Auteur Topic: Project [ 04-HD-81 ] Polo 1  (gelezen 141660 keer)

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 04-HD-81 ] Polo 1
« Reactie #510 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 13:47:18 »
Ik zou wel willen, zat vandaag gewoon te genieten toen ik de kids van de cręche haalde en mijn dochter achterin hoorde zeggen "Vind mamma-auto niet leuk, vind mamma-auto niet mooi"! :D

Uw opvoeding-met-den-vlakken-hand begint zijn vruchten af te werpen.  -thumbsup-
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 04-HD-81 ] Polo 1
« Reactie #511 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 13:48:12 »
Ik weet niet of ik het hier al gemeld heb, maar ik kan het in 1 woord samenvatten:

Jaloers! (ben ik op het groene gevaar)  :P
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 04-HD-81 ] Polo 1
« Reactie #512 Gepost op: za, 21 mrt 2009, 14:30:19 »
Dank u dank u!!

Ben gister wezen uitlijnen waar ik ook de bandjes gehaald heb, in belgie.. Deze man krijgt vele dikke wagens over de vloer en weet dus op een goede manier om te gaan met auto's..

Op de uitlijnbank bleek eigenlijk dat hij volledig in het goede spoor stond des ondanks alles eruit geweest is..

Wat me wel opviel is dat het rechterwiel (stelkant) rechter staat dan het linker.. Maar je kan niet veel stellen aan de toplagers of draagarm dus daar was niks aan te doen..

Wat ik me nu afvraag:

1: Is het normaal dat 1 wiel meer schuin naar binnen staat dan het ander?
2: Bestaan er verstelbare draagarmen? Net als dat je die hebt bij race wagens?

En ik heb centreerringen gescoord voor de 7j's  -klappen-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 04-HD-81 ] Polo 1
« Reactie #513 Gepost op: za, 21 mrt 2009, 15:27:36 »
Over het uitlijnen van Polo's en eventueel aan te brengen extra mogelijkheden staat al aardig wat op het forum. De zoekfunctie zal je vast wel kunnen helpen?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 04-HD-81 ] Polo 1
« Reactie #514 Gepost op: za, 28 mrt 2009, 12:15:20 »
Ben net bij de vw man geweest waar ik vroeger ook altijd kwam..

Hij is 76 en still working :) Heeft het motortje eens geinspecteerd en fatsoenlijk afgesteld..

De carb was nog aardig schoon van binnen, bleek na het laten leeglopen van de carb..
 

De stelschroef aan de achterkant van de carb die is voor het afstellen van een klep (heb er echt nog te weinig kaas van gegeten) die stond niet goed.. Daardoor zakte de motor steeds ver terug in toeren tot bijna uitvallen..

Nu is alles perfect, mooi 950 toeren en een co van 0.80 % ..

I'm very happy!  -klappen-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 04-HD-81 ] Polo 1
« Reactie #515 Gepost op: za, 28 mrt 2009, 13:21:39 »
 -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 04-HD-81 ] Polo 1
« Reactie #516 Gepost op: di, 07 apr 2009, 13:21:22 »
Domper  -boehoe-

Tijdens het opbouwen is er gewerkt met een spuitbus/pistool in de buurt van de polo.. Dit heeft tot gevolg dat alle liggende delen onder de nevel zijn gekomen  -boehoe-  -boehoe-

Waarom heb je dit nu pas gemerkt?

Ik heb de wagen een paar dagen terug voor het eerst gewassen.. Eerder dacht ik al wat is die lak grof op sommige plekken, ach het zal wel de stof zijn.. Niet aankomen eerst maar eens wassen..

Maar helaas na het wassen was het niet minder..

Toen ben ik naar de spuiter gegaan om te vragen wat ik er mee moest doen.. Hij heeft toen een polijstpad gepakt met de lichtste paste die er is.. Gelukkig gaat het er zeer eenvoudig vanaf zonder de lak aan te tasten ( de pad was niet groen na het polijsten)..  Donderdag heb ik een afspraak om alle liggende delen aan te pakken..

De loods eigenaar wist van niks ..

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 04-HD-81 ] Polo 1
« Reactie #517 Gepost op: di, 07 apr 2009, 13:26:28 »
Hoesje kopen voor een paar tientjes, heb je dat gezeik niet nog een keer -thumbsup-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 04-HD-81 ] Polo 1
« Reactie #518 Gepost op: di, 07 apr 2009, 13:29:14 »
Ik ben nu de loods al weer uit!! En die hoes die heb ik idd aangeschaft, maar niet vroeg genoeg dus..

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Project [ 04-HD-81 ] Polo 1
« Reactie #519 Gepost op: di, 07 apr 2009, 14:34:31 »
De loods eigenaar wist van niks ..
Zou ik ook zeggen als ik hem was..  -gert-

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ 04-HD-81 ] Polo 1
« Reactie #520 Gepost op: di, 07 apr 2009, 21:55:11 »
OWww wat zonde zeg. Maar dat word poetsen dus want met thinner is nog niet zo`n slim plan nu.

Succes

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 04-HD-81 ] Polo 1
« Reactie #521 Gepost op: do, 16 apr 2009, 12:51:04 »
Gister is de taxateur langs geweest: www.steijntaxaties.nl

Dit bedrijf heeft men golfje ook gedaan en nemen het wel serieus en maken er geen ongeloofwaardelijke bedragen van..

Hij was zeer te spreken over de wagen en de documentatie!! Over de waarde kon hij nog niks zeggen.

Wat hij wel vertelde was dat de wagen niet heel geliefd was en dat daardoor de waarde lager zou uitkomen als bij een golf 1 bijvoorbeeld, maar mijn kosten zou ik er zeker uithalen.. Dat was voor mij eigenlijk het belangrijkste..

Wat zeer goed is om te hebben bij een taxatie is: zoveel mogelijk bonnen, sluitende documentatie (zoals ik de pas 70.xxxkmters kan aantonen) en foto's van de restauratie met een kentekenplaat op de wagen.. Dan kan je laten zien dat de foto reeks ook echt bij de wagen hoort en dat hij niet van een andere auto is..

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ 04-HD-81 ] Polo 1
« Reactie #522 Gepost op: do, 16 apr 2009, 13:00:28 »
Gister is de taxateur langs geweest: www.steijntaxaties.nl

Dit bedrijf heeft men golfje ook gedaan en nemen het wel serieus en maken er geen ongeloofwaardelijke bedragen van..

Hij was zeer te spreken over de wagen en de documentatie!! Over de waarde kon hij nog niks zeggen.

Wat hij wel vertelde was dat de wagen niet heel geliefd was en dat daardoor de waarde lager zou uitkomen als bij een golf 1 bijvoorbeeld, maar mijn kosten zou ik er zeker uithalen.. Dat was voor mij eigenlijk het belangrijkste..

Wat zeer goed is om te hebben bij een taxatie is: zoveel mogelijk bonnen, sluitende documentatie (zoals ik de pas 70.xxxkmters kan aantonen) en foto's van de restauratie met een kentekenplaat op de wagen.. Dan kan je laten zien dat de foto reeks ook echt bij de wagen hoort en dat hij niet van een andere auto is..

 -thumbsup- zeker belangrijk gezien de staat.
Moet het ook nog doen bij de 2 polo's. (voor de GT een tussentijdse om in ieder geval de basis te  verzekeren)
Van uitstel komt....

Dus goed dat je dat meteen gedaan hebt.

Eens bellen of ze bij mij langs willen komen en dan meteen voor beide.

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 04-HD-81 ] Polo 1
« Reactie #523 Gepost op: do, 16 apr 2009, 13:04:35 »
Dat willen ze zeker!!

Kosten 130,- en ik geloof 80 of 90 voor iedere andere wagen op dezelfde lokatie!

Ik heb hem meteen laten taxeren omdat ik nu nog niet echt kmters durf te maken, ben een beetje bang voor slechte mede weggebruikers..  Dus tot het rapport binnen is rijden we een beetje rond de kerk

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ 04-HD-81 ] Polo 1
« Reactie #524 Gepost op: do, 16 apr 2009, 13:10:20 »
Dat willen ze zeker!!

Kosten 130,- en ik geloof 80 of 90 voor iedere andere wagen op dezelfde lokatie!

Ik heb hem meteen laten taxeren omdat ik nu nog niet echt kmters durf te maken, ben een beetje bang voor slechte mede weggebruikers..  Dus tot het rapport binnen is rijden we een beetje rond de kerk

Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke taxatiewaarde is.
Wanneer verwacht je het document?