Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: op vr, 04 jul 2003, 10:53:18
-
Kan me voorstellen dat het onderwerp "verlagen" velen begint te vervelen...sorry daarvoor, maar de volgende vraag. HOE monteer ik een set 40/40 verlagingsveren? Als ik zelf probeer logisch na te denken kom ik wel een eindje...wiel opkrikken, bok eronder...wiel eraf....maar dan??
-
Check effe de vraagbaak... Daar staat precies in hoe je de veerpoot uit kunt bouwen. Vervolgens is een veerspanner wel handig :D om de oude veren te verwijderen/nwe te monteren.
-
of doe zoals jaap:om de spanning van de veren te halen ,neem een haakse slijper :D :D :D
-
of doe zoals jaap:om de spanning van de veren te halen ,neem een haakse slijper :D :D :D
Oh jee, Jaap heeft te veel van me geleerd :D :D
Hamer,beitel??
-
Je kunt ook anders prutsen:
auto gewoon op de grond, van bovenaf de beide moeren die de veer onder spanning houden losdraaien(bovenste is de 19moer onder de motorkap, daaronder zit een ronde moer met inkepingen).
Dan de auto opkrikken en de veer ontspant zich vanzelf..
Maar zou toch liever veerspanners gebruiken, wel zo veilig, heb ze zelf ook gekocht, kostte een 30 euro geloof ik.
Verlagingsveren gaan er meestal niet zo onder spanning onder, meestal lukt dat zo zonder veerspanner.
En inderdaad, in de vraagbaak staat wel hoe het moet.
-
D'r moesten 2 (!) ringen vanaf voor de spanning er een beetje af was..
Waren poten van een 1981'er steilheck (polo 1 veren?), en volgens mij zijn die een stuk 'weker' dan de latere typen..
-
Achter is hetzelfde als voor? Ook met die 2 bouten?
-
Die haalt even een topic van 9 jaar oud omhoog :)
Volgens mij heb ik alleen de bovenste moeren los gehaald en kon ik daarna de veren wisselen (of werkte dat nou zou bij de alfa)
Indien je al het gereedschap klaar hebt liggen en beschikt over een brug en een beetje technisch inzicht is het in ieder geval een van de simpelste klussen :)