'n knietje, en dan met slang, BLOS ertussen, en verder naar een CAI.
-
BLOS? 😊
-
http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos/blos_evolution_ml.pdf
-
Ik heb toen in die babyblauwe golf 2 een ABU met gas gehad. Door de ring onder het gasklephuis stak het lichtfilterhuis te veel omhoog en kreeg ik de motorkap niet meer dicht.
-
Die ring is er dus niet bij een BLOS...
-
"en met Pasen vieren zij zijn opstanding, ook wel verrijzenis genoemd, uit de dood."
-
-uitlachen-"Vertel vertel snel, we hangen aan je lippen, desnoods leggen we geld bij" -gert- :)
-
Eindelijk weer eens aan het apparaat kunnen sleutelen. Wil het andere blok er dit weekend eigenlijk in hebben draaien...
-
Met zo'n verdamper er bij in is het opeens veel meer puzzelen... Nou ja, is het niet met Pasen dan is het wel met Pinksteren?
In ieder geval hebben we het Sjon-shot nog:
(https://myalbum.com/photo/cBhJMCxfbLcA/360.jpg)
-
Hhaha leuke foto -thumbsup-
-
Engelachtig :)
-
Doet me recht, hè? 😜
-
HAHA -thumbsup-
-
Eindelijk weer eens de spinnenwebben aan de kant kunnen duwen in het klushok...
De AEE is op weg naar zijn bestemming!
1x in de 2 maanden een uurtje knutselen, dat schiet lekker op?! :( -dots- :(
-
Alle kleine beetjes helpen.
Het duurt langer dan je zou willen,maar als het eenmaal klaar is dan ben je ook weer blij.
-
Dat je in je projecttopic een waarachuwing krijgt dat er al te lang niets in is gezet... 😋
Vanavond eindelijk eindelijk weer eens tijd om te hobbiën: AEE heeft paar maanden boven de motorruimte gehangen, en heb ik vanavond (met veel moeite) op z'n plek kunnen brengen...
-
👍🏻 Goed nieuws
-
Goed bezig hoor💪
-
Komt ie op carbs te draaien of originele AEE injectie?
-
BLOS (LPG)