Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138639 keer)

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #330 Gepost op: zo, 05 okt 2008, 14:33:33 »
Bedankt allemaal -thumbsup-

Heb even geprobeerd wat Serge zei en het is gelukt!!

Heb een ander systeem dan Martijn, ik kan er als het goed is wel gewoon ringetjes onder doen

Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #331 Gepost op: zo, 05 okt 2008, 14:57:12 »
als de buitendiameter van een M3 ring maar kleiner is dan de grootste diameter van je naald; gaat het altijd goed. Bij jou ligt de naald sowieso op de schuif zie ik, das nog makkelijker!  -thumbsup-

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #332 Gepost op: zo, 05 okt 2008, 15:02:19 »
heeft of weet er iemand een adres of foto's met info van verschillende soorten naalden? kan zelf alleen over jets/sproeiers vinden.
heb er wel een paar gevonden maar geen informatie, of zit er soms bij een dynojetkit een blaadje met gegevens over hoe conisch bij welke nummers horen?

neem aan dat standaard naalden dikker en minder conisch zijn dan een van een dynojet kit?
heb zo'n vermoeden dat er een dynokitje in zit (vacuum gat is niet opgeboord)


vond net een foto
de rechter is een standaard yamaha/keihin naald, links is er 1 van een dynojetkit. maar lijkt lange niet op de mijnes..
http://www.howmotorcycleswork.com/r6/carb21_needles_zoom.jpg

Dynojet naald is sowieso verstelbaar, en heeft ws. een iets ander profiel dan een standaard naald.
Komt bij een auto niet zo heel nauw kijken, daar kan je mbv de naaldhoogte de auto wel goed genoeg aan het rijden krijgen.  De naalden zijn heel dun, dus het verschil in coniciteit zal minimaal zijn en in hele kleine mate bijdragen aan de prestaties in het lagere toerengebied.

De rechternaald lijkt sprekend op de naald die in mijn Keihin CVK zit, maar bijna alle naalden van de nieuwere Keihin carbs zien er waarschijnlijk zo uit.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #333 Gepost op: zo, 05 okt 2008, 15:53:49 »
de 2e foto van jaap v/d vegte lijkt al wat meer op de naalden die ik er in heb zitten.
en de mijne zijn niet verstelbaar (niet met clip iig) zal dan wel orgineel zijn.
ik heb het idee dat er wel een dikkere naald in mag aangezien ik bij 1/4 gas al aan een erg rijk mengsel zit. (+/-800mV op lambda)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #334 Gepost op: zo, 05 okt 2008, 15:57:33 »
Niet verstelbaar is origineel, verstelbaar is dynojet naare naald van Jaap heeft wel een erg dun uiteinde, dat heb ik zelf niet. Zal wel zo zijn dat (net als bij de enorme hoeveelheid verschillende types carbs) ook net zoveel verschillende soorten naalden bestaan.

Terugkomend op het vrij rijke mengsel;

Sproeiers te groot? (Wat zit er nu in?)
Hoe is het bij optrekken en meer gas?  Je mengsel hoeft ook niet overal lamba= 1 te halen..
Hoeveel heb je je naald opgehoogd (met ringen?)

Eerst de sproeiergrootte, daarna naaldprofiel. Als je mengsel zo rijk is, redt je dat niet met het corrigeren van je naaldprofiel. Dan zit er ws. meer iets fout in de grove afstelling. -dunno-

« Laatst bewerkt op: zo, 05 okt 2008, 16:04:04 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #335 Gepost op: zo, 05 okt 2008, 18:29:42 »
sproeiers zijn 150
naald opgehoogd met 4 ringen
bij vol gas hoor je toch juist een rijk mengsel blijvend te hebben?
lijkt wel alsof de carbs te groot zijn, maar aangezien de diameter inlaatklep overeen komt met die v/d carbs, 36mm moet dat toch goed zitten..
heb zitten denken aan grotere sproeiers, maar aangezien de meesten het over 150sproeiers of nog iets lager voor een 1300cc praten..   -wtf-
« Laatst bewerkt op: zo, 05 okt 2008, 18:31:58 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #336 Gepost op: zo, 05 okt 2008, 18:39:23 »
Maar dan nog;

Wat heb je voor lambdawaarde bij vol gas/optrekken? Daar mag het mengsel best rijker zijn. Als je tijdens rustig rijden maar een minder rijk mengsel hebt (lambda = 1)

Daarna;

Carbgrootte is niets mis mee, sproeiergrootte lijkt voor een 1.3 ook prima.  Als je de naald weer 1 ring laat zakken, wat gebeurd er dan?

« Laatst bewerkt op: zo, 05 okt 2008, 18:41:05 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #337 Gepost op: zo, 05 okt 2008, 18:45:44 »
ow foutje, stond er voor de edit nog wel in :)
bij vol gas/optrekken ff rijk (t/m 1/4gas) en dan meteen arm, erg arm. 100/150mV
bij rustig rijden zit lambda tegen de 650mV
bij 1/8 gas constant heeft de lambda vooral invloed op het aantal toeren.
weet niet meer precies waar 450mV zat, dacht bij 1500 toeren (wat te laag volgens mij)
en bij 3500rpm dacht ik al aan de 800/900mV
naald laten zakken begint de motor in te houden/stoten en bij 5 begint het ook weer
« Laatst bewerkt op: zo, 05 okt 2008, 18:50:33 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #338 Gepost op: zo, 05 okt 2008, 18:45:58 »
sproeiers 160 en de naald 1 ring zakken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #339 Gepost op: zo, 05 okt 2008, 18:46:33 »
is een kwestie van spelen en aanvoelen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #340 Gepost op: zo, 05 okt 2008, 18:52:18 »
de Duitsers hebben daar een heel mooi woord voor :D
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #341 Gepost op: zo, 05 okt 2008, 18:53:53 »
Ik ben benieuwd!  :P
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #342 Gepost op: zo, 05 okt 2008, 18:55:36 »
heb nog geen tijd gehad om nieuwe sproeiers te halen aangezien ze een sproeier willen zien
 -sturen-
al wel bijna 'n ruimsetje besteld, altijd handig :) nog maar ff wachten dan.. aangezien de prijs van 'n paar sproeiers niet te vergelijken is
« Laatst bewerkt op: zo, 05 okt 2008, 19:16:02 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #343 Gepost op: zo, 05 okt 2008, 18:56:43 »
de Duitsers hebben daar een heel mooi woord voor :D

eens kijken of ik die televisie win. (de mijne is vandaag kapot gegaan....)

'fingerspitzengefühl'

Succes met afstellen....
(als we Serge toch niet hadden  -thumbsup-)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #344 Gepost op: zo, 05 okt 2008, 19:00:54 »
 -off-   Weer een nieuw cadeau voor op je Trouwlijst Roel!  -ja-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift