Auteur Topic: Motorfiets kop op een 1300cc onderblok.  (gelezen 8551 keer)

Offline Ivan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 118
  • Geslacht: Man
Motorfiets kop op een 1300cc onderblok.
« Gepost op: vr, 24 mei 2013, 17:34:20 »
heeft er hier iemand ervaring mee of meer info.
Ik weet dat de mannen van het bergrennen dit vaak toepassen en een maat van me stelde het mij ook voor.

Offline JR_berry

  • L86C-0219
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 219
  • Geslacht: Man
  • Berthold Cooreman
    • huidig project
Re: Motorfiets kop op een 1300cc onderblok.
« Reactie #1 Gepost op: vr, 24 mei 2013, 17:46:51 »
heb er geen ervaring mee nog verder info ....
maar dan ga je wel wat werk hebben denk ik zo.
de koppen die ik bij ons in de moto zaak al heb zien open liggen hebben de nokkenas kettingwielen in het midden van het blok.
en zo zullen er nog wel een hoop andere dingen zijn
kan je dan misschien niet beter een gans moto blok in de wagen leggen/hangen
polo 86c 2f Alpineweis      40kw/55pk huidig project

Offline Ivan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 118
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets kop op een 1300cc onderblok.
« Reactie #2 Gepost op: vr, 24 mei 2013, 17:54:42 »
Tja, ben nog wat aan het zoeken welke motor ik in de Steilheck zou willen steken. Daarmee wat aan het zoeken nu. Mijn eerste gedacht was een gewone polo gt motor en deze wat op te fleuren. Maar vind niet dadelijk eentje. Maar het is toch pas voor na de zomer dat ik een motor wil opbouwen.

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Motorfiets kop op een 1300cc onderblok.
« Reactie #3 Gepost op: vr, 24 mei 2013, 19:08:54 »









volgens zeggen een Honda Fireblade sc57 kop gebouwd door Sorg motorsport

en dat klinkt zo in een polo 1 van Peter Naumann
http://youtu.be/Pclq92SWgkY
http://youtu.be/pHZgMcDuJjQ

http://www.polotreter.de/polo1.htm

Offline Ivan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 118
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets kop op een 1300cc onderblok.
« Reactie #4 Gepost op: za, 25 mei 2013, 10:50:05 »
 -notworthy-
Dat gaat pittig oplopen in euro's denk ik  :)

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets kop op een 1300cc onderblok.
« Reactie #5 Gepost op: za, 25 mei 2013, 11:23:31 »
Reken op een 20duizend euro minimaal!!

















Offline Ivan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 118
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets kop op een 1300cc onderblok.
« Reactie #6 Gepost op: za, 25 mei 2013, 12:04:52 »
20 duizend euro  aargh.gif maar is wel op en top racerij
Daar pas ik netjes voor.
Ga het wijselijk houden op een 1300cc motor met wat aanpassingen en carburators.
Iemand goed info of een goed adres hiervoor?

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Motorfiets kop op een 1300cc onderblok.
« Reactie #7 Gepost op: za, 25 mei 2013, 12:44:00 »
ja 20 duizend euro voor een door dat bedrijf gebouwt blok ja. Maar dat is dan wel voor de race wereld bedoeld.
Maar bij bijvoorbeeld de classic mini doen veel mensen zelf de ombouw, gooien ze er een kop op van een bmw k serie motorfiets. Ik heb zelfs helemaal een handboek ding over hoe dat moet.

Offline Ivan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 118
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets kop op een 1300cc onderblok.
« Reactie #8 Gepost op: za, 25 mei 2013, 12:53:02 »
Maar bij bijvoorbeeld de classic mini doen veel mensen zelf de ombouw, gooien ze er een kop op van een bmw k serie motorfiets. Ik heb zelfs helemaal een handboek ding over hoe dat moet.
[/quote]

Wat is classic mini en waar kan ik zo een boek vinden moest het zijn?
Het is de bedoeling om een 1300cc in steilheck te leggen van de winter, zodat er wat meer pit inzit en deze 1300cc dan beetje op te voeren. Eerst dacht ik aan een GT blokje (GK) maar denk dat deze moeilijk te vinden zijn.

