zo lange polo pauze gehouden, zowel op forum als met de wagen.
heb voor de kerst en de grote pauze wel nog het onderblokkie uit elkaar gehaald en in de diesel gelegt, om het zooitje te weken.
zodat ik met schoon spul weer aan de slag kan.
zal van de week even tijd maken om de foto's te posten.
nu heb ik me ooit laten vertellen over uitwegen drijfstangen zuigers en het verlichten + balanceren van krukas/vliegwiel. het een en ander aan winst op zou kunnen opleveren
nou heb ik daar eens over na gedacht.
1 ste vraag:
winst waarin? de Aantal rpm die blokje zou kunnen draaien? en is dat dan alles?
vraag 2:
wat is mijn voordeel ten opzichte van orginele blok
als ik de mh blok met 36mm honda cbr carbs, een 3f nokkenas in een bewerkte serge kop, waar de originele hydrostoters in zitten, en een spaghetti spruitstuk asl config heb.
vraag 3:
wat is de eig de max toerental van een standaard mh kop, voordat de klepjes gaan zweven of de hydrostotertjes stuk gaan? +/- 7000rpm?
vraag 4:
wat gebeurt er als je zelf de drijfstangen lichter maakt + uitweegt. (heb daar wel ideeën over maar ben geen pro). heb gehoord dat als je dingen niet goed doet dat je de balans in de motor verstoord waardoor juist de boel stuk gaat.
Honderden euro's uitgeven aan bedrijven die het goed zouden kunnen is eigenlijk geen optie. maar als ik dat wel doet wat zijn dan de koste? en weegt dit dan op tegen de voordelen?
mijn idee is dus eigenlijk om het onderblok alleen te reviseren.
en hooguit het vliegwiel 0.5 a 1 kg lichter te makken voor het sneller op toeren komen.
kan in de toekomst altijd nog op me gemak een heel interesant blokkie bouwen. terwijl ik dan al rond toer in het polotje.