Auteur Topic: Let op met wiellager van het merk ATEC, naafmoeren niet gebruiken!  (gelezen 605 keer)

Offline elle-pelle

  • Non-Register lid
  • Berichten: 28
  • Geslacht: Vrouw
Let op met wiellager van het merk ATEC, naafmoeren niet gebruiken!
« Gepost op: za, 17 mrt 2012, 22:18:39 »
Even een algemene waarschuwing voor mensen die wiellagers willen kopen.

Let goed op met wiellagers van het merk ATEC!!
Ik heb wiellagers van dit merk besteld bij www.atp-autoteile.de en kwam helaas voor een vervelende verrassing te staan toen ik alles monteerde. De bijgeleverde naafmoeren hebben aan beide kant mijn schroefdraad verrot en mijn aandrijf assen dus afgeschreven vooral rechtsvoor zat geen fatsoenlijke schroefdraad meer op.  -boehoe-

Ook de andere bijgeleverde moeren kan je beter niet gebruiken, ook zij passen niet lekker. lagers zelf zijn trouwens wel goed je moet alle je oude moeren weer terug plaatsen!

Je bent gewaarschuwd! Ohja toevallig iemand nog een (rechts, de lange dus) aandrijfas ergens liggen, ik ben nu op zoek! -klus-

groetjes Ellen
Vieze handen en zwarte nagelranden is toch ook vrouwelijk?

Offline djpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
  • Polo van Ooij
Re: Let op met wiellager van het merk ATEC, naafmoeren niet gebruiken!
« Reactie #1 Gepost op: zo, 18 mrt 2012, 00:16:04 »
Even ter aanvulling:

Ik heb de moeren die erbij zaten eens nader bekeken: Het schroefdraad lijkt verkeerd geperst te zijn. De spoed komt in iedergeval niet overeen met de originele spoed. Vervelende is dat je bij een borgende moer ervanuit gaat dat de moer stroef erop loopt. Ellen heeft ondertussen de leverancier ingelicht over de moeren.

Maar tip van flip:
Bekijk eerst even of de spoed van de geleverde moertjes netjes is!

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Let op met wiellager van het merk ATEC, naafmoeren niet gebruiken!
« Reactie #2 Gepost op: zo, 18 mrt 2012, 11:00:14 »
Steekas heb ik wel maar verzending is duurder dan bij een lokale sloop eentje halen.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -