Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Palla op vr, 10 mrt 2017, 15:16:39
-
Goedemiddag,
Ik ben bezig om mijn g40 in orde te krijgen. 1 ding waar ik nu mee bezig ben is de afstelling van de CO.
Dat kan voor zover ik weet op 2 punten. Er zit een stelschroef op het gasklephuis en een potentiometer in de luchtfilterbuis.
Nu heb ik het 1 en ander opgezocht en kwam ik op vwfortex uit.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?753531-Dead-Lambda-CO-Pot-Setting
Hierin staat dat je de weerstand kunt meten op de buitenste 2 pinnen.
Verder in het topic zie ik dit staan:\
CO_POT Ohm settings
Completely stock 500
Boxenstop and K&N drop-in 570
RS-Chip (Theibach), 72mm pulley, enlarged throtle body 200
Standard tuning chip 420
Standard tuning chip , smaller pulley and K&N 450
Higher ohms = leaner mixture
Lower ohms = richer mixture
Klopt het dat ik hem op 1 van deze kan afstellen?
Ik heb een chip, K&N, 5pk riem, brandstofdrukop 4 bar, intercooler, samco slangen en leidingen en spaghetti spruitstuk.
Ik heb ruud g60 16v benaderd en die zei dat draaien aan die schroef het domste is wat je kan doen, omdat er een bepaalde procedure aan vastzit.
Ik kan hem naar hem brengen en de gehele auto af laten stellen voor 65 euro, maar ik wil liever zelf begrijpen en kunnen hoe het moet!
Kan iemand hier mij verder helpen, wat is de procedure bijvoorbeeld?
Hoor het graag!
Groetjes Pascal
-
Zomaar in 't wilde weg aan 't CO draaien is geen goed idee.
Distributie-timing heb je op orde nu, neem ik aan.
Ontsteking goed afgesteld? (blauwe tempsensor los en 2000 a 2500 toeren)
Juiste bougies? (Bosch W5DPO, zijn duur maar gaan ook lang mee)
Brandstofdruk origineel is 2,5 a 3 bar, volgens mij (kan 't zo gauw niet vinden), maar 4 bar is overdreven, lijkt mij.
CO-poti ben ik begonnen op 600 Ohm (via zoekfunctie hier kom je ook 500-600 Ohm tegen)
Op 't laatst pas aan de co-schroef draaien (met de CO-meter in de uitlaat) en waarnodig stationair bijregelen.
-
Co pot bij mij met het dopje erin was 715 ohm.. vind 200 erg rijk. Net zoals 500...
650 is een goede waarde.
Vind aan de co pot draaien om af te stellen een beetje.. ja beun. Zo van we kunnen geen goede chip schrijven dus we laten hem maar rijk zetten..als ik zo die citaat lees van het vwfortexforum. Op clubpolo staat een veel betere howto
Zelfs al zou je met een kleinere poelie rijden met standaard chip dan hoef je hem niet rijker te zetten... op de "digilag" na. Er staat een map in de std chip die redelijk klopt tot 1 bar..
-
linkje bij het praatje https://www.polog40.co.uk/forum/index.php/topic,214.0.html (https://www.polog40.co.uk/forum/index.php/topic,214.0.html)
-
Hij stond dus op 1900 ohm ongeveer. Gisteren had ik hem op 450 gezet. Ik ga hem nu weer opgeschroeven tot 650 ohm. De brandstofdruk zet ik op 3 bar.
Kan je mij uitleggen hoe je de ontsteking afsteld? Ik heb zelf geen stroboscoop btw.
-
Zonder stroboscoop kun je de ontsteking niet exact afstellen...