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets kop op een 1300cc onderblok.
« Reactie #9 Gepost op: za, 25 mei 2013, 13:33:34 »
ja 20 duizend euro voor een door dat bedrijf gebouwt blok ja. Maar dat is dan wel voor de race wereld bedoeld.

er zijn niet veel mensen die dit kunnen bouwen!! vandaar ook waarschijnlijk de hoge prijs..
En natuurlijk is dit voor de racerij bedoelt, zoiets is niet te gebruiken als dagelijks vervoer  -gert-

en deze motors zijn/worden gebouwd via de Duitse rennsport regelementen
« Laatst bewerkt op: za, 25 mei 2013, 13:36:07 door Lewis-coupe »

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Motorfiets kop op een 1300cc onderblok.
« Reactie #10 Gepost op: za, 25 mei 2013, 14:02:40 »
blok van een mini moet ook wel in een polo passen zou je denken, misschien dat zelf proberen.
heb je wel wat aparts, heb ik nog niet eerder gezien

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Motorfiets kop op een 1300cc onderblok.
« Reactie #11 Gepost op: za, 25 mei 2013, 17:43:51 »
dat blok past overal in met de bak onder de motor. Maar ik zou dat nou niet meteen doen, maar je kan er wel veel ideeen weg halen want daar is eigenlijk allees al wel een keer mee gedaan. Het enige jammer is dat het maar een 3 lager blok is, dus voor hoog vermogen is dat niet bepaald ideaal. Maar toch kun je met een bmw k1200rs kop ofzo(de 16v) en een compressor er aan vrij makkelijk 200pk draaien en dat eigenlijk gewoon in een straatwaardige opstelling.

er zijn niet veel mensen die dit kunnen bouwen!! vandaar ook waarschijnlijk de hoge prijs..
En natuurlijk is dit voor de racerij bedoelt, zoiets is niet te gebruiken als dagelijks vervoer  -gert-

en deze motors zijn/worden gebouwd via de Duitse rennsport regelementen
Het is vooral omdat veel mensen er niet echt mee bezig zijn. En omdat het allemaal volgens het regelement moet zit je ook aan veel strengere eisen waardoor dingen die je bij je eigen weg auto wel zou doen daarop niet kunnen. Denk bijvoorbeeld aan de gaskleppen, zou zo kunnen dat ze in bepaalde klasses bijvoorbeeld maximaal met 38mm ofzo mogen rijden. Maar op de weg zou je gewoon pakken wat het beste uit komt en het meeste vermogen geeft. En er zit gewoon heel veel uren werk in om zo'n blok helemaal perfect op te bouwen. Je moet alles op de micrometer precies uitmeten en doen. Dus om zo'n blok helemaal op te bouwen kan zo een maand lang een full time baan zijn voor 1 zo'n man daar. Oftewel een 160 uur ×50 (makkelijk rekenen) Dan zit je al aan 8000 euro alleen aan uurloon. En ik denk niet dat die lui het voor 50 euro per uur doen, eerder 75. En dan nog een die kop kopen, nieuwe zuiger, nieuwe drijfstangen, andere krukas waarschijnlijk en lagers en een vliegwiel en al die dingen. En dan moet er nog een ecu bij komen, zal ook wel iets als dta of kms aan komen, nog een keer 2000 euro.
Maar zulke motoren gaan dan ook naar mensen die een inkomen van 6 of 7 cijfers per jaar hebben vaak.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Motorfiets kop op een 1300cc onderblok.
« Reactie #12 Gepost op: za, 25 mei 2013, 18:51:50 »
Tja, als ik nou een site kon vinden waar de koppen met kanaalbezetting op staan... Zou best een motorfietskop op m'n 16V-onderblok willen bouwen, maar om nou lukraak koppen te gaan kopen om er achter te komen dat de kanalen niet overeenkomen?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Motorfiets kop op een 1300cc onderblok.
« Reactie #13 Gepost op: za, 25 mei 2013, 20:37:43 »
Tja, als ik nou een site kon vinden waar de koppen met kanaalbezetting op staan... Zou best een motorfietskop op m'n 16V-onderblok willen bouwen, maar om nou lukraak koppen te gaan kopen om er achter te komen dat de kanalen niet overeenkomen?!
Het is niet de kanalen waar je naar moet kijken, dat is vrij simpel op te lossen. Je moet kijken naar dat de afstand tussen de cilinders gelijk is en de diameter er van. En ook dat je kopbouten aardig in de buurt uit komen, want je kan zo'n kop niet zomaar opnieuw gaan boren voor die bouten.
En de kanalen kun je gewoon buitenom leggen, bij race motoren word er wel vaker een koelkanal buitenom gelegd en ook een olie kanaal word met zulke dingen nog wel eens buiten om de kop heen gelegd en ergens weer de olie gallerij in geboord.

Offline Ivan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 118
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets kop op een 1300cc onderblok.
« Reactie #14 Gepost op: za, 25 mei 2013, 22:26:47 »
Allemaal leuk voor jullie reacties, maar kan iemand me helpen met het gewoon op leuken van een 1300cc motorblok, bv: koop laten bewerken, andere kleppen en nokkenas en dan carburators en een degelijke uitlaat.