Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138639 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #315 Gepost op: do, 25 sep 2008, 19:18:36 »
Daar heb je helemaal gelijk in Serge. Ik heb al besloten dat ik maar beter een 36 tot 38mm setje aan kan schaffen.

Rare combi die wagen van Thomas :D Sprietje aan de uitlaatkant en een stortkoker aan de inlaatkant :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #316 Gepost op: do, 25 sep 2008, 20:56:36 »
Rare combi die wagen van Thomas :D Sprietje aan de uitlaatkant en een stortkoker aan de inlaatkant :)
Thomas heeft al wel een 'Thomas' liggen.......

Offline Siroj.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 208
  • Geslacht: Man
  • Joris Zanders
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #317 Gepost op: do, 25 sep 2008, 22:17:56 »
Daar heb je helemaal gelijk in Serge. Ik heb al besloten dat ik maar beter een 36 tot 38mm setje aan kan schaffen.

Toevallig mijn setje 38mm mikuni's tijdje terug weg gedaan voor 15,-. Zijn naar barry8v gegaan. Anders had ik nog wel een goedkoop setje voor je ligge.
Polo II coupé GK-CBR

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #318 Gepost op: vr, 26 sep 2008, 02:29:22 »
Thomas heeft al wel een 'Thomas' liggen.......

 :D :D :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #319 Gepost op: vr, 26 sep 2008, 18:34:28 »
mot thomas wel er voor zorgen dat ie er op komt voor ie weg roest  -moon- :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #320 Gepost op: za, 04 okt 2008, 15:17:33 »
Gisteravond samen met Pieter, Dennis en Jeroen even naar mijn carburateurs gekeken (Keihin)...wist namelijk niet hoe ik die m3-ringetjes onder de naald zou kunnen krijgen.

Maar nu wisten zij ook niet echt hoe dat bij mijn carburateurs zou moeten...

De naald kan je er namelijk niet zomaar uit krijgen, hij lijkt opgesloten te zitten.

Foto's zeggen waarschijnlijk meer, want een duidelijke uitleg geven is moeilijk....

Dus mijn vraag: Weet iemand hoe ik de naald los kan krijgen om er ringetjes tussen te stoppen.

PS: de carbs zitten nog lang niet op de auto, maar wil vantevoren alles alvast goed voorbereiden zodat ik minder verrassingen tegen kom :D
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #321 Gepost op: za, 04 okt 2008, 15:59:29 »
Dezelfde Keihin naald/schuif combi heb ik ook.

Probleem hierbij is dat de naald een verdikking aan het einde heeft, die precies in de zwarte schuif valt. Het gat in de schuif is 4mm, en er zit een verzonken gedeelte in, waar de verdikking van de naald precies in past.

M3 ringen gaan niet passen onder de naald, omdat de M3 ringen een grotere buitendiameter hebben dan het gat in de schuif. De naald komt dan ineens een paar mm hoger in de schuif te staan, omdat de naald niet meer in de schuif valt maar er OP ligt. M2,5 ringen zijn net weer te klein voor de naald, die past hier dan weer niet doorheen.

Mijn oplossing;

De verdikking van de naald afgedraaid en er een aantal kerfjes in gestoken, zodat daar een circlip op past. Voila; een verstelbare naald. Die circlip past WEL in het verzonken gedeelte van de schuif.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #322 Gepost op: za, 04 okt 2008, 16:04:11 »
De naalden moet je los kunnen drukken uit de schuif. Zat bij mij ook best vast, maar het kan zeker los. Pas wel op dat je de naalden niet beschadigt.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #323 Gepost op: za, 04 okt 2008, 17:08:29 »
beter ,pak een schroef van de deksel ,draai deze 10 slagen er in en trek de plastic buis met rozet er uit
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #324 Gepost op: za, 04 okt 2008, 17:16:22 »
Zo kan het bij mijn Keihins iig niet. Er valt niets in te schroeven en er kan zeker geen rozet meegenomen worden.

De naald wordt geklemd in het verzonken gedeelte en opgesloten door een klem die je om het membraan heen klikt.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #325 Gepost op: za, 04 okt 2008, 17:23:09 »
die van jaap wel
« Laatst bewerkt op: za, 04 okt 2008, 17:24:51 door Serge »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #326 Gepost op: za, 04 okt 2008, 17:56:30 »
Zie tekst Serge & zie foto.
Daar draai je een schroef in, om vervolgens aan te kunnen trekken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #327 Gepost op: za, 04 okt 2008, 18:14:13 »
Ook weer typisch Japans, om voor elk type carb een ander soort systeem te gebruiken. Uitwisselbare onderdelen? Vergeet het maar :)

Had dit systeem nog niet eerder gezien -klus-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #328 Gepost op: za, 04 okt 2008, 18:24:42 »
al vrij vaak
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #329 Gepost op: zo, 05 okt 2008, 11:31:59 »
heeft of weet er iemand een adres of foto's met info van verschillende soorten naalden? kan zelf alleen over jets/sproeiers vinden.
heb er wel een paar gevonden maar geen informatie, of zit er soms bij een dynojetkit een blaadje met gegevens over hoe conisch bij welke nummers horen?

neem aan dat standaard naalden dikker en minder conisch zijn dan een van een dynojet kit?
heb zo'n vermoeden dat er een dynokitje in zit (vacuum gat is niet opgeboord)


vond net een foto
de rechter is een standaard yamaha/keihin naald, links is er 1 van een dynojetkit. maar lijkt lange niet op de mijnes..
http://www.howmotorcycleswork.com/r6/carb21_needles_zoom.jpg
« Laatst bewerkt op: zo, 05 okt 2008, 12:48:05 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen