Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138648 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #240 Gepost op: di, 16 sep 2008, 11:17:00 »
Is alleen een lange bout om de carbs bij elkaar te houden. Ik heb daar ook een steun zitten, die naar het onderblok gaat (waar je originele spruitstuk nog op steunt).

qua filters kan je via Ebay conusvormige filters bestellen (4 losse), kost niet de wereld.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #241 Gepost op: di, 16 sep 2008, 12:19:57 »
heb idd ookal zitten denken om er 4 losse ringen op de orginele plaat te monteren, maar dat gaat nog niet zo makkelijk omdat dan de aansluiting van de luchtdruk op de membramen in aanraking komen met de aangezogen lucht waardoor de membramen tegendruk krijgen
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #242 Gepost op: di, 16 sep 2008, 12:22:24 »
ikke niet begrijp :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #243 Gepost op: di, 16 sep 2008, 16:35:26 »
heb er zo geen foto van, maar ik heb om de kelk heen gaten zitten die open met de buitenlucht moeten staan. bij een cbr keihin heb ik gezien dat er een andere aansluiting voor zat (ram air?) maar dat heeft die van mij iig niet.

moet ook maar eens kijken of ik ergens een stekkertje kan vinden, mijn kabelboom heeft maar 6 aansluitingen. 7 is voor de temperatuur, als ie koud is loopt ie ook erg beroerd. heb 'm ondertussen redelijk afgesteld, wat een lopen :D
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #244 Gepost op: di, 16 sep 2008, 20:03:10 »
ahaa, dan gaan de schuiven extra open (is idd een ram-air achtige constructie). Die kan je volgens mij prima in de luchtfilterbak laten zitten, dat zit bij een motorfiets ook zo.

Ram-air is voor een auto toch niet van toepassing.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #245 Gepost op: wo, 17 sep 2008, 13:20:35 »
nee klopt, maar ik bedoelde met dat ram-air juist die aparte aansluiting, hoorde van een motormonteur dat zonder die ram-air aansluiting de boel haast niet wou lopen, maar was bij mij nog niet van toepassing (toen moest ik denken aan die aparte aansluiting wat ik wel eens heb gezien, maar hebben jullie blijkbaar geen last van?)
orgineel zit het idd in de luchtfilterkast, maar niet direct in verbinding met de aangezogen lucht, de kelk zit er tussen. heb er tijdelijk maar een panty omheen getrokken :) werkt ook
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #246 Gepost op: wo, 17 sep 2008, 13:48:40 »
ramair zuigt alleen het membraan verder omhoog, zodat de gasschuif verder open gaat. Die lucht komt niet door je venturi's. De ramairaansturing wordt gedaan doordat er een vacuum in je inlaatcollector ontstaat, door die onderdruk wordt je gasschuif verder opengetrokken. De slangen kan je gewoon open laten, of afdoppen.

Laat je die ramair openingen gewoon los, dan loopt je motor nog steeds goed. Weet niet welke motorfietsmonteur je gesproken hebt, maar dat verhaal klopt niet.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #247 Gepost op: wo, 17 sep 2008, 13:59:42 »
gewoon open laten dan reageren de carbs beter op de druk die onder de kap heerst
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #248 Gepost op: wo, 17 sep 2008, 14:18:57 »
btw zeer leuke site klik
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #249 Gepost op: wo, 17 sep 2008, 14:21:46 »
zeer leuk!

(Nou heb ik weer een reden om iets anders te gaan doen :( )
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #250 Gepost op: wo, 17 sep 2008, 14:26:26 »
zeer leuk!

(Nou heb ik weer een reden om iets anders te gaan doen :( )

 je technisch engels opbeuren  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #251 Gepost op: wo, 17 sep 2008, 14:36:40 »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #252 Gepost op: wo, 17 sep 2008, 14:44:37 »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #253 Gepost op: wo, 17 sep 2008, 15:54:09 »
kijk,  dat zou ik dan weer wel als 'studiegerelateerd kunnen zien :) 
je technisch engels opbeuren  :D
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #254 Gepost op: do, 18 sep 2008, 12:43:51 »
het leek mij ook nogal raar, maargoed ik heb het er iig niet op zitten :)
wie van jullie heeft wel een 7 polige stekker(met 7 kabels ipv 6) (met temperatuursensor) volgens mij is het namelijk een andere sensor dan wat de injectie gebruikt. voor ik er zomaar een kabel aan lus eerst maar eens de weerstanden opzoeken ....
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen