dat blok past overal in met de bak onder de motor. Maar ik zou dat nou niet meteen doen, maar je kan er wel veel ideeen weg halen want daar is eigenlijk allees al wel een keer mee gedaan. Het enige jammer is dat het maar een 3 lager blok is, dus voor hoog vermogen is dat niet bepaald ideaal. Maar toch kun je met een bmw k1200rs kop ofzo(de 16v) en een compressor er aan vrij makkelijk 200pk draaien en dat eigenlijk gewoon in een straatwaardige opstelling.
er zijn niet veel mensen die dit kunnen bouwen!! vandaar ook waarschijnlijk de hoge prijs..
En natuurlijk is dit voor de racerij bedoelt, zoiets is niet te gebruiken als dagelijks vervoer
en deze motors zijn/worden gebouwd via de Duitse rennsport regelementen
Het is vooral omdat veel mensen er niet echt mee bezig zijn. En omdat het allemaal volgens het regelement moet zit je ook aan veel strengere eisen waardoor dingen die je bij je eigen weg auto wel zou doen daarop niet kunnen. Denk bijvoorbeeld aan de gaskleppen, zou zo kunnen dat ze in bepaalde klasses bijvoorbeeld maximaal met 38mm ofzo mogen rijden. Maar op de weg zou je gewoon pakken wat het beste uit komt en het meeste vermogen geeft. En er zit gewoon heel veel uren werk in om zo'n blok helemaal perfect op te bouwen. Je moet alles op de micrometer precies uitmeten en doen. Dus om zo'n blok helemaal op te bouwen kan zo een maand lang een full time baan zijn voor 1 zo'n man daar. Oftewel een 160 uur ×50 (makkelijk rekenen) Dan zit je al aan 8000 euro alleen aan uurloon. En ik denk niet dat die lui het voor 50 euro per uur doen, eerder 75. En dan nog een die kop kopen, nieuwe zuiger, nieuwe drijfstangen, andere krukas waarschijnlijk en lagers en een vliegwiel en al die dingen. En dan moet er nog een ecu bij komen, zal ook wel iets als dta of kms aan komen, nog een keer 2000 euro.
Maar zulke motoren gaan dan ook naar mensen die een inkomen van 6 of 7 cijfers per jaar hebben vaak.