Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 140668 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #585 Gepost op: vr, 12 mrt 2010, 22:22:20 »
Bij bewerkte inlaten past een standaard inlaat pakking niet meer. Wat is er dan voor de gebruiken?

Vloeibaar DUH!

Maar moet dit brandstofbestendig zijn?
Zacht blijvend of uithardend?
Wat zijn de ervaringen?

Ik heb uit pakkingpapier zelf een pakking gesneden, heb het niet zo op vloeibare pakking op 1 of andere manier..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #586 Gepost op: vr, 12 mrt 2010, 22:25:50 »
je moet het niet dik insmeren idd , maar dun aan brengen , rustig uitstrijken en dan monteren .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #587 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 12:35:35 »
heeft iemand al eens nieuwe carbrubbers gekocht? die tussen carb en inlaat zitten.
vraag me namelijk af of nieuwe ook zo rete stug zijn,  als die nieuwe wat soepeler zijn wil ik nieuwe aanschaffen..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #588 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 12:38:22 »
nieuw zijn ze niet heel zacht, maar wel soepel. Ik heb een setje R6 carbs gekocht (ongebruikt) icm de nieuwe rubbers. Na verloop v. tijd worden deze hard, door het opwarmen/afkoelen en de dampen die het rubber toch een beetje aantasten.

Heb ze nog nooit nieuw gekocht, zijn niet goedkoop namelijk. Ik heb er universele Gates olie/benzinebestendige slang omheen, maar heb al korte Samco siliconenmofjes klaar liggen (zwart).
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #589 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 18:38:38 »
prijs daar wist ik van, op ebay valt het wel mee.
heb het zelf niet zo op losse slangen met slangklem, orgineel spul zit veel beter vast.
stugger + de versteviging in de rubbers  -thumbsup-

zojuist voor 26 euro 4 nieuwe rubbers besteld, geen geld met de prijzen v/d honda dealers wat ik heb gehoord :D
« Laatst bewerkt op: vr, 19 mrt 2010, 19:02:38 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #590 Gepost op: di, 23 mrt 2010, 16:17:35 »
'n goeie koop  -thumbsup-

Ik heb de carbs op een steun staan, de rubbers zijn alleen voor afdichting gemonteerd.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #591 Gepost op: za, 03 apr 2010, 17:14:09 »
nou, setje is binnen en inderdaad zijn deze rubbers een stuk soepeler dan de oude, eigenlijk niet te vergelijken. oude zijn stugge krengen :D
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #592 Gepost op: zo, 04 apr 2010, 19:16:35 »
Kan er iemand uitleggen wat een ruw/niet vloeiend spruitstuk voor een effect heeft op het mengsel?
Wordt het rijker/armer? Onvolledigeverbranding?
Ik vind alleen info over turbulentie en dit juist te voorkomen. Op andere sites lees ik dat ze juist turbulentie proberen te creëren...
Nou snap ik het niet meer...


Het gaat namelijk nog wel ff duren voor ik klaar ben met een vloeiend overlopend spruitstuk..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline wobster

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • kevin vrijsen
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #593 Gepost op: za, 17 apr 2010, 21:11:56 »
vandaag het blok aan het lopen. :)heerlijk het geluid

alleen heb ik gevoel dat het vermogen onderin niet is toegenomen onder de 4000 zijn het juist drachtige ezels en daarboven losgeslagen op amfetamine levende stieren -gert-is hier nog iets aan te doen?aan die ezels de stieren mogen blijven :)

en het langzaam terugvallen van toeren is ook best irritant.

voor de rest heb remlucht sproeier afgedicht en hoofdsproeier 128 steken,naald niet opgevuld.Polo start goed en rijd verder fijn,alleen het korte gas is wennen.

en 14gr voorontseking hoe kun je dit doen zonder stroboscoop want mijne doet het niet meer  -boehoe-


gr kevin

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #594 Gepost op: za, 17 apr 2010, 23:47:18 »
afstellen zonder stroboscoop gaat niet, nauwkeurigste is met een vervroeging op het pistool zelf (maar ook de duurste)
de rest is een kwestie van afstellen, klinkt als niet synchroon staan en of arm mengsel.
lees, probeer en leer zou ik zeggen.. daar leer je het meest van.


btw, weet er niemand iets uit te leggen over turbulentie(zoals hierboven gevraagd)? dacht dat dat wel moest kunnen aangezien het vrij vaak besproken wordt?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline PoloGerard

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
  • Gerard Leussink
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #595 Gepost op: zo, 18 apr 2010, 11:38:34 »
Hallo,

Heeft iemand ervaring met motorcarburateurs op LPG.
Ik heb een 3f blok gekocht en 4-2-1 en kan CBR600 carbs.  kopen
Ik maak zelf een spruitstuk met gasinlaat.Zou dit backfire's gaan geven?

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #596 Gepost op: zo, 18 apr 2010, 18:58:05 »
 -gert-
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline wobster

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • kevin vrijsen
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #597 Gepost op: ma, 19 apr 2010, 14:12:32 »
en ja hij loopt als een zonnetje nu enkel nog wat fijn afstellen.

had de onsteking mooi gezet want stond 2 graden te laat. -thumbsup-
ff naar de motorzaak gereden vaccummeters erop en synchroon stonden redlijk goed. -thumbsup-
co 2 slagen open -thumbsup-
drukmeter achter het pompje mooi 0,12 bar
dan ff lambdasonde erin afr metr derop en testen iets te arm dus sproeiertje 132 gehaald en 1 ringetje onder de naald -thumbsup-


loopt nu overal mooi in het groene gedeeldte enkel bij +7000 toeren ietsje te arm,

valt direct terug in toeren bij gas los  direct naar 1500 en dan iets langzamer richting 950.

hangt ook fel aan het gas enkel bij koude start en als ik tijdje voor het stoplicht sta en wil vertrekken dat die even bokt op 3 poten is ook direct weg als ie boven de 1500tr is geweest. :)

dus ik ben op het moment een zeer gelukkig mens en heb gisteren 3 sprintjes gedaan op racewars en 2 gewonnen dus voor mij is dit geslaagd geweest.

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #598 Gepost op: ma, 19 apr 2010, 18:03:55 »
ik heb je niet gezien op race wars
kan zijn dat hij stationair iets te rijk staat , had ik in het begin ook en dan bokte die ook effe als een tijdje voor de rode lichten had gestaan

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #599 Gepost op: di, 20 apr 2010, 14:27:13 »
idd, heb/had ik ook last van. Vooral na de kopbewerking blijft het toerental ietsje langer bij 1200 toeren hangen en zakt dan rustig naar 900.
 Ontsteking stel ik niet op een vaste waarde af, maar aan de hand van het mengsel/motorloop. Vooral de CO schroef heeft daar een behoorlijke invloed op. Na wat spelen met de ontsteking en CO afstelling was dat 'blijven hangen' al minder. Heb nu zelf de CO schroeven iets minder dan 2 volle slagen open.

Als dat niet lukt zou je ook nog de stationairsproeier zelf een maatje kleiner kunnen doen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983