Auteur Topic: ophanging en remmerij van polo gt  (gelezen 1516 keer)

Offline polo cruiser

  • Non-Register lid
  • Berichten: 23
ophanging en remmerij van polo gt
« Gepost op: zo, 13 nov 2011, 20:12:52 »
Hallo,

Ik heb onlangs een polo 2 gt met een gk motor gekocht. Nu, ik rij dagelijks met een polo coupé 1000cc.
Nu, ik wil een zwaardere blok gaan leggen in mijn daily polo. Maar nu vroeg ik mij af hoe het zat met de ophanging en remmerij.
Moet er veel omgezet worden van de ophanging enzo?
Gelieve iets te laten horen.

Mvg, Pieter

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: ophanging en remmerij van polo gt
« Reactie #1 Gepost op: zo, 13 nov 2011, 20:30:30 »
Nu, ga ik dan maar reageren, dacht alleen de stabi in de achteras. Remmen idem.(100 procent weet ik dit niet)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: ophanging en remmerij van polo gt
« Reactie #2 Gepost op: zo, 13 nov 2011, 20:33:03 »
Als je even een beetje moeite neemt om hier rond te kijken, kun je heel veel info ontdekken, zeker als je de zoekfunctie ook benut.
Je hóeft niets over te zetten, overigens...
Weet niet van welk bouwjaar je daily is, maar het zou kunnen dat je van 4-bak naar 5-bak gaat, en afhankelijk van het bouwjaar van je daily moet je dan ook de voorste stabilisatorstang meenemen...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: ophanging en remmerij van polo gt
« Reactie #3 Gepost op: zo, 13 nov 2011, 22:07:00 »
Ik ben het met mijn 2 voorgangers eens, maar wil hieraan toevoegen dat er wel een klein verschil zit in de remmerij. De GT met GK motor zal een lastafhankelijke remkrachtverdeler hebben, en daarbij behorende grotere wielremcilinders achterop.

Ook had de GK gemotoriseerde polo andere voorveren, met een onderlaag onder en boven de veren, maar of dit een merkbaar verschil is weet ik niet.

Verder kan je nog andere dingen tegenkomen die uitvoering/optie/bouwjaarafhankelijk zijn, maar niet specifiek GT/non GT. Zaken zoals rembekrachtiger, type remklauwen, soort handremsysteem etc.
Pimp my Polo

Offline polo cruiser

  • Non-Register lid
  • Berichten: 23
Re: ophanging en remmerij van polo gt
« Reactie #4 Gepost op: ma, 14 nov 2011, 22:06:58 »
Ok, allemaal hartelijk bedankt voor de reactie! Hier kan ik al mee verder.

@ Gekke Gerrit => Ik gebruik altijd eerst de zoekfunctie maar ik vond niet echt concreet er iets over. Daarmee heb ik de vraag gesteld.
Tenslotte zijt ge vrij voor te antwoorden. Maar je bent alleszinds al bedankt voor de reactie. Ik ben overigens ook van plan om een 5 bak erin te plaatsen. Heb hier nog een 5bak liggen. Is toch iets aangenamer!:)

Mvg, Pieter