Auteur Topic: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis  (gelezen 17490 keer)

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #120 Gepost op: do, 06 nov 2014, 16:57:56 »
Geen oliedruk meten vandaag dus. Wilde een rondje gaan rijden toen er na 5 min rook en stank onder de kap vandaan kwam. Gestopt, gekeken, voorzichtig naar huis en maar weer zitten janken. Wil gewoon wel is lekker een rondje rijden zonder gezeur :(

Rook kwam van dat boutje af waarvan die leiding in het uitlaatspruitstuk zit.



Edit: Ik zie nu dat dat een emissie controle onderdeel is, maar kan dat dan kwaad als daar rook vanaf komt?
« Laatst bewerkt op: do, 06 nov 2014, 17:11:55 door Victor-J »

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #121 Gepost op: do, 06 nov 2014, 17:26:51 »
Dat zijn dan uitlaatgassen met???
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #122 Gepost op: do, 06 nov 2014, 22:26:11 »
Ja ik denk dat het gewoon uitlaatgassen zijn, enige wat ik niet begrijp is, waarom hij dan na 5-10 minuten nog rustig door-rookt. Daarna is het wel over, dat wel.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #123 Gepost op: do, 06 nov 2014, 22:33:47 »
Lekje in het spruitstuk? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #124 Gepost op: do, 06 nov 2014, 22:35:52 »
Kan het gemorste olie zijn?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #125 Gepost op: do, 06 nov 2014, 23:56:33 »
Lekje in het spruitstuk? -dunno-
De pakking is sowieso lek, maar daar komt de rook overduidelijk niet vandaan.

Kan het gemorste olie zijn?
Zat ik ook te denken, maar dan moet het wel veel zijn, gezien ik de auto uit Emmeloord heb gereden en daarna niks meer met olie is gedaan. Zal morgen nog wel even aandachtig ernaar kijken. Was er vandaag écht goed klaar mee.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #126 Gepost op: vr, 07 nov 2014, 00:00:33 »
Dat pijpje is om CO enzo te meten vóór de kat?

Er heeft toch teveel olie in gezeten?
Misschien zit er daardoor wat olie in het uitlaatspruitstuk.
Zou de er dan nog niet dáár uit mogen komen, maar als dat niet helemaal gasdicht is dan kan het wel natuurlijk...

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #127 Gepost op: vr, 07 nov 2014, 15:38:01 »
Ik heb er een week geleden WD40 op gespoten, tenminste alle boutjes op het uitlaatspruitstuk. De pakking moet namelijk vernieuwd worden binnenkort. Ik denk nu dat het die WD40 was die is gaan roken.... Kan dat nog na een week geleden erop gespoten? Heb er sinds dien niet mee gereden. Zo ja...


Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #128 Gepost op: vr, 07 nov 2014, 15:46:40 »
Natuurlijk kan dat  :)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #129 Gepost op: za, 08 nov 2014, 15:46:18 »
 doh

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #130 Gepost op: zo, 23 nov 2014, 11:26:26 »
Vanwege tijdsgebrek bij mij en gebrek aan mogelijkheden om te beunen heb ik gewoon de olie weer naar 10W60 vervangen en het drukrpobleem is weg (als in het piepje doet het niet meer bij rustig rijden met warme motor).

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #131 Gepost op: ma, 24 nov 2014, 00:13:07 »
 -thumbsup-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #132 Gepost op: di, 24 feb 2015, 00:01:19 »
De accubak is weer helemaal mooi dankzij Ron! Helemaal top werk geleverd, ben er erg blij mee!

Maar..

Er moet van de zomer wel weer wat gebeuren. Dit zijn klusjes waar een vakman met kennis en ruimte best een mooie auto van kan maken. Polo's en vooral G40's zijn zeer leuk, maar juist de ouderdomsdingen gaan mij een beetje tegenstaan.

En ik ben hier allemaal heel erg eerlijk over. Hou er niet van om dit soort dingen achter te houden mocht er interesse zijn. Ik weet het even niet meer met de G40.. Moet het even aankijken. Zal in ieder geval even een interessepeilingstopic open gooien, mocht er een mooi bod zijn dan kan die wel weg.
« Laatst bewerkt op: di, 24 feb 2015, 18:55:45 door Victor-J »

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #133 Gepost op: di, 10 mrt 2015, 02:14:56 »
als ik eerlijk ben, denk ik dat je er spijt van gaat krijgen.
Allereerst de standaard opmerking "je krijgt er nooit voor terug wat je erin stopt"
Plus, als je een andere auto koopt, heb je daar ook weer onderhoud aan (kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk)
En dan begint het hele circus weer van voor af aan: je ziet een mooie set velgen, betere radio, leuke uitlaat en nokkenas en hoppa je bent bij wijze van spreken zo weer 1000 euro verder.
Aan de andere kant, g40's worden steeds zeldzamer en het is en blijft een uniek wagentje.
Als ik zou weten dat ik er nog bv 5 jaar van zou kunnen genieten door nu een bepaald bedrag te investeren, ik persoonlijk zou die keus maken.
Maar ik rijd ook pas een jaar of 4 polo :)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ FZ-FZ-83 ] Polo G40 Genesis
« Reactie #134 Gepost op: do, 12 mrt 2015, 11:00:07 »
(...) maar juist de ouderdomsdingen gaan mij een beetje tegenstaan (...)

Daarom draai ik de binnenspiegel altijd weg en gebruik ik alleen de buitenspiegel  :)
Maar serieus: een auto op de weg hebben en houden kost altijd geld.
Met tijdig onderhoud, reparatie, vervanging, revisie (en wat geluk) blijft dat bij een G40 best behapbaar en kan je er héél lang mee doorrijden  -sturen- -thumbsup-