Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138651 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #300 Gepost op: wo, 24 sep 2008, 18:27:07 »
ik schaar me volledig achter martijn , eerst alles van het begin na lopen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #301 Gepost op: wo, 24 sep 2008, 18:30:53 »
het choken wordt ondertussen wel steeds beter, misschien wel te lang gestaan ofzo
starten heb ik ook geen problemen mee, het is alleen wel lastig dat je elke keer bij koude motor/te laag toeren aan die hendel moet trekken.
misschien toch niet zo'n gek id om de stationair schroef te verlengen naar binnen, je er bij een motor ook zo bij
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #302 Gepost op: wo, 24 sep 2008, 18:50:15 »
motor moet zowie so bij koude toestand gestart worden met choke , als je de choke uitzet na een minuutje zal hij een 500 a 600 toeren draaien op bedrijfstemp[ zal dit een 900 a 1000 zijn
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #303 Gepost op: wo, 24 sep 2008, 22:05:30 »


zeg dan gewoon dat het wel goed functioneert. de werking weet ik. heb ik van die site.
ik weet niet hoe jij er bij komt dat mijn motor slecht loopt, vind het alleen vreemd dat de motor uit valt als je blijft choken.



dat komt; doordat deze startverrijkin niet werkt zoals een normale choke .. Er wordt niets gesmoord (letterlijke vertaling van Choke), maar er gaat juist direct meer brandstof bij.
Resultaat is= veel te rijk mengsel, dat tegen verzuipen aan hikt..

Ik zeg dit al de hele tijd -dunno-

Hoe ik er bij kom dat je motor slecht loopt; dit is toch duidelijk een symptoom dat je motor niet lekker loopt? een goed lopende motor kan heel goed zelfstandig stationair draaien bij koude én warme motor.

Dit is echt mijn laatste aanwijzing. Ik doe mijn best je te assisteren, de dank die ik er voor terugkrijg is dat ik geirriteerd achter mijn schermpje zit. Hoe dat komt mag je zelf bedenken -ja-
« Laatst bewerkt op: wo, 24 sep 2008, 22:08:12 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #304 Gepost op: wo, 24 sep 2008, 22:13:26 »
ik zie flashbacks van een andere topic
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #305 Gepost op: wo, 24 sep 2008, 22:37:24 »
ik zie flashbacks van een andere topic

Ik ga niet raden welke (das te makkelijk)

Dus even dit:
(meteen eens kijken of het werkt)

http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,5998.new.html#new

Wie weet helpt dit bij het voorkomen van toekomstige irritatie.

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #306 Gepost op: wo, 24 sep 2008, 22:39:44 »
ik typ niets  :)  anders heb ik het straks gedaan   :P   (ja werkt) -thumbsup-
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #307 Gepost op: do, 25 sep 2008, 11:32:24 »
Even een afslag genomen, zijweg ingeslagen, omgekeerd whatever;

Totaal andere vraag;

Ik heb een heel mooi setje Mikuni's liggen in 40mm variant. Ze zijn voorzien van standaard sproeiers en zijn amper gebruikt. Mooie is dat OP de carbs aansluitingen zitten voor vacuum.

Nu komt het volgende; Het 3f blokje dat ik heb is natuurlijk rete snel  :D(vergeleken met mijn HK..) Nu loopt mijn HK'tje prima op de 37mm Keihins.  De keihins komen van een yamaha R6 en had standaard al 154 sproeiers. Heb ik niets aan veranderd, dit was blijkbaar een prima maat. De naalden moesten wel een stukkie omhoog, maar in het hoofdgebied was er niets mis met het mengsel.

Ik verwacht zelf dat mijn 3F je toch wel op 38/40mm carbs moet kunnen lopen. De doorlaat van de carbs is natuurlijk groter, maar ik zit met het volgende;

De doorlaat van de kop naar kleppen is ook nooit 40mm. De ruimte is er ook niet voor, dan krijg je de bouten van de pasplaat niet meer naast 40mm(inwendig) runners.. De doorlaat van pasplaat --> kop kan dus sowieso geen 40mm worden.
De std. sproeierbezetting van de 40-ers is slechts 125(?). Dat zegt weinagh natuurlijk, dat is zo aan te passen.

De "question de Jambon" is dan ook;

doe ik er verstandig aan om een spruistukje te bouwen dat van 40-->+/-36mm gaat of zou ik beter door kunnen zoeken naar een leuk setje 38mm'ers? Het echte nut van 40mm carbs is wel een beetje weg als de inlaat verderop alsnog geknepen wordt.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #308 Gepost op: do, 25 sep 2008, 12:44:45 »
zoek een setje 36mm .40mm is de doorstroom te traag voor
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #309 Gepost op: do, 25 sep 2008, 12:51:17 »
Hoe zit dat bij Thomas z'n ABD-powerpack (ex-Jan)?
Carb's zijn 40mm (op een 1.4) toch?
Spruitstuk is dmv stukjes slang & slangenklemmen.
Als ik 't goed heb, zit er verloop in de slang
of iig: monteren slang aan kopzijde ging prima,
maar aan carbzijde met moeite over de flens, zeg maar

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #310 Gepost op: do, 25 sep 2008, 12:52:40 »
idd daar zit een vernauwing
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #311 Gepost op: do, 25 sep 2008, 13:11:04 »
zoek een setje 36mm .40mm is de doorstroom te traag voor

OK, maar mijn HK draait prima op een 37mm. 

Verschil HK tov 3F (afgezien van sleep/hydro);

andere compressieverhouding
HK= 9.5     3F=10.5(gevlakt)
andere nokkenstok (kleptiming/lift)
HK=tam     3F= scherp
zelfde boring/slag
75 resp. 72

Dwz. dat de stroomsnelheid niet (veel) verandert (boring/slag gelijk), maar dat doordat de kleppen langer open staan, duurt het proces langer.

Dan heb je gelijk Serge; ik zou dan een setje 36/37 evt. 38mm moeten scoren. De stroomsnelheid door 40-ers zal dan idd te langzaam zijn. Jammer; die 40-er Mikuni's zijn qua hartafstand ideaal (bijna gelijk aan polo) en hebben geintegreerde vacuumaansluiting..

Ach; misschien knoop ik die nog wel op de golf :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #312 Gepost op: do, 25 sep 2008, 13:13:00 »
Hoe zit dat bij Thomas z'n ABD-powerpack (ex-Jan)?
Carb's zijn 40mm (op een 1.4) toch?
Spruitstuk is dmv stukjes slang & slangenklemmen.
Als ik 't goed heb, zit er verloop in de slang
of iig: monteren slang aan kopzijde ging prima,
maar aan carbzijde met moeite over de flens, zeg maar

Dat is in principe hetzelfde als het monteren van een 40-er carb op een inlaat die uiteindelijk 36 wordt. Of zit er een flinke vernauwing in om de snelheid van de volumestroom te versnellen? (dwz kleiner dan de opening in de kop?)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #313 Gepost op: do, 25 sep 2008, 15:24:41 »
Dat is in principe hetzelfde als het monteren van een 40-er carb op een inlaat die uiteindelijk 36 wordt.
Of zit er een flinke vernauwing in om de snelheid van de volumestroom te versnellen? (dwz kleiner dan de opening in de kop?)
Precieze diameters weet ik niet (ook nooit zelf opgemeten denk)
Wat ik wel weet: 't werkt prima.
Met complete 1.0-uitlaatlijn een leuke 88pk

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #314 Gepost op: do, 25 sep 2008, 18:00:11 »
de carbs is 40 m dus de luchtstroom die bij de klep heerst is sneller dan in de carb ,leuk voor hoge toeren .
 ideaal is de carb net zo groot als de inlaatklep
je hebt laagvliegers en modelvliegers .