Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138636 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #225 Gepost op: do, 11 sep 2008, 20:27:02 »
er zijn meerdere artikelnummers die naar Rome leiden.. -thumbsup-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #226 Gepost op: do, 11 sep 2008, 20:29:12 »
of een benzinepomp halen bij de lokale motor zaak, werk ook prima  :)

klopt o so true ,wat op die carbs zit levert ruim voldoende
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #227 Gepost op: vr, 12 sep 2008, 22:13:41 »
Welke Keihin modellen zijn aan te raden?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #228 Gepost op: vr, 12 sep 2008, 22:30:08 »
Hoeft niet Keihin specifiek te zijn, kan ook best een Mikuni of een ander merk op.

Voor een 1.3'tje kan je best een 36/37mm set kopen, die vaak op een 600cc supersportset zitten.

Ik heb nog een setje liggen van een CBR600 uit 96 (36mm)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #229 Gepost op: za, 13 sep 2008, 16:41:35 »
Nog ff een gaskabel vragie. Ik gebruik nu een niet al te dikke binnen+buitenkabel bij een motorzaak vandaan (voor me gevoel wat te dun zelfs) Hier heb ik dat rubberen ding aan gemeubeld dat weer aan je gaspedaal zit. Hebben jullie een bepaalde gaskabel in gebruik?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #230 Gepost op: za, 13 sep 2008, 18:00:59 »
Nog ff een gaskabel vragie. Ik gebruik nu een niet al te dikke binnen+buitenkabel bij een motorzaak vandaan (voor me gevoel wat te dun zelfs) Hier heb ik dat rubberen ding aan gemeubeld dat weer aan je gaspedaal zit. Hebben jullie een bepaalde gaskabel in gebruik?

originele VW polo gaskabel; verlengd en met een nippeltje aan het einde.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #231 Gepost op: za, 13 sep 2008, 18:12:03 »
originel gaskabel van zzr aangepast voor polo
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #232 Gepost op: za, 13 sep 2008, 19:03:21 »
als de sproeiers 130 zijn krijgt hij dan te weinig benzine om stationair te lopen? ik krijg hem alleen aan het lopen met volgas en een hoop geprut, straks ff kijken of ontsteking goed staat.. heb de carbs nog zo gelaten zoals ze zijn, opboren kan altijd nog..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #233 Gepost op: za, 13 sep 2008, 19:04:29 »
met wat voor een ontstekingshuis ? ,kabels wel op de juiste vo0lgorde ? aav verschilt tov mh namelijk
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #234 Gepost op: za, 13 sep 2008, 23:42:41 »
heb 'm aan de praat gekregen :) m'n zelfgemaakte luchtfilter is blijkbaar niet goed. zonder slaat ie net zo mooi aan als eerder, heb standaard aav, en alleen de injectie, dus spruitstuk-gasklephuis+sensoren/actuatoren-luchtfilter en ontluchting van tank+carter verwijderd. co schroeven staan op 3 halve slagen, maar heb het idee dat hij veels te veel krijgt. vol gas pruttelt het aardig en schokkerig, met langzaam gas geven loopt het wel mooi, het is dat er nog een kat onder hangt, anders had ik een constante vlam uit de uitlaat :D zo'n ontiegelijk geborrel.

maar wat een heerlijk spul :D dit had ik veel eerder moeten doen. foto's/filmpjes volgen vast nog wel een keer.. eerst maar eens mooi aan het lopen maken
had eerst nog een beetje last van backfire, ontsteking heel iets veranderd en heb er nu geen last meer van.

edit, sproeiers zijn ondertussen ook 150, geen id hoe het zou hebben gelopen met 130, zat het filter er nog op :)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #235 Gepost op: zo, 14 sep 2008, 08:35:35 »
dan zal hij nog ruk rijden ,aangezien de aav ontsteking geen mechaniosche vervroeging heeft ,maar dat via de computer geregeld wordt .

daarom mh ontsteking
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #236 Gepost op: zo, 14 sep 2008, 09:46:23 »
http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,5804.0.html

de ECU van de AAV is nogal van slag als je heel de inlaat ineens weghaalt en daar geen signalen meer vandaan komen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #237 Gepost op: zo, 14 sep 2008, 11:27:32 »
het lijkt idd een ontstekings probleem, vooral vervroegen als je hem echt belast, onbelast gaat het wel. morgen maar eens ff opzoek naar een kabelboom a stekker en dan moet ik dat maar eens proberen
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #238 Gepost op: zo, 14 sep 2008, 11:32:16 »
heej... Dat is het idee van de vervroeging.  -klus- -thumbsup-

Succes met zoeken! Brullen met die handel -sturen-




Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #239 Gepost op: di, 16 sep 2008, 11:07:08 »
gister ontsteking in orde gemaakt. toevallig stond er nog een golfje die ook op zoek was naar een boom  -nana-
loopt lekker, nog ff goed afstellen en een oplossing bedenken voor het luchtfilter. had heerst een stuk schuim op de kelkjes liggen, maar daar wil die haast niet mee lopen. ben ik zonet bij een motorzaak geweest, vertelde zo'n monteur dat ik dan beter het filter er op kon laten en dan kleinere sproeiers moet nemen. maar ik weet niet hoe ik daar over moet denken..   heb ondertussen 150 sproeiers, was 130 later boortje 1,5 ontmoet :)

eens kijken of ik ergens een filmpje/foto heb..
trouwens, ik wil nog een steuntje maken tussen de ophanghaken aan de kop en de carbs, op de 1e foto onder de zwarte deksel zit een lange m5 bout door de carbs heen, kan ik deze zo verwijderen en een langer m5 draad in stoppen zodat ik meer draad heb om wat aan te bevestigen.. weet niet wat er precies achter die bout zit. maar het ziet er niet bijzonder uit (heb geprobeert los te maken, maar veert nogal mee)

filmpje is te groot, zal binnenkort wel wat nieuwe maken..
« Laatst bewerkt op: di, 16 sep 2008, 11:09:42 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